Gjest Lisa Marie Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Hei! Jeg har ikke tatt sol på lenge, men tok et kvarter i dag, skal ta et kvarter i morgen og tjue minutter to-tre dager etter det for å få pittelitt grunnlag før jeg reiser til Spania på fredag. Hvilken solfaktor bør jeg bruke de første dagene der nede da? Når bør jeg gå over til en med mindre faktor? Jeg skal være der i 10 dager. Kan jeg droppe solkremen og kun bruke sololje de siste dagene? Det er greit å få litt rosa/rød farge etter man har vært så stranden, men jeg vil ikke bli ordentlig brent, slik at jeg ikke kan sole meg hver dag. På forhånd, takk for svar
OhMickey Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Start med faktor 30, ikke gå under faktor 10 hvertfall. Den kan du godt bruke faktor 30 igjennom hele ferien Man blir like brun igjennom faktor 30, og de fleste leger annbefaler minst 30, det gjelder forsåvidt i nordlige Norge også Du burde unngå rosa/rødfarge, jo oftere du blir brent jo mer øker risikoen for hudsykdommer/hudkreft i værste fall, så prøv å unngå det. Vær forsiktig med sololje, bruk olje med faktor og Uva/uvb filter. Du kan jo se det litt ann ettersom hvor brun du blir? Soler du deg med olje bør du ikke ligge for lenge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå