Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Singha: Har du fortsatt mange venner fra barndommen?

Ingen. Jeg er ikke så flink til å holde på venner over avstand og AFAIK bor ingen av mine barndomsvenner i nærheten av meg nå.

Kaffemor: Er nicket ditt faktisk valgt fordi du kan mye om og/eller elsker kaffe? Eller er det mer som mitt ganske tilfeldig valgte nick?

Gjest Nimmel
Skrevet (endret)

Ostekake. Sånn uten ost som har vært i ovnen. Med masse bær.

Nimmel: Er du amerikaner?

Født i USA gir meg statsborgerskapet, men vet ikke helt om jeg selv vil si jeg er amerikaner. Begge foreldrene mine er norske, så har dobbelt statsborgerskap. Anser meg som nordmann med amerikansk statsborgerskap jeg da. ^^,

Singha: (Ostekake uten ost? ^_~ ) Jeg pleier å lage mine med Philly-ost. Ville du smakt på en ostekake laget med hvit sjokolade?

kaffemor: Liker du å ta bilder av masse rart eller tar du bilder av noen få spesielle ting?

Endret av Nimmel
Skrevet

Ingen. Jeg er ikke så flink til å holde på venner over avstand og AFAIK bor ingen av mine barndomsvenner i nærheten av meg nå.

Kaffemor: Er nicket ditt faktisk valgt fordi du kan mye om og/eller elsker kaffe? Eller er det mer som mitt ganske tilfeldig valgte nick?

Jeg er veldig glad i kaffe, men kan ikke spesielt mye om det. Så er vel egentlig en blanding mellom tilfeldig og gjennomtenkt ;) Er heller ikke mor så sånn sett passer ikke nicket til meg :P

Singha: Synes du det er leit at du har mistet kontakt med dem, eller går det helt greit?

Skrevet (endret)

Singha: (Ostekake uten ost? ^_~ ) Jeg pleier å lage mine med Philly-ost. Ville du smakt på en ostekake laget med hvit sjokolade?

Nei. Det jeg mente var at det finnes noen ostekaker som bakes i ovn med fyll. Jeg liker de som ikke er laget på den måten best. Din versjon med phillyost og hvit sjokolade høres i så måte ganske god ut.

Singha: Synes du det er leit at du har mistet kontakt med dem, eller går det helt greit?

Det er et par-tre av dem jeg nok burde ha fortsatt å opprettholde kontakt med og sånn sett kanskje angrer på at jeg har mistet. Og så er det en del jeg neppe hadde snakket til (med munnen, i alle fall) om jeg hadde møtt dem i dag. Men egentlig så er man jo oftest med barndomsvenner fordi man tilfeldigvis bor i samme gate eller havner i samme klasse og når man plutselig i tenårene og tjueårene havner i veldig forskjellige faser av livet og får forskjellige interesser og slikt så synes ikke jeg det er veldig nødvendig å fortsette å holde kontakt bare fordi man har vokst opp sammen.

Kaffemor: Beste kaffeminne?

Nimmel: Verste kakeopplevelse?

Endret av Singha
Gjest Nimmel
Skrevet

Nimmel: Værste kakeopplevelse?

Kommer ikke på noe spesielt i farten, men det må være hvis en kake er skikkelig TØRR eller steinhard. Uff! >.<

Singha: Hva med rullekake?

Alle: Beste isen du har smakt noensinne?

Skrevet

Drue: Hva foretrekker du at man har på seg da? Og bør undertøy være i samme farge?

Aller helst truse. Det er finest. Og jeg liker at de dras litt opp på hoftene - 90-talls stil. Undertøyet trenger ikke nødvendigvis være samme farge. Det kan være fint i blant altså, men det er ikke noe must. Det viktigste er bare at de ikke er sånn grå (en gang hvite) i-hjel-vaska. Jeg pleier å kaste samboerens truser som jeg synes er stygge.

Drue: Har registrert at du ikke er altfor begeistret for vin; men hva er din favorittdrikk?

I lengden må det jo bli vann, men som jeg svarte noen sider tilbake, så digger jeg en drikk som er en blanding av iskald farris, kefir (yogurt), salt og tørka peppermynte.

Drue: Pleier du å lese hva andre skriver her, eller skumleser du bare? ;)

Grunnen til at jeg spurte var at jeg så nettopp det svaret, men jeg misforsto nok konteksten. Trodde du mente, "ja, vi er sammen, men jeg ønsker ikke å svare på mer utover det". Men greit nok det. Jeg danner mine tanker ut i fra svaret ditt uansett :P Og svar på spørsmålet ditt: Jeg leser mer enn jeg skriver her :)

Synes det er alt for få beskyttende menn, jeg. Har inntrykk av at mange menn er redd dama skal bli fornærma av at han er det, og tror vi vil ordne opp i og fikse alt selv, mens i realiteten er det jo ingenting som er bedre enn en mannemann som tar vare på dama si. :)

Oh, de har jeg fått mange av ... mitt inntrykk er at det er ganske få menn som faktisk kan gi en god en. Det blir for mye fokus på klitoris, for monotone bevegelser, for lite innlevelse. Eller helt motsatt, at de er all over the place der nede og ikke gir tid til å nyte skikkelig.

Alt i alt har jeg egentlig gitt opp det der, jeg tror jeg er for kresen på hva jeg liker, og stort sett ender jeg dessverre opp med å kjede meg mer enn jeg nyter.

Drue: Spør deg om det samme jeg spurte en annen bruker om litt lengre opp her. Du har en ettermiddag/kveld for deg selv, du har ubegrenset med penger og du kan velge selskap helt selv. Hva gjør du, og med hvem?

Nå tipper jeg det er mange menn her som tenker at de vil prøve å overbevise deg på det feltet :laugh:

Svar på spørsmålet ditt.

Da ville jeg tatt med Hellstrøm på NoMa i København og prata om alt mulig rart. Det er det første jeg tenker, men når ser på svaret mitt nå, så innser jeg at samtalen kanskje ville stagnert tidlig.

Ja, jeg synes du skal være blid, glad, lære meg Farsi-fraser og sånt.

Å ja, det var deg ja. Du er kul! Jeg liker deg :)

Drue: Er du ofte ute på byen?

Nei. Ikke om vinteren. Så utrolig tiltak å dra ut i kulda. Er det et tegn på at man begynner å bli gammel?

Kisskissbangbang: har du noen gang vært "den andre kvinnen" - viten eller uviten om at mannen du holder på med, er i et forhold? Fortell.

Jelly: Hva er den lengste tida du har vært sykemeldt? Fortell gjerne hvorfor også.

Skrevet (endret)

Nå tipper jeg det er mange menn her som tenker at de vil prøve å overbevise deg på det feltet :laugh:

Svar på spørsmålet ditt.

Da ville jeg tatt med Hellstrøm på NoMa i København og prata om alt mulig rart. Det er det første jeg tenker, men når ser på svaret mitt nå, så innser jeg at samtalen kanskje ville stagnert tidlig.

Kisskissbangbang: har du noen gang vært "den andre kvinnen" - viten eller uviten om at mannen du holder på med, er i et forhold? Fortell.

Hehe. Det har vært et par stykker som har prøvd. "Høhø, da skal jeg vise deg hvordan det skal gjøres!", og så har det bare blitt kjedelig OG kleint. :ler:

Hvorfor Hellstrøm? Utover at han er flink til å lage mat synes jeg ikke det virker som om han er utstyrt med noe særlig people skills, akkurat, så mulig smalltalken hadde blitt litt treig?

Så til spørsmålet ditt.

Ja, dessverre. Jeg hadde en ennattsgreie med en fyr for noen år siden. Skjønte ikke hvorfor kompisen hans var så negativ og hele tiden prøvde å få ham med bort fra meg, og fyren hevdet at han ikke ante hvorfor sjøl heller.

Men senere på natta, etter tidenes beste ons (var vel kanskje en grunn til at han følte behovet for det, og tok'an vel helt ut når han hadde sjansen :ler: ), fant han det for godt å fortelle meg at han hadde samboer og et lite barn. Burde kanskje lukta lunta da han tok meg med på et hotell i stedet for hjem til seg sjøl ...

Ikke mitt stolteste øyeblikk.

Endret av kisskissbangbang
Gjest Bandit
Skrevet

Kommer ikke på noe spesielt i farten, men det må være hvis en kake er skikkelig TØRR eller steinhard. Uff! >.<

http://kulinaris.no/lakris-iskrem/

Bandit: Har du en "type" når det kommer til damer, noe du konsekvent snur deg etter eller foretrekker?

Nei, faktisk ikke. Mange synes jeg er utrolig kjedelig slik. Jeg har nesten ikke preferanser når det kommer til utseende. Men det betyr heller ikke at jeg ikke er kresen. Jeg vet hva jeg liker. Men det vet jeg først når jeg ser det. Hun kan være høy, blond, slank og med små pupper, eller hun kan være kort, brunette, formfull og med store pupper. Jeg er glad jeg ikke er fastlåst i slike preferanser slik mange andre jeg kjenner er. Hadde jeg vært det, hadde jeg gått glipp av mye spennende. Det eneste som er totalt avgjørende for min del, er at hun må ha vakre øyne og et flott smil. DA snur jeg meg. Og er hun flott ellers, og virker åpen for det, så går jeg bort.

Bandit: Hatt en fin dag idag?

Ja, gårsdagen var koselig den. Fikk tid til skikkelig avslapning, før det var bursdag. Farmor ble 91 år, og det er jo ikke hver dag! Etter bursdagen dukket en kompis opp på filmkveld.

kaffemor: Hva er ditt mest brukte uttrykk?

swarovski: Hvilken bruker her inne får deg til å le mest?

Skrevet

Født i USA gir meg statsborgerskapet, men vet ikke helt om jeg selv vil si jeg er amerikaner. Begge foreldrene mine er norske, så har dobbelt statsborgerskap. Anser meg som nordmann med amerikansk statsborgerskap jeg da. ^^,

kaffemor: Liker du å ta bilder av masse rart eller tar du bilder av noen få spesielle ting?

Jeg tar egentlig ikke så mye bilder. Blir vel mest bilder på ferier og slike ting. Glemmer det som oftest i hverdagen dessverre.

Nei. Det jeg mente var at det finnes noen ostekaker som bakes i ovn med fyll. Jeg liker de som ikke er laget på den måten best. Din versjon med phillyost og hvit sjokolade høres i så måte ganske god ut.

Det er et par-tre av dem jeg nok burde ha fortsatt å opprettholde kontakt med og sånn sett kanskje angrer på at jeg har mistet. Og så er det en del jeg neppe hadde snakket til (med munnen, i alle fall) om jeg hadde møtt dem i dag. Men egentlig så er man jo oftest med barndomsvenner fordi man tilfeldigvis bor i samme gate eller havner i samme klasse og når man plutselig i tenårene og tjueårene havner i veldig forskjellige faser av livet og får forskjellige interesser og slikt så synes ikke jeg det er veldig nødvendig å fortsette å holde kontakt bare fordi man har vokst opp sammen.

Kaffemor: Beste kaffeminne?

Nimmel: Verste kakeopplevelse?

Er ikke et spesielt minne som virkelig har festet seg som det beste. Har mange fine minner med kaffe på utecafeer når jeg er på ferie da :)

http://kulinaris.no/lakris-iskrem/

Nei, faktisk ikke. Mange synes jeg er utrolig kjedelig slik. Jeg har nesten ikke preferanser når det kommer til utseende. Men det betyr heller ikke at jeg ikke er kresen. Jeg vet hva jeg liker. Men det vet jeg først når jeg ser det. Hun kan være høy, blond, slank og med små pupper, eller hun kan være kort, brunette, formfull og med store pupper. Jeg er glad jeg ikke er fastlåst i slike preferanser slik mange andre jeg kjenner er. Hadde jeg vært det, hadde jeg gått glipp av mye spennende. Det eneste som er totalt avgjørende for min del, er at hun må ha vakre øyne og et flott smil. DA snur jeg meg. Og er hun flott ellers, og virker åpen for det, så går jeg bort.

Ja, gårsdagen var koselig den. Fikk tid til skikkelig avslapning, før det var bursdag. Farmor ble 91 år, og det er jo ikke hver dag! Etter bursdagen dukket en kompis opp på filmkveld.

kaffemor: Hva er ditt mest brukte uttrykk?

swarovski: Hvilken bruker her inne får deg til å le mest?

Det vet jeg faktisk ikke!

Kisskissbangbang: Hvis du skulle tatt med deg en bruker med på date, hvem skulle det vært?

Skrevet

Jellybean78: Du våkner og verden er nesten tom av mennesker. Kun deg og din besteste omgangskrets igjen. Hvor slår dere rot?

Hmm...interressant scenario! Må nesten vrenge hodet litt på denne her.....skal vi se,

jeg er temmelig varmblodig av natur, så jeg kommer nok til å stemme for en varm plass,

tropisk gjerne sådan....

En plass med masse tilgang på mat og husly er vel ett must, (tar for gitt at hus/bygninger står

igjen etter forsvinningsnummeret til de andre) såååå Florida kanskje? Eller kanskje bare leve

av fisking og markens grøde på en av øyene ute i Stillehavet? (Fuji, Galapagos, deromkring)

:)

Jellybean78: Kake? ^^,

Ai! Ja Takk!! Napoleonskake!? Favoritten min!! :hoppe:

Alle som liker kake: Hvilken type liker du best? Og hvorfor?

Min spesifikke favoritt blir nok den Sicilianske desserten Cannoli!

"An offer you can't refuse" (for de som tok den) ;)

Cannolo.jpg

Jellybean78: Er du på sjekkern?

Alltid min gode mann! En god kvinne er vanskelig å finne, det vet du like godt som

meg. Gjelder å holde øynene åpne! :)

Må nok bli Willie Nelson's Peach Cobbler isen til Ben & Jerry :jepp:

Jelly: Hva er den lengste tida du har vært sykemeldt? Fortell gjerne hvorfor også.

Merkelig nok så blir jeg svært sjeldent skikkelig syk, jeg trener masse og har pga.

dette en relativt god og naturlig motstand mot sykdom.

Det verste som har skjedd meg var tro det eller ei, midt i ferien min i 2009 hvor jeg ble

rammet av svineinfluensa mens jeg var nede i Asia, lå rett ut som en slakt i 1,5 uke før

jeg greide å karre meg på beina igjen, følte meg litt snytt da kan du si, ikke noe artig når

en har betalt dyre dommer for å reise til en fjern, eksotisk plass og ender med å tilbringe

store deler av tiden i sengen.

Tirkes: Om du hadde fått velge mellom en tur til New York eller Tokyo med alle

utgifter sponset, hva hadde du valgt?

Singha: Kunne du dratt på en blind date noensinne?

Kaffemor: Ferieplaner i år?

Skrevet

Singha: Kunne du dratt på en blind date noensinne?

Ja, er det så farlig da? Det verste som kan skje er vel at selvtilliten får enda en scud for baugen? :)

Jeg synes rullekake kanskje blir litt mektig, oversøtt og kvalmende om jeg spiser mye av det så det er ikke noe jeg hadde laget selv eller kjøpt. Men om noen serverer hjemmelagd rullekake sier jeg ikke nei takk. :P

Jeg kunne jo svart en eller annen B&J-versjon, men det er jo ikke egentlig isen som er god der men alt de har i den. Så det blir litt feil. Jeg vil nok tro at den beste er en eller annen restaurantlagd is jeg har fått servert ute eller på en isbar et eller annet sted, men jeg husker ikke spesifikt. Så jeg sier bare den hjemmelagde isen på daimiskake en onkel av meg slenger i sammen i større anledninger. (Kokk/stuert av yrke så han vet hva han holder på med).

Jellybean78: Er både Napoelonskake og Cannoli favorittkaken din? :o

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Jelly: Korleis gjekk prøven/testen du hadde? Bernoulli sin likning

Gjest Nimmel
Skrevet

Jeg synes rullekake kanskje blir litt mektig, oversøtt og kvalmende om jeg spiser mye av det så det er ikke noe jeg hadde laget selv eller kjøpt. Men om noen serverer hjemmelagd rullekake sier jeg ikke nei takk. :P

Det kan komme an på typen syltetøy man eventuelt bruker i kaken, jeg selv bruker bare St. Dalfour. Jeg kan forøvrig også lage kaken uten sukker, hvis det finnes diabetikere som skal ha. :)

Singha: Vekk fra kaker og desserter, beste du kan få til middag? Og spiser du grønnsaker?

Jellybean78: Liker du Napoleonskake med MASSE fyll, eller skal det være litt mindre i? (Og hvordan spiser du kaken?)

Skrevet

Jellybean78: Er både Napoelonskake og Cannoli favorittkaken din? :o

Hehehe.....Napoleonskake er vel min generelle favorittkake, Cannoli finner du vel

neppe i disken mange plasser her hjemme....men, det er den som ligger nærest

hjertet mitt da :)

Jelly: Korleis gjekk prøven/testen du hadde? Bernoulli sin likning

Næææi, vettu Stjerner, det er temmelig tunge utregninger og slikt med i bildet der,

noe jeg er litt rusten og ustødig på.....matte er det faget jeg er svakest i,

men jeg tror jeg får ståkarakter da, enkelte ganger så er jo bare det en bedrift i

seg selv...

Nimmel: hvor ofte har du besøkt USA?

Stjerner: Legger du mye vekt på skikkelig barneoppdragelse?

(slik at barnet lærer seg gode verdier og holdninger ifra starten av)

Skrevet

Singha: Vekk fra kaker og desserter, beste du kan få til middag? Og spiser du grønnsaker?

Noe av det beste med å bli litt eldre er at jeg setter veldig mye pris på veldig mye mat som tidligere ikke var veldig godt. Dette inkluderer en god del grønnsaker som jeg nå setter stor pris på. Det beste jeg kan få til middag er godt tilberedt kjøtt. Gjerne vilt. Og gjerne noe jeg ikke har prøvd før. :)

Stjerner og planeter: Beste som har vært med denne helga?

Bandit: Kan du tenke deg flere barn?

Annonse
Skrevet

Stjerner: Legger du mye vekt på skikkelig barneoppdragelse?

(slik at barnet lærer seg gode verdier og holdninger ifra starten av)

ja, det er eg naturlegvis opptatt av. Eg praktiserar telleregelen hos min son. Eg spør: må eg telle? Om han ikkje klarar å oppføra seg. Han veit at kjem eg til tallet tre så smell det (altså han må gå på rommet sitt og vera der til han kan sei unnskyld)

Stjerner og planeter: Beste som har vært med denne helga?

Det var på fredag. Pizza hos mamma og pappa. Vin og spel etterpå. Også på den lokale puben der eg dansa i 3 timar-samanhengande. Kjekt!

Singha: Ønskjer du born?

Bandit: Er du ein skrikande forelder eller ein som står stille og roleg og ser på?

Jelly: Har du planar for sommaren?

Gjest Nimmel
Skrevet

Nimmel: hvor ofte har du besøkt USA?

Har regnet ut og kommet frem til at det er ca. 40 ganger. ^^, Men det er jo egentlig ikke såå mye.

Jellybean78: Bereist?

Stjerner og planeter: Hvis du er på en fornøyelsespark, hva pleier du å gjøre da?

Skrevet

Singha: Ønskjer du born?

2-4 barn, ja. Men det begynner å skorte på tida. :P

Nimmel: 40? Ikke så mye? Det er 10 ganger mer enn meg. Har du familie der, eller er det andre grunner til at du har vært der så mye?

Skrevet

Stjerner og planeter: Hvis du er på en fornøyelsespark, hva pleier du å gjøre da?

Sitja og vente på dei andre ;)

Nimmel: Kvifor har du vore så mange gonger i USA?

Gjest Nimmel
Skrevet

Nimmel: 40? Ikke så mye? Det er 10 ganger mer enn meg. Har du familie der, eller er det andre grunner til at du har vært der så mye?

Nimmel: Kvifor har du vore så mange gonger i USA?

Grandtanten min bodde der og jeg var over og besøkte henne et par ganger over en periode. (Fikk se hvordan et privat sykehus var.. O.o Synes at $5,000 var mye å betale i uken. Nå hadde grandtanten min penger da, men likevel. >.< Og hun hadde en egen pleier som hadde de lengste påsatte neglene jeg hadde sett noen gang. <.< Var liksom 5 cm lange. Hvordan hun klarte å jobbe med dem skjønner jeg ikke. O.O ).

I tillegg så jobbet faren min i USA noen ganger og da var det over på besøk. Ellers så har det vært bare fornøyelser. ^^,

Singha: Verste du vet på en kvinne? Være seg klær eller makeup eller annet.

Stjerner og planeter: Beste sommerferien?

Bandit: Bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...