Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planlagt å investere i en designerveske av merke Prada,Loui vuitton, chanel ol. når jeg skal til Nord- Italia om 1 uke. Er det noen som kan tipse meg om gode utvalg av designerveske i enten Firenze eller Venezia??

hilsen ei som har spart leeeeeeeenge:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er klar over at italiensk design ikke selges billigere i Italia eller?

• Liker 1
Skrevet

Du er klar over at italiensk design ikke selges billigere i Italia eller?

Hehe... ja da :goodbye:

Skrevet

Nesten samtlige italienske byer har en fancy shoppinggate med designerbutikker på rekke og rad. Finn den så finner du nok vesker også :)

Gjest gjest17
Skrevet

Hos Prada, Louis Vuitton og Chanel?

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg har planlagt å investere i en designerveske av merke Prada,Loui vuitton, chanel ol. når jeg skal til Nord- Italia om 1 uke. Er det noen som kan tipse meg om gode utvalg av designerveske i enten Firenze eller Venezia??

hilsen ei som har spart leeeeeeeenge:)

Det er nok vanskelig å finne butikker som generelt har godt utvalg av designervesker. Så du må nok gå i butikkene til hvert enkelt designermerke. Jeg er ikke så kjent i Venezia, men designerbutikkene i Firenze kjenner jeg godt.

De ligger i de samme gatene (2-3 gater, og det er ikke mange minuttene å gå). F.eks.

Prada: Via Tornabuoni 53R/67R

Gucci: Via Tornabuoni 73R/81R

Alle de andre finner du like i nærheten (maks 500 meter) ;-)

Et lite tips: Ser at du vil kjøpe ekte vare, og det er bra :)

Italia er svært, svært strenge på kjøp av kopier, og du kan risikere en veldig høy bot hvis du lar deg friste av gateselgerne. Dette har høy prioritet hos politiet i turistsesongen, og du kan ikke snakke deg ut av situasjonen. Ingen unnskyldning blir godtatt. Og boten er gjerne minst like høy som en original veske koster. Eller enda høyere.

Lykke til med shoppingen!

Skrevet

Du kommer garantert over butikker som har det du leter etter :)

Vi bodde i en bitteliten landsby og selv de hadde opptil flere designerbutikker!

Lykke til! Det er jo ekstra stas å kjøpe italiensk i Italia :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Det er nok vanskelig å finne butikker som generelt har godt utvalg av designervesker. Så du må nok gå i butikkene til hvert enkelt designermerke. Jeg er ikke så kjent i Venezia, men designerbutikkene i Firenze kjenner jeg godt.

De ligger i de samme gatene (2-3 gater, og det er ikke mange minuttene å gå). F.eks.

Prada: Via Tornabuoni 53R/67R

Gucci: Via Tornabuoni 73R/81R

Alle de andre finner du like i nærheten (maks 500 meter) ;-)

Et lite tips: Ser at du vil kjøpe ekte vare, og det er bra :)

Italia er svært, svært strenge på kjøp av kopier, og du kan risikere en veldig høy bot hvis du lar deg friste av gateselgerne. Dette har høy prioritet hos politiet i turistsesongen, og du kan ikke snakke deg ut av situasjonen. Ingen unnskyldning blir godtatt. Og boten er gjerne minst like høy som en original veske koster. Eller enda høyere.

Lykke til med shoppingen!

Takk for tips! Ja, jeg har planlagt å kjøpe ekte vare. Regner med at det er trygt nok å handle i designerbutikkene (har ikke tenkt å handle på gata) :popcorn:

Skrevet

Takk for tips! Ja, jeg har planlagt å kjøpe ekte vare. Regner med at det er trygt nok å handle i designerbutikkene (har ikke tenkt å handle på gata) :popcorn:

Hehe, ja det er helt trygt å handle i designernes egne butikker :)

Drister meg til et lite råd. Hvis du skal punge ut med endel tusenlapper for ekte designerveske, synes ihvertfall jeg at det er lurt å velge en modell som ikke er kopiert for mye (eller helst ikke i det hele tatt).

Selv om du selv vet at vesken er ekte, er det litt kjipt å se fjortiser med "samme" vesken på trikken/bussen. Jeg snakker av erfaring... Jeg har kjøpt 2 stk. ekte designervesker i mitt liv. Den første var en Gucci, og "halve" Oslo hadde "maken" veske da jeg kom hjem fra Italia med vesken. Så neste gang kjøpte jeg en veske som jeg hittil ikke (på 7 år) har sett en eneste kopi av :)

Gjest gjest17
Skrevet

Er enig med Dolce, hadde holdt meg unna monogram LV o.l.

Skrevet

Hehe, ja det er helt trygt å handle i designernes egne butikker :)

Drister meg til et lite råd. Hvis du skal punge ut med endel tusenlapper for ekte designerveske, synes ihvertfall jeg at det er lurt å velge en modell som ikke er kopiert for mye (eller helst ikke i det hele tatt).

Selv om du selv vet at vesken er ekte, er det litt kjipt å se fjortiser med "samme" vesken på trikken/bussen. Jeg snakker av erfaring... Jeg har kjøpt 2 stk. ekte designervesker i mitt liv. Den første var en Gucci, og "halve" Oslo hadde "maken" veske da jeg kom hjem fra Italia med vesken. Så neste gang kjøpte jeg en veske som jeg hittil ikke (på 7 år) har sett en eneste kopi av :)

Takk for lurt tips! Skjønner at det må være utrolig kjipt å ha brukt så mye penger på ekte vare, og så viser det seg at de fleste har brukt 100 kr på en billigveske, men at ingen kan se forskjell (på avstand hvertfall...)! :takke:

Skrevet

Her kommer et tips; ikke om merkevesker men om håndlagde vesker i fantastisk god kvalitet: http://www.scuoladelcuoio.com/index.html Ligger i Firenze. Må sees.

Takk for tips!Vet du om andre steder i Firenze hvor de selger skinnvesker (ikke nødvendigvis design)? :popcorn:

Skrevet

Takk for tips!Vet du om andre steder i Firenze hvor de selger skinnvesker (ikke nødvendigvis design)? :popcorn:

Det er et stort utendørs marked midt i sentrum av gamlebyen. Massevis av fine vesker i høy kvalitet! Husker ikke adressen i farta, men du finner det nok. Firenze er ikke så stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...