Gå til innhold

Permanent retting av hår

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Hei jeg er en 16 år gammel jente med veldig tykt hår og det blir veldig varm nå som det er sommer. Jeg har sett at noen tar permanent retting av hår for og ikke rette håret sitt hver dag.

Jeg har lyst til det , men jeg lurer på de som har tatt det om det er noe lurt.

Jeg har hørt at håret blir veldig slitt etter rettingen.

Setter stor pris på svar :) Og kom gjerne med egene erfaringer

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er en 16 år gammel jente med veldig tykt hår og det blir veldig varm nå som det er sommer. Jeg har sett at noen tar permanent retting av hår for og ikke rette håret sitt hver dag.

Jeg har ikke gjort dette selv, men ønsker også å høre om erfaringer, så *DYTT DYTT* :sjenert: :sjenert:

Anonym poster: 8cc39a03c553b8491298b547e3273cab

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har svart på en tråd om dette for ikke så lenge siden så du kan søke etter den og se om det er noen flere svar der.

Uansett så svarte jeg der at jeg også hadde lyst til dette for noen år siden og spurte frisøren min om det. Men hun sa at det ikke var noe lurt pga håret blir så slitt som du sier selv. Hun rettet håret sitt hver dag og det var faktisk bedre enn denne permanente rettingen. Så da slo jeg det fra meg og retter håret nesten hver dag, selv om det er dødskjedelig.

Anonym poster: ca2ef3bddf9cfa51458a3a6fb7cda910

Skrevet

Det blir som regel veldig slitt i tuppene, men ved permanent (enten krøller eller retting) vil så og si alltid frisøren klippe bort det slitte for at det ikke sliter seg videre opp. Visst dette blir gjort og du i tillegg er flink å stelle med håret (kure det og bruke riktig shampo og balsam blant annet uten silikon) så vil det nok gå veldig fint! Selvfølgelig veldig individuelt dette, men sånn generelt er det i alle fall sånn! :)

Gjest Purelove
Skrevet (endret)

Gjorde det hos en meget flink dame fra Thailand. Jeg har veldig langt hår, rekker til rumpa, og håret mitt er ikke krøllete heller, men bølgete, jeg gadd ikke å rette håret hele tiden, så tenkte at permanent retting er det rette. Gjorde det i februar og angrer IKKE. Det er nok det beste jeg har brukt mine penger på, det skader ikke håret fordi hun brukte gode produkter sammen med rettingen. Det kostet 1600 for håret mitt som er tykt og LANGT, som rekker til rumpa. føler ikke at håret er slitt, og det føles som om håret er rettet hver gang jeg går ut av dusjen, helt rett og fint :)

Endret av Purelove
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ta kjemisk behandling så anbefaler jeg "Straight and shine". Dette gjøres hos frisør. Bedre enn anti permanent.

Anonym poster: 08cdb31e4a9b23512da0f3712ee5644c

• 2 år senere...
Skrevet

Gjorde det hos en meget flink dame fra Thailand. Jeg har veldig langt hår, rekker til rumpa, og håret mitt er ikke krøllete heller, men bølgete, jeg gadd ikke å rette håret hele tiden, så tenkte at permanent retting er det rette. Gjorde det i februar og angrer IKKE. Det er nok det beste jeg har brukt mine penger på, det skader ikke håret fordi hun brukte gode produkter sammen med rettingen. Det kostet 1600 for håret mitt som er tykt og LANGT, som rekker til rumpa. føler ikke at håret er slitt, og det føles som om håret er rettet hver gang jeg går ut av dusjen, helt rett og fint :)

Hei!

Hvor gjorde du det?

Har du nr, adresse osv? :)

Hørtes veldig bra ut!

Skrevet (endret)

Jeg tar ani-permanent. Varer i to år og sitter igjen med et kjempe glansfullt hår. Håret blir ikke slitt hvis du behandler det godt før og etter behandling. F.eks. jeg bruker olje hver dag.

Det kostet 300 å ta denne antipermanenten på mitt store lange og veldig tykke hår. Men tok selvfølgelig dette i utlandet da ingen anti-permanenter som tilbys i Norge er sterkt nok for mitt hår.

Edit: Svar til deg over, siden tråden er fra 2012 :fnise:

Endret av Verify

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...