Hoppetaujenta Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har jo aldri kommet så langt som til å lage dem selv, men jeg lurer på om de bare ser fargerike og fristende ut (er det det som er hele greia med dem?) eller smaker de forskjellig og godt i tillegg?
yes2yes Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Makroner er på alle sett en fryd for både øyne og gane, forutsatt at de lages 'riktig' og ikke inneholder alt for mye sukker. De smaker meget forskjellig ja, både i fyll og skall, og de jeg har smakt så langt har falt i smak. Vanlig muffins blir vel så som så, men amerikans muffins(=cupcakes) synes jeg kan smake godt om en spiser i veldig små mengder og sløyfer mye av frostingen. Amerikansk muffins ser i tillegg veldig fristende og fargerike ut, noe jeg ikke mener vanlig muffins gjer. Dog, vanlig muffins kan smake meget godt om de er tatt ferskt ut av ovnen.
Gjest _La Femme Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Jeg liker ikke makroner. De jeg har smakt har vært for søte. Også liker jeg ikke konsistensen. Muffins og cupcakes derimot, er utrolig godt. I alle varianter, vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Nå har jeg bare spist makroner et par ganger, men det har vært nydelig. Som sagt over her så bør de ikke være for søte, og de er aller best når de er sprø utenpå og litt seige inni. Og siden makronskallet gjerne er ganske søtt, så bør fyllet ikke være for søtt. Noe av bær som er litt syrlig er perfekt, ting med litt salt i kan også funke (Pascal i Oslo har makroner med salt karamell, det er godt det!). Muffins kan jo være så mangt, du tenker kanskje på sånne trendy cupcakes? Det er jo mer luft i deigen på disse, og tonnevis med fyll på toppen. Gjort riktig er det godt (riktig= samme regler som ved makroner. Ikke for søtt, gjerne noe syrlig for å balansere det), men jeg har ved flere anledninger fått tørre og Barbie-søte (i mangel på bedre ord...) muffins/cupcakes. det blir vel som ved all annen kokkekunst: kan være godt, og kan være forferdelig. Anonym poster: d4b2ed6be7b7e6baa5a14579d03fa6bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå