Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg har et forslag. disse ungdomsskole-reglene med fuck-marry-kill, er de virkelig nødvendig? Jeg mener, kan vi kanskje tenke oss litt om at man faktisk går inn i en situasjon hvor man ber en bruker sette en så negativ holdning mot en annen bruker at "den vil jeg drepe"?

Vi er på et forum med mange brukere, kan du med sikkerhet si at absolutt alle brukere tallet så veldig godt å høre at noen kunne tenke seg "å drepe" en selv?

Det er mulig jeg er en smule hysterisk angående temaet, men jeg finner drap som en svært negativ affære.

Bare noe jeg kom til å tenke på.

Men men.

Vi får se.

Helt enig!

Jeg hadde hvert fall ikke likt å se navnet mitt der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser den, og det var ikke meningen å prøve å såre noen. Tenkte igrunn ikke at folk kom til å ta det så alvorlig. Ikke la det gå utover kråkefjas, når det var jeg som spørte om det.

Beklager!

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

det hjelper for så vet lite å redigere det, når innlegget under tilsier hva det ble spurt om.

men jeg rapporterte det ihvertfall, så ser vi hva som skjer :)

back to topic!

nattjenta: er du en nattarbeider, eller er du bare veldig glad i natten?

Endret av NozMonster
Skrevet (endret)

yes2yes: Hva slags miljø er du vokst opp i?

Litt omfattende spørsmål det her, men jeg tror miljøet jeg vokste opp i var mer 'urnorsk' enn de fleste andre moderne miljøer var på den tiden, tross at jeg av ulike årsaker fikk tidlig introduksjon til andre kulturer verden rundt. Jeg var del av en familie som ofte drev turer i fjell og fjord, og ble alltid opplært til å passe godt på andre mennesker og dyrene rundt oss. Oppdragelsen min skjedde mer ute enn inne, for å si det slik, og på den tiden var hele den enorme slekten nærmest konsentrert i samme lille område. Teknologi og 'sosiale regler' hadde vi ei heller mye av der oppe, så på sett og vis vokste jeg opp i den strake motsetning av 'storby-livet' jeg er i nå, både på godt og vondt.

yes2yes: Hva er det du liker aller best av det du har i boden?

Sykkelen min kanskje, den er praktisk når trafikken herjer som verst i sentrum. Ellers er naboens 'Cub Cadet' en fryd å sitte på når jeg må klippe gresset selv.

yes2yes du virker som en fin og reflektert frøken, og derfor lurer jeg på om du har lagt ut bilde av deg selv? Spørsmål 2: hvor lenge har du vært aktiv her inne?

Takk for kompliment, det varmer.

Ja, jeg har på oppfordring lagt ut bilde av meg ei gang, og det får bli med den ene gangen. I følge profilen min har jeg vært her siden juli i fjor, men på de tiden var brukeren nærmest et utlån til en tenåringsjente i nabolaget, og jeg trur jeg aktivt tok den i bruk rundt jul i fjor.

Yes2Yes: liker du, som "ingen" andre liker?

Bensinlukt, kanskje? Har inntrykk av at mange egentlig liker det, men ingen jeg kjenner deler den interessen overhodet. Dessuten er jeg veldig glad i å spise sitron med skallet på, og det ser jeg heller ikke så ofte hos andre.

yes2yes: Christina Aguilera eller Britney?

I mine dager som tenåring ville jeg absolutt valgt Britney Spears for sine sanger, og Christina Aguilera for sin stil og utseende. Kanskje ville jeg gjort tilnærmet det samme i dag, men jeg har nok ikke sansen for noen av dem slik jeg hadde før.

yes2yes: Beskriv det største bildet i stua di?

Bilde som i fotografi eller maleri? Fotografi er det et familiebilde jeg har rammet inn på hjørne-bordet, og maleri er det en svær ting som ligner mye på et utydelig omriss av en blomst, i pastellfarger og hvit. Noen svarte og grå detaljer er det på den og..

yes2yes: hva tror de fleste av dine venner på? en rekkefølge, kanskje! :D

Hvis du med 'tro' mener noe i retning livvsyn og trossamfunn, så er jeg ikke helt sikker på rekkefølgen, men jeg kan forenkle det og begrense antallet til å kun ta for seg venner jeg har nå på Østlandet og ikke Norge eller verden ellers. Da blir en grov oversikt noe i retning(fra flest antall venner til færrest): humanismen, kristendommen, islam, hinduismen, jødedommen, taioismen/buddhismen, spiritualismen(?) og shrinto.

Yes2yes: hva er den skumleste filmtypen eller filmen? hvorfor det?

Skrekkfilmer takler jeg rett og slett ikke. De overdramatiserte typene som 'Scream', 'Alien' eller 'One Missed Call' er forferdelige, og kan ikke se slike filmer uten å ha tilgang på noen å akutt gjemme meg bak eller med musikk i øret. Er filmen riktig forseggjort, vil toalettbesøk på egenhånd om natten bli et mareritt de kommende dagene etter å ha sett den.

yes2yes Hvis du kunne og måtte endret noe ved måten du ble oppdratt på hva ville det vært?

Det skulle nok vært å prioritere min(og de andre barna i bygdas) sikkerhet på et annet sett enkelte ganger. Å reise til utlandet med skolen ble for eksempel kollektivt nedstemt av 'alle' de foresatte i området. Derimot var det ingen som ga et vondt øye til når jeg i en alder hvor foten ikke rakk ned til pedalen(og langt under lovlig alder), fikk sosial tillatelse og opplæring til å kjøre bilen alene på veiene. Riktignok var sjansen for å møte på en annen bil minimal, men med tanke på alle innsjøene og åpne stup og fjell i området, kan jeg fortsatt ei skjønne hvorfor jeg og mine jevnaldrene fikk lov til det.

edit: ser ikke ut til at noen ser spørsmålene, og for å holde meg til trådens regler så får jeg vel slette spoileren.

kråkefjas: Hva har du selv opplevd i livet, som du om mulig ville latt en kjær bekjent av deg slippe? Og hvilken drikkevare anbefaler du ingen å drikke?

Bandit: Hva er det du i overkant mye kan bli fort skremt av, og hvordan er den mest merkverdige reaksjonen du kan huske å ha hatt på en uventet hendelse(uansett alvorlighetsgrad)?

alexanderw: Hvem person er du mest 'redd' for å skuffe, og hva er det mest respektable du kan huske å ha gjort denne vedkommende?

NozMonster: Hva synes du er de vakreste naturfenomener, og hvilke har du opplevd og hvilke har du ei? Det kan være alt fra stjerneskudd til solnedgang på den afrikanske savannen.

Drue: På hvilken tid av døgnet er du mest aktiv og givende, og hvilke små ting i hverdagen vil du tru kan snu humøret ditt 'på et blunk', både på godt og vondt?

Heyhoe16: Hvilket forhold har du til sol og strand, og hvordan vil du oppsumere en tilfredstillende dag på stranden(i utalndet eller her) for din del?

JegSpørDuSvarer: Nå vet jeg ikke om jeg går utenfor dine prmeisser med tanke på brukernavnet ditt, men demostrasjoner for hvilke saker er du villig til å delta i, og hvilke har du faktisk deltatt i så langt?

skreppamedleppa: Hvilken ukedag er mest tiltalende for ditt vedkommende, hva gjør du helst denne dagen og hva er det du absolutt ei er villig til å bruke denne dagen på?

Lovealii: Hvilket område i dette landet har vakrest natur, og hva føler du skiller dette aktuelle området fra de andre? Eventuelt, har et område på verdensbasis i tankene, som overgår det førstgitte området i skjønnhet?

SemperFi: Hvilke kjøretøy er dine favoritter å ta i bruk(eventuelt hvorfor), i hvilken alder lærte du å bruke fartøyet og om du kunne funnet opp et nytt fartøy for den kommende generasjon: hva hadde objektet vært kapabel til å gjøre?

Endret av yes2yes
Skrevet (endret)

Yvonne; Hva skal du gjøre på søndag? (med tanke på minnemarkeringen og diverse)

Jeg skal jobbe. I grunn glad for det, jeg synes egentlig det bare er tungt å tenke. Kommer nok til å se litt på nyheter men stort sett unngå det mest mulig.

Silfen: Hvem betyr mest for deg i ditt liv?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

HedvigR;

Hva er din beste musikkopplevelse? (min er intimkonsert med Van Morrison i Glasgow)

Skrevet

Silfen: Hvem betyr mest for deg i ditt liv?

Ungene, seff.

Skreppa: hva er best ved Bergen og hva er verst?

Skrevet

HedvigR;

Hva er din beste musikkopplevelse? (min er intimkonsert med Van Morrison i Glasgow)

Å se Les Misérables på West End i London. Av ikke musikalrelaterte ting så må jeg si Kaizers-konserten jeg var på i februar, den var fantastisk. Og er er helt utrolig misunnelig på den intimkonserten, jeg elsker Van Morrison. Det må ha vært helt fantastisk!

Yvonne: Hva synes du er vanskeligst med engelskfaget? (For du studerte engelsk på lærer ja? :P)

Skrevet

Å se Les Misérables på West End i London. Av ikke musikalrelaterte ting så må jeg si Kaizers-konserten jeg var på i februar, den var fantastisk. Og er er helt utrolig misunnelig på den intimkonserten, jeg elsker Van Morrison. Det må ha vært helt fantastisk!

Yvonne: Hva synes du er vanskeligst med engelskfaget? (For du studerte engelsk på lærer ja? :P)

Liten OT;

Men jeg var på La Saigon i London, det var en stor opplevelse, likedan Buddy Holly-Show. Likedan var jeg på konsert med Sivert Høyem, helt fantastisk!

Det kuleste var på T in the park i Skottland (samme sommeren med Van the Man), masse fantastisk musikk!

Skrevet

Yvonne: Hva synes du er vanskeligst med engelskfaget? (For du studerte engelsk på lærer ja? :P

Jepp, tar en master i engelsk. :)

Vanskeligste? Fonetikken og grammatikken. Hater de to fagene. Jeg studerer engelsk fordi det er gøy, fordi jeg elsker engelskspråket i sin helhet, og jeg liker ikke den analysedelen som grammatikk og fonetikk innehar. Det er kjedelig og gir meg veldig lite rett og slett. Jeg liker mer å se på den pragmatiske bruken, litteraturen, språk og sammenhenger i sin helhet, ulike typer engelsk osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

uanonymbruker: Hva er deiligst i heeeeele verden?

Det er vanskelig for det er så innmari mye deilig, men å komme inn i varmen foran peisen med kakao i hånda når man har vært ute en stund på vinteren i 40-, det er deilig!

Yme: Hva var det siste du fikk i posten som du ble glad av? i postkassa altså, den fysiske!

Maria_Marihøne skrev 16 juli 2012 - 14:15:*sukk* Så mange spørsmål og ingen til meg... Uanonymbruker: Ferie på stranda eller i storby?

Stranda, men bare om jeg slipper å sole meg.

Maria_M: Hvis jeg hadde møtt deg for første gang på et KGtreff og kommet mot deg med store åpne armer for å klemme deg, ville du klemt tilbake?

Er du en klemmer?

Skrevet

Litt omfattende spørsmål det her, men jeg tror miljøet jeg vokste opp i var mer 'urnorsk' enn de fleste andre moderne miljøer var på den tiden, tross at jeg av ulike årsaker fikk tidlig introduksjon til andre kulturer verden rundt. Jeg var del av en familie som ofte drev turer i fjell og fjord, og ble alltid opplært til å passe godt på andre mennesker og dyrene rundt oss. Oppdragelsen min skjedde mer ute enn inne, for å si det slik, og på den tiden var hele den enorme slekten nærmest konsentrert i samme lille område. Teknologi og 'sosiale regler' hadde vi ei heller mye av der oppe, så på sett og vis vokste jeg opp i den strake motsetning av 'storby-livet' jeg er i nå, både på godt og vondt.

kråkefjas: Hva har du selv opplevd i livet, som du om mulig ville latt en kjær bekjent av deg slippe? Og hvilken drikkevare anbefaler du ingen å drikke?

Misjonærdatter altså. Det forklarer mye.

Hva jeg har opplevd i livet som jeg ville latt en kjær bekjent slippe? Livet.

Skrevet

Misjonærdatter altså. Det forklarer mye.

Hva jeg har opplevd i livet som jeg ville latt en kjær bekjent slippe? Livet.

Det hadde gjort seg. Dessverre er og var min øvrige familie nokså sekulære i forhold til meg selv, om så heldigvis med enkelte unntak, men tradisjoner har vi alltid hatt kjære her i heimen.

Spørsmålet du besvarte gikk i prinsipp ut på at vedkommende allerede var i livet, men greit nok, det svaret funker vel om man legger godvilja til.

maya76: Hvordan er ditt forhold mellom reiser og souvernirer? Hvem bevilger du penger på, hvilke type objekter ønsker du å kjøpe når du er i de aktuelle land og hva synes du om tradisjonen rundt det å ta med 'souvernir' når man reiser?

Adegami: Hvor tilbøyelig er du for å stille opp for andre, hvem stiller du opp for, og ønsker du at andre hjelper til når du har vansker med noe?

Binta Ba: Nevn én egenskap du ønsker alle mennesker skal ha, og forklar gjerne viktigheten av at alle har denne gitte egenskap.

Gjest gnækvåg
Skrevet

@Uanonymbruker kakao på vinteren!!! \o/ og ilder på fanget =)

Nozmonster Hvorfor blir man kallt kvinnehater bare fordi man ikke forskjellsbehandler og ble du sur når jeg sa du hadde lesbesveis?

Skrevet

Det hadde gjort seg. Dessverre er og var min øvrige familie nokså sekulære i forhold til meg selv, om så heldigvis med enkelte unntak, men tradisjoner har vi alltid hatt kjære her i heimen.

Spørsmålet du besvarte gikk i prinsipp ut på at vedkommende allerede var i livet, men greit nok, det svaret funker vel om man legger godvilja til.

maya76: Hvordan er ditt forhold mellom reiser og souvernirer? Hvem bevilger du penger på, hvilke type objekter ønsker du å kjøpe når du er i de aktuelle land og hva synes du om tradisjonen rundt det å ta med 'souvernir' når man reiser?

Adegami: Hvor tilbøyelig er du for å stille opp for andre, hvem stiller du opp for, og ønsker du at andre hjelper til når du har vansker med noe?

Binta Ba: Nevn én egenskap du ønsker alle mennesker skal ha, og forklar gjerne viktigheten av at alle har denne gitte egenskap.

Jeg kjøper sjeldent souvernirer når jeg reiser.... De gangene jeg kjøper så er det som oftest noe til bestemoren min:-) De gangene jeg har vært i Afrika så har jeg kjøpt litt, bruker å dra til lokale marked og handle der (og jeg pruter ikke, det er billig i utgangspunktet og de trenger pengene). Sist jeg var i Uganda så kjøpte jeg endel trykk, maleri, treverk, panfløyter av tre til jentene (uheldigvis så fikk jeg med meg masse edderkoppegg i den ene, så det kom kravlende ut edderkopper ei ukes tid etter hjemkomst....), kaffe....

Yes2Yes;

Hvor i Norge og i utlandet er den fineste plassen du har vært?

Vanemagi;

Favorittartist? Beste sang?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Maria_M: Hvis jeg hadde møtt deg for første gang på et KGtreff og kommet mot deg med store åpne armer for å klemme deg, ville du klemt tilbake?

Er du en klemmer?

Jeg hadde nok klemt deg tilbake av ren høfflighet, men jeg er vanligvis ingen klemmer nei, og er sjelden den som inviterer til klem.

Tror jeg hadde bltt litt redd deg :fnise:

Gjest Bandit
Skrevet

Bandit; Du får lov til å skille ut tre fylker fra Norge, så blir vi kvitt de for godt. Hvilke?

Jeg har ikke glemt deg, søte deg! :hoppendeglad:

Jeg ville valgt å ikke kvitte meg med noen av fylkene våre. Jeg synes det er flott med mangfoldet. Jeg liker cocky trøndere, og høylydte nordlendinger. Jeg liker brautende bergensere, og gjerrige sunnmøringer. Jeg liker joviale østfoldinger og telemarkinger, og dobbeltmoralske sørlendinger. Jeg liker Oslofolk som tror de er verdens sentrum. Alle fylker har sin sjarm. Selv om jeg her generaliserte kraftig... ;)

Bandit: Hva ville ditt aller siste måltid på jorden ha vært?

Mitt siste måltid ville nok blitt en real biff med bakte poteter, og et par skikkelig kalde øl. Etterfulgt av en god sigar og en svinedyr single malt.

Bandit. Hva er ditt langtids-mål?

Mitt langtidsmål er å bli frisk, og komme meg ut i arbeid.

Bandit: Beste konsert du har vært på?

Utvilsomt Eric Clapton i Spektrum. For et geni den mannen er!

maya76: Yndlingsantrekk (gjerne med bilde... :hjerter_rundt: )?

Cuddlegirl: Det morsomste showet du noensinne har vært på?

Bobler: Yndlingsdrikke?

yes2yes: Hvilket offentlig kommunikasjonsmiddel hater du mest?

nattjenta: Hvordan hadde ONS'en vår forløpt?

Skrevet

*host*pingle*host*

Gjest NozMonster
Skrevet

Nozmonster Hvorfor blir man kallt kvinnehater bare fordi man ikke forskjellsbehandler og ble du sur når jeg sa du hadde lesbesveis?

det er alltids noen nærtagende der ute, så om man forskjellsbehandler eller ei, så blir man alltids kalt ett eller annet negativt :P

Jeg ble ikke sur for det nei, men jeg kunne bare ikke forstå det helt.. for jeg veit godt hvordan lesbesveis ser ut, men er veldig langt ifra enig i at jeg har det.. Jeg tror du hadde skifta mening om du hadde sett meg irl.

Mynona: Du som har møtt meg mange ganger irl, synes du jeg har lesbesveis?

(blir ikke sint eller lei meg, er bare nyskjerrig jeg!)

Gjest Bandit
Skrevet

*host*pingle*host*

Jeg vil da ikke utradere gode venner??? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...