Gå til innhold

Når barnet synger om puling

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel slik det nevnes over her: hun synes sangen er kul og reflekterer ikke så mye over innholdet. "Alle" sangtekster handler jo om sex. Er rimelig sikker på at en 12-åring vet hva ordene betyr ;) Selv om seksualundervisningen er på norsk innebærer jo puling det samme enten en er norsk eller engelsk...

Du får heller si til henne at det er greit nok at hun liker musikken, men at det er høflig å begrense seg når bestemor og grandtante Valborg fra misjonsforeningen er på besøk...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at det er flere norske barn som vet hva "fuck" betyr enn hva "pule"/"pulings" betyr.

Anonym poster: f83335e2e16a984d0fc19a8663ae754c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Husker jeg gikk og sang på en sang som hadde slike strofer: "Baby you can touch myyyy...If I can get a taste of yoooours" Og "Baby I can ride yooours..If you (sett inn tekst)..."

Sååe..Skjønte nok ikke hva det betydde nei.. :)

Sånn ellers så hadde vi en versjon av We wil rock you da vi gikk på barneskolen: "We wil, we vil rock you, fuck you, turn around and suck you". ;) Med tilsvarende bevegelser til sangen også. :gjeiper:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Viss hun er 12 år kan du vell bare fortelle henne omtrent va dette betyr? så slutter hun nok ganske kjapt :P

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Husker jeg gikk og sang på en sang som hadde slike strofer: "Baby you can touch myyyy...If I can get a taste of yoooours" Og "Baby I can ride yooours..If you (sett inn tekst)..."

Men i TS' tilfelle består teksten av langt enklere og mer direkte ord og uttrykk. Ikke tale om at hun ikke forstår teksten. Alle 12-åringer vet hva ordene she, you, good, better, can og fuck betyr. At hun ikke tenker over det, er en annen ting. Oppgaven blir å lære henne at hva som er rett og galt å si kan være situasjonsbetinget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

de har jo selvsagt heeelt andre assosiasjoner til sex-relaterte ord enn det vi voksne har, dette er jo inni våre hoder.

De bildene vi får fram når vi hører slike ord er jo våre bilder, ikke barnets.

Støtter alle som sier at man bør forklare barnet at det oppleves støtende.

Anonym poster: c3aef7a073e060b5c22adeae814e5bd8

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min sang ‹‹jeg vil ut, jeg vil ut, jeg vil ut og drikke meg full›› av full hals da hun var tre. Burde jeg bekymre meg for at hun blir alkis? :klo:

Anonym poster: 2c92f0e6839b417ee8f2f7e3d964d7a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når datra på 12 går rundt og synger "She can fuck you good, but I can fuck you better", hva gjør man da?

Anonym poster: c8a19c91e723b42446d2838358f16ccb

Kanskje gjøre som foreldre burde gjøre: sette en stopper for slik usmakelig oppførsel, og hvis hun ikke forstår hva hun går rundt og sier, forklare hvorfor man ikke burde gå runt og synge det?

Anonym poster: fe66f08b654bc0f427702a63b8aea822

• Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at datteren din har så dårlig musikksmak. Hva har dere foret henne med, egentlig?

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Sånn ellers så hadde vi en versjon av We wil rock you da vi gikk på barneskolen: "We wil, we vil rock you, fuck you, turn around and suck you". ;) Med tilsvarende bevegelser til sangen også. :gjeiper:

Hhaha den gikk hele barneskolen min rundt og sang på en stund. Og

"Alice Alice, WHO THE FUCK IS ALICE. "

:fnise:

• Liker 3
Skrevet

Jeg husker at jeg gikk å sang "I'm horny! Horny, horny, horny. Soo horny! I'm horny, horny, horny tonight!" når jeg tenåring.

Tenkte ikke over betydningen. Jeg bare likte sangen så godt, heeelt til noen spurte om jeg visste hva horny betydde. Sang aldri den sangen høyt mer, da jeg tenkte over hva det betydde. :fnise:

Husk på at barn og tenåringer og unge ikke har de samme erfaringene som mange voksne. De har ikke disse følelsene og forståelsene på kåthet og sex, fordi de må erfare dette først. Noen er tidligere ute enn andre.

Så selv om du hører en teåring synge fuck, horny, sex osv, betyr ikke det at de tenker på akkurat det som en voksen kåt tenker.

Husker det var noen barn som lekte, og den ene jenta red på en myk lekehest ute. Hun hoppet opp og ned med hesten mellom bena. Da ble moren veldig flau og sa STOPP, fordi hun ikke likte at datteren gjorde dette. Men dette var hennes voksne følelser som hun førte over på jenta.

AnonymBruker
Skrevet

bare si hva det betyr! så blir hun nok flau og slutter.

Anonym poster: 004f8124cbd598fb3f3260674d500f4c

Skrevet

Må bare le, de synger fordi sangen er kul. At den inneholder sexualiserte ord tror jeg ikke de reflekterer stort over. Min datter og venninden hang ut av vinduet en vakker vårdag og sang "Æ vil ha kuk, skrek Maria...". De var vel 9 år den gangen. Jeg sa ifra at de fikk lukke vinduet om de skulle synge. Fortalte hendelsen til kjæresten min, han bare lo. Dagen etter spurte han plutselig om jeg hadde fått besøk av en av ungkarene i gata...tok litt tid før jeg tok den :fnise:

Og en av sønnene mine var bare tre fire år da han lånte magasinene mine og klippet ut damer i sexy undertøy og hang de over sengen sin.

Jeg gjemte alt jeg kunne av blader, og kommenterte ikke alt han hadde hengt på veggen på barnerommet, men erstattet de med bilder av kunst (nakne damer der også, madonna f.eks), men det fortsatte helt til jeg fant et lurt gjemmested.

Det beste er å overse ting barn gjør eller synger, jeg har også sunget dumme sanger, men hvis noen hadde gjort meg oppmerksom på det i en alder av 12 år ville jeg blitt flau og pinlig berørt og det ville ikke hatt noen hensikt, tvert i mot.

Men hvis datteren fortsatt synger som voksen, hva så? De fleste synger ikke den samme visa hele livet. :)

Skrevet

Straffer henne for å høre på Neon Hitch og introduserer henne til ikke-shitty electronica før det er for sent.

• Liker 1
Skrevet

Og en av sønnene mine var bare tre fire år da han lånte magasinene mine og klippet ut damer i sexy undertøy og hang de over sengen sin.

Jeg gjemte alt jeg kunne av blader, og kommenterte ikke alt han hadde hengt på veggen på barnerommet, men erstattet de med bilder av kunst (nakne damer der også, madonna f.eks), men det fortsatte helt til jeg fant et lurt gjemmested.

Det beste er å overse ting barn gjør eller synger, jeg har også sunget dumme sanger, men hvis noen hadde gjort meg oppmerksom på det i en alder av 12 år ville jeg blitt flau og pinlig berørt og det ville ikke hatt noen hensikt, tvert i mot.

Men hvis datteren fortsatt synger som voksen, hva så? De fleste synger ikke den samme visa hele livet. :)

Haha det minner meg om lillebroren til min venninde fra barneskolen. Han hadde en "puppe-plakat" som han nektet å ta ned fra veggen. Moren fikk den lyse ideen med å henge en knaggrekke like over plakaten. Hver dag hang hun opp div klær der og sønnen tok det ned.

BTW så synger min datter ennå men nå går det i akseptable tekster. Heldigvis får man si, siden hun opptrer på ulike konserter for ungdom.

Skrevet (endret)

Jeg sang noen meget stygge sanger da jeg gikk i bhg, så foreldrene mine og broren min ble kalt inn til samtale, fordi de trodde at bruttern hadde lært meg de sangene. Men jeg lærte de på egenhånd fordi jeg fant brutterns pytonblader :) Men sluttet med sådanne ting da jeg begynte på skolen:). Men kunne selvsagt banne noen ganger klassekamerater rett i fjeset når de mobbet meg!

Det går over, slapp av!

Endret av Anciol
Gjest Gjest
Skrevet

Ikke så sikkert at en 12 åring vet at fuck betyr knulle. Fuck betyr også faen, som nok er mer nærliggende for en 12 åring å forstå. Men hva vet vel jeg? Jeg anses jo for å være gammeldags siden jeg synes en 12 åring er for ung til å ha sex...... Man kan jo få et inntrykk på KG at det er helt vanlig for 10-12 åringer å ha sex. Jeg tror ikke et sekund på at det er VANLIG. At det skjer, ja. Vanlig? Nei.

Skrevet

Ikke sikkert hun tenker over teksten i det hele tatt, bare at hun liker sangen/melodien. Som alle oss som sang I'm so horny, I like big butts ++ Vil jo anta at hun skjønner betydningen, såpass gammel er hun. Du kan jo oversette teksten for henne og se om hun slutter da. Forøvrig starta en slektning av meg rapgruppe med en venn som niåring, de skulle melde seg på MGP junior og greier. Bandnavnet? Kåte gnomer. Hun hadde ikke peiling på hva det betydde, bare syntes det klinget bra.

Skrevet

Hvis du mener at det ikke er akseptabelt, syned jeg du skal forklare at du mener nettopp det. Du er voksen og hennes forelder og har et ansvar for å overføre de verdier du mener er de riktige. For meg høres det helt sunt og fornuftig ut at du reagerer.

Synes alle råd som går på at "hvis du sier ifra, gjør hun det bare mer" er tull. Det samme er agrumentet om at "la henne synge, det ville vært verre om hun....." er en rein falitterklæring.

La henne klore, det ville vært verre om hun beit.

La henne banne, det ville vært verre om hun spyttet.

La henne få alt hun peker på, det vært verre om hun stjal det.

Skjønner, eller må jeg fortsette???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...