Gå til innhold

Hvordan slutte å snuse?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ok. Jeg må bare innrømme det, jeg har blitt avhengi av snus! SÅ dum jeg har vært! Det hele begynte for to år siden med at jeg snuste når jeg var på fest, så gikk det over til at jeg begynte å kjøpe snus til fest for å ikke snylte. Men man snuser jo ikke opp en hel boks på fest, så da ble det jo gjerne litt ellers også. Så ville jeg ned i vekt, og jeg oppdaget at snus var helt glimrende for å ikke småspise heletiden. Jeg begynte i høst å studere, og der fikk jeg snus av venninner. Og i utrolig stressende eksamensperioder var det også innmari godt å ha. Og nå vil jeg slutte med det, men det er vanskeligere enn jeg trodde!

Jeg har snust kanskje 3-4 bokser i månden. Og for meg tror jeg egentlig det er vanen som er vanskeligst å bryte.

Jeg har klart nesten en uke uten, men nå "måtte" jeg kjøpe. Jeg småspiser HELE tiden, og drar til syden om en uka, så jeg tror det er bedre å trappe ned og heller sette målet når jeg kommer tilbake. Da skal jeg også jobbe en hel del, og der glemmer jeg hele greia. Det er når jeg setter meg ned og skal slappe av at trangen er størst, og etter mat...

Har dere noen tips til meg?

Jeg VET at om jeg virkelig går inn for det så klarer jeg det. Men det er ikke noe med det, men jeg må også være 100% bestemt på å ikke er statte det med småspising! Hvordan få til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Svampen
Skrevet

Ha viljestyrke og vær sta. Jeg tror ikke at det er noe problem å slutte om du virkelig ønsker det. Og om du føler at du må erstatte snusen med noe kan du jo prøve tyggis :jepp: Tenk også på alle fordelene ved å ikke snuse: Tennene blir ikke stygge, ingen dårlig ånde, sparer penger osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...