Isacream Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Ja, her har smarte jeg planlagt en liten utenlandstur, men kom plutselig på at jeg fremdeles ikke har fått meg pass! Hvor lang tid tar det å få et pass?
Gjest juppsi Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Vanligvis 2 uker når det ikke er høysesong. Så nå vil jeg tippe 4 uker, men du kan få nødpass på kortere tid på gardemoen. Ei venninne fikk nødpass på 6 timer i øysesongen, men det var krise for hun hadde mistet passet. Jeg fikk visum på 3 timer. Så det er mulig å få det til veldig kjapt. Hør med den lokale politistasjonen. Endret 18. juni 2012 av juppsi
Gjest -_Tove_- Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Fra politi.no : "Selv om passet normalt blir levert innen få dager, kan det ta inntil 10 arbeidsdager fra du søker om passet til du får det tilsendt i posten. Dersom du ikke finner passet eller gyldighetstiden er i ferd med å utløpe, og du skal reise om få dager, må du søke om nødpass. Dette koster det samme som et ordinært pass, og er gyldig kun for én reise."
Uglen Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Nødspass fungerer veldig greit. Jeg fikk det i løpet av en halvtime på Flesland, riktignok utenom sesongen. Dessverre koster det en del. Og fungerer kun innenfor visse områder (USA, f.eks, krever maskinlesbart pass ved innreise). Men en bra løsning om passet ikke kommer i tide.
gard Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Jeg bestilte pass nummer 2 for litt siden ved Stavanger Politkammer - jeg var inne og tok bilde på en torsdag ettermiddag og passet lå i postkassen min på lørdag! Slå den
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Jeg bestilte pass nummer 2 for litt siden ved Stavanger Politkammer - jeg var inne og tok bilde på en torsdag ettermiddag og passet lå i postkassen min på lørdag! Slå den Jeg slår den! I fjor vår trengte jeg nytt pass, og tittet innom Grønland Politistasjon (Politihuset) på formiddagen en torsdag. Da jeg kom hjem fra jobb på fredagen lå passet i postkassen. Anonym poster: 7f29fc0dbc30fbab57ea2be07d04102a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå