Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Josefin88: beste "ikke vanlige" kjøttet du har spist(vilt osv)

Det må være indrefilet av reinsdyr, kjøttet smeltet nesten i munnen. Det var så godt!

Padawan: Hvilken matrett lagde du sist?

Gunfreak: Du kan kun spise 5 matretter resten av ditt liv. Hvilke ville du valgt?

Noz: Er du fan av polkadotter?

Videoannonse
Annonse
Gjest loren
Skrevet

Loren: Hva er det beste og det verste med å være mor?

Det verste er utilstrekkeligheten man noen ganger føler på. Det å ikke klare å gi ungen din alt du vil.

Det beste er den uforbeholdne kjærligheten jeg har til den lille kroppen, og som jeg får i retur. Det er halt fantastisk hvor glad man kan være i et annet menneske.

Loren: kan du lage din egen majones/aioli?

jeg sier som Pippi sa: Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.

Loren: Hva mistet du/surra du bort sist?

Jeg har surra bort en bagasjevekt som jeg bare ikke klarer å skjønne hvor er, ellers pleier jeg å ha ganske god kontroll på tingene mine egentlig :)

Loren: Har du hatt en fin helg? Fortell.

Helga mi var veldig fin, jeg og mini besøkte ei venninne jeg ikke har sett på lenge, vr fryktelig kaldt hos henne, så vi tilbragte tida mye inne med film, god mat og vin (på kvelden etter at mini var lagt altså!)

Loren: Hvilken musikksjanger kunne du fint klart deg uten?

Åh, den ble vanskelig, jeg syens faktisk de fleste musikksjangre har sin sjarm, og har alt fra Metal til rock til klassisk til lovsang til svensktopper til barnesanger til pop på Spotifylista mi nå.. Men det må evt bli det mest teknoete teknoen :fnise:

loren: hva går du mest i på sommeren? (forsempel kjole, skjørt, piratbukse, linbukser, joggesko, sandaler ....)

Jeg er glad i piratpukser og ballerinasko. Er også glad i lette sommerkjoler :) går i ballerinasko omtrent fra mai-september om jeg kan for å flashe tatoveringa mi :fnise:

loren: Favorittskuespillerinne?

Jeg er glad i Ane Dahl Torp.

loren: Hva heter din kommende kjæreste hvis DU får bestemme?

Som i hvem jeg vil bli kjæreste med, eller hvilket navn jeg liker? :fnise: Jeg synes navnet mitt klinger fint sammen med navn på M og E, men det er sikkert fordi jeg er vant til å høre navnet mitt sammen med søstrene mine sine. Eller kanskje Hans :fnise:

Om spørsmålet var hvem er det .... hemmelig ;)

Daybreak: Hvor kjøper du helst klær?

Drue: favorittparfymen din på jenter?

Guybrush: Hvilke dyr har du, evt kunne du tenke deg å ha?

Harlequin: Hvordan vil du beskrive stilen du har hjemme?

Jelly: Hvor høy er du?

lygekryss: Hva er det peneste språket du vet om, og kan du prate det?

Niennas; har din kjære en klesplass du egentlig har lyst til å kaste langt bort? evt hva er det?

Noz: Tilbringer du helst en sommerdag i en park eller på en strand?

padawan: Hvilket klesplagg er det verste du ser jenter kle seg i?

Pene sko: Hvilket fag var du mest glad i på barne/ungdomsskolen?

Gjest padawan
Skrevet

Padawan: Hvilken matrett lagde du sist?

Det er kylling med samfaina-saus som jeg hadde til middag i går.

padawan: Hvilket klesplagg er det verste du ser jenter kle seg i?

Det må være _veldig_ korte hotpants i olabukse-stoff eller tilsvarende korte tights. (Synes hipster er sexy men det er tross alt undertøy).

josefi88: hva skal du til helgen?

Drue: liker du kaffe og hvordan liker du den eventuelt?

Noz: du møter en fyr på byen. Hva gjør han som gjør at du snes han er skikkelg dust?

Gjest Swarovski
Skrevet

Swarowski: Sist hørte låt?

Sigur ros, en av "untitled" sangene. Vet ikke hvor langt ut i albumet jeg kom ;)

Swarowski: Det dyraste du har på soverommet?

Bunaden med sølvet er på soverommet, så da blir det den. Ellers har jeg ikke så mange dyre enkeltting. Men samlet blir det mange tusen ja...

Niennas: Jeg blir alltid glad når jeg ser tøflene til dattera di. Bruker ho de fremdeles?

Onkel Drue: Er du onkel i virkeligheten også? ;)

Gjest NozMonster
Skrevet

Noz: Er du fan av polkadotter?

Jaaaaaaaaa :strix:

Veldig!

Noz: Tilbringer du helst en sommerdag i en park eller på en strand?

På en strand! Jeg er faktisk ganske lite glad i parker og det er nesten litt irriterende siden alle andre elsker dem. Går som oftest på stranda alene jeg da, men synes enkli det er veldig ålright.

Noz: du møter en fyr på byen. Hva gjør han som gjør at du snes han er skikkelg dust?

(uthev hvem du stiller spm til Pandamann, så er det enklere å se :) )

Skikkelig dust ja.. Noe jeg ser til en stadighet som jeg hater og synes er skikkelig dust er fyrer som går fra person til person og flørter til han forstår at "her kan jeg få meg no!" Jeg legger merke til det så altfor lett, og hvis jeg har sett han har vært "bortpå" en annen før meg så har jeg ingenting til overs for han.

Byen er et altfor stort meat-marked og det liker jeg ikke.

Fyrer som vil "ha meg i fred" så jeg mister kontakten med venninnene mine mens vi er ute er også noe som jeg synes er skikkelig dust

Lygekryss: Når klina du sist?

Josefin: Hva er det underligste du spiser?

Skog..hound (?): Viss du hadde kunne vært det motsatte kjønn for en dag, hva ville du ha gjort?

Harqulin (-ish): hva er den mest ubrukelige forbruksvaren du har kjøpt?

Loren: Har du en kar i kikkerten? Er du på deal`ern med noen? :hoppe:

Jelly: Hva er det (evt de) mest sjeldne dyret du har sett som lever her i Norge? (helst utenom dyrehager da)

Skrevet

Daybreak: Hvor kjøper du helst klær?

Det er så forskjelleg, har ingen faste butikkar :P

Bandit: Korleis er utsjånaden til drømmedama?

josefin88: Om du skulle vore eit dyr, kva dyr ville det vore?

Gjest loren
Skrevet

Loren: Har du en kar i kikkerten? Er du på deal`ern med noen? :hoppe:

Jeg kan joine deg på strand - jeg elsker strand og er ikke så overbegeistra for parker selv ;)

Hmmnja, jeg veit ikke hvordan man skal kategorisere det.

Det er en som jeg er fascinert av, og som jeg prater mye med om dagen. Men som jeg har nevnt her inne før er avstand egentlig et no-no for meg nå etter å ha vært i to avstandsforhold, og denne personen bor langt, langt unna det som i utgangspunktet er aktuelt for meg her og nå. =\ Så vi får se hva tiden bringer. Jeg har litt trua, det er en fin fyr på mange måter, men det vil kreve ekstremt oppofring fra hans side, siden jeg er "værfast" her nede uansett de nærmeste 12 årene.

KristineS: Hvilken vinteraktivitet er du mest glad i?

Skrevet

KristineS: Hvilken vinteraktivitet er du mest glad i?

Kjøre slede^^, Eller snørekjøring. Altså stå på ski etter hest. Eneste formen for skisport jeg har nogenlunde sansen for :P

Daybreak: Har du prøvd snørekjøring?

Skrevet

josefi88: hva skal du til helgen?

Det vet jeg ikke helt enda. Skal jobbe på lørdag, og så håper jeg å få truffet noen venninner på kvelden og bare slappe av :)

Josefin: Hva er det underligste du spiser?

Hmm.. Det vet jeg faktisk ikke :fnise: Jeg kommer ikke på noe underlig her og nå, men jeg ELSKER komper og det synes en del av mine venner fra Oslo er veldig merkelig.

josefin88: Om du skulle vore eit dyr, kva dyr ville det vore?

En lykkelig pingvin i Antarktis (eller i Norge et sted)! Pingviner er så majestetiske og flotte + at de tåler kulde. Jeg hater kulde, så det skulle jeg likt å tåle :)

loren: Er du flink til å synge? Er du en "skapsanger"?

Daybreak: Har du noen gang opplevd noe overnaturlig? Tror du på denslags?

Noz: Om du noen gang flytter til et land med sjiraffer, ville du skaffet deg et sjiraff-shelter da?

Skrevet (endret)

Jelly: Kan du fortelle litt om det du studerar no? Får du ein tittel når du er ferdig? Når er du ferdig? Trivast du? :)

Tjaaa....linja heter jo kjemisk prosesslinje og er rettet mot prosessindustri og slikt...

Den er veldig lik ingeniør-studiet innen kjemi på mange måter skulle jeg tro, bortsett ifra at

du ikke får en bachelor- grad når jeg er ferdig, siden studiet kun strekker seg over 2 år.

Tittelen jeg får ved endte studier er fagskole-ingeniør på papiret, men tekniker er vel en mer

korrekt beskrivelse tenker jeg. Utdanningen retter seg vel mest mot mellomleder-sjiktet i bedrifter,

dvs. formenn/skiftledere. Meeen det er jo en kjent sak at det er ett skrikende underskudd på

ingeniører i Norge, og for mange bedrifter så er jo folk med teknisk fagskole bakgrunn, nest beste

løsning, masse folk ifra skolen min sitter i slike stillinger landet rundt. :)

Snart ferdig med 1 år no........om jeg trives? La oss si det slik jeg vantrives ikke da, det er ett

veldig krevende studium, du har jo tunge realfag som kjemi, matte og fysikk....ett stikkord som

summerer hele skolen er ordet beregninger tror jeg, vi regner på alt du kan tenke deg, ex. fart,

tyngde, væskestrømning, forholdet mellom ulike grunnstoffer osv.

Jelly: Hvor høy er du?

Kjempestor, Loren! Ser ut som ett fjell på 2 bein! :laugh:

Neeeei, er vel 1.80 sånn cirkumsarum tror jeg....

Jelly: Hva er det (evt de) mest sjeldne dyret du har sett som lever her i Norge? (helst utenom dyrehager da)

Jellyfanten, Noz! Har til dags dato kun observert ett eksemplar av denne sjeldne, edle arten! :jepp:

Må ikke forveksles med Heffalompen altså, selv om de er nært beslektet...

I mytologisk/sagnomsust sammenheng så bringer de visstnok evig lykke og kjærlighet til alle jenter som skulle være så heldige å komme over en slik! Løp og finn, sier jeg bare! :fnise:

Neeeei, jeg kan faktisk ikke huske å ha sett ett utpreget sjeldent dyr i det siste....

Faktisk så leste jeg i avisen forleden at naboen vår oppe i Trøndelag som er viltoppsynsmann,

hadde observert spor etter ulv der oppe! Er visst kjent at den tar dyr til tider, så mange har vært obs på den en stund. DET hadde vært noe, å fått sett en ulv i vill tilstand!

Daybreak: Har du ikke en utviklet klessans? (shame on you) :ler:

Loren: Er høyden til en potensiell partner en viktig faktor, syns du? :ler:

Stjerner: Hva skal du i påskeferien da?

Niennas: Dine planer i påska?

Endret av Jellybean78
Skrevet

Kjøre slede^^, Eller snørekjøring. Altså stå på ski etter hest. Eneste formen for skisport jeg har nogenlunde sansen for :P

Daybreak: Har du prøvd snørekjøring?

Nei,faktisk ikkje. Men håper på å få gjere det, ser kjempeartig ut :)

?

Daybreak: Har du noen gang opplevd noe overnaturlig? Tror du på denslags?

Har faktisk det så eg trur på det til ei viss grad :P Det er i alle fall meir mellom himmel og jord enn vi kan sjå^^

Daybreak: Har du ikke en utviklet klessans? (shame on you) :ler:

Klart eg har^^ Men det varierer utruleg mellom kva butikkar eg handlar i.

KristineS: Rir du for ein bestemt klubb? Eventuelt kva for ein?

Drue: Har du planlagde straffe for dei som bryt reglane her inne? :ler:

Noz: Kva pensumbok er di favorittbok?

Gjest Swarovski
Skrevet

Padawan: Hvordan lager man den perfekte samfaina-saus?

Loren: Vær så snill og avkreft at det er Jack som du er så fascinert av ;)

Jellybean78: Hvor stor del av garderoben din er kjøpt på ebay?

Noz: Blir påsken tilbrakt med å lese, eller tar du en velfortjent ferie?

• Liker 1
Skrevet

KristineS: Rir du for ein bestemt klubb? Eventuelt kva for ein?

Jeg er nok ikke medlem i noen klubb, og har ikke sett behovet for det helt enda heller. Er mer hobbyrytter. Om jeg noen gang skal delta i konkurranser blir det nok innen kjøring, men da må jeg få ordna meg grønt kort først og ;)

josefin88: Hva var siste konserten du var på?

Gjest padawan
Skrevet

Padawan: Hvordan lager man den perfekte samfaina-saus?

oppdaget den retten i en kokebok jeg ønsket meg til jul men synes jeg ikke har fått den helt riktig enda. retten lages jo med squash, aubergine, løk, paprika, diverse krydder, hvitvin, kylling, hvitløk og hermetiserte tomater. har fått gode tilbakemeldinger fra de jeg har laget den til men synes den ikke er helt perfekt enda.

Daybreak: hvilkent plagg er mest behagelig å gå med?

Skrevet

josefin88: Hva var siste konserten du var på?

Siste konserten jeg var på var i høst med Goddess. Går veeeldig sjeldent på konsert :(

Swarovski: Liker brukernavnet ditt og bildet, hvorfor valgte du dem? :)

KristineS: Hva smaker favorittsyltetøyet ditt?

Skrevet

KristineS: Hva smaker favorittsyltetøyet ditt?

Favorittsyltetøyet er helt klart rips- og bringebærsyltetøyet mamma lager. Hjemmebakt brød med nyrørt syltetøy er noe av det beste som fins.

padawan: Favorittreisested?

Jellybean: Simpsons eller Family guy?

Skrevet

Daybreak: hvilkent plagg er mest behagelig å gå med?

Joggebukse og hettejakke^^

KristineS: Kva du likar best og trenar mest på i køyring då? Er det dressur, presisjon eller maraton? Eller er det mest køyring ut på tur? :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Noz: Om du noen gang flytter til et land med sjiraffer, ville du skaffet deg et sjiraff-shelter da?

ja, uten tvil! For absolutt alle sjiraffene som hadde trengt det, og alle de andre som også vil :hoppe:

Det er en så stor drøm at jeg engang ikke tørr å tenke på det..

Noz: Kva pensumbok er di favorittbok?

Jeg liker spørsmålet ditt daybreak!

Nå har jeg ikke gått på studiet særlig lenge men antropologi-boka "perspektiver på det flerkulturelle norge" og atferdsanalyseboka "Amandas møte med atferdsanalysen" er 2 bøker som har falt i smak!

"Aspergers fra A-Å" også! Men inntil videre så har vi nesten bare hatt vitenskapsteori, organisasjonsteori, stas og kommunalvitenskap og juridisk metode... Det er bare jeg som ligger noen hestehoder forran :ler:

Noz: Blir påsken tilbrakt med å lese, eller tar du en velfortjent ferie?

neeei, jeg skal lese! Jeg er en skikkelig nerd, men jeg liker det!

I ferier så går jeg på biblotektet å låner meg bøker som er innafor studiet, men bare ikke

på pensumlista :)

Bandit: har du/ dere noen sommerferieplaner?

Skrevet

Harlequin: 3 ting ved deg selv du er stolt av?

Egenskaper eller ting jeg har oppnådd? Blir en kombo.

1. at jeg ikke er redd for å gå min egen veg og si det jeg mener, uavhengig av hva andre tenker eller mener om meg - under dette går vel også en viss stå-på-vilje, har jeg først bestemt meg for noe, pleier jeg å stå løpet ut.

2. (var visst vanskelig, det her!) at jeg gjennom nokså mange år har stått på med MANGE timer i stallen hver eneste dag, hvor det ble mye urettferdig jobbing. Selv om jeg kanskje burde sagt i fra valgte jeg heller å gjøre alt jeg ble bedt om og mer til, selv om det i perioder var tungt og følte det gikk på bekostning av både skolearbeid og det meste annet. I ettertid har jeg sett at jeg var en enorm ressurs for han jeg jobbet for, og at han sannsynligvis hadde hatt store problemer med å få det til å gå rundt hadde det ikke vært for meg.

3. at jeg stort sett smiler og er positiv samme hva som skjer. Har funnet at det stort sett ikke hjelper å gå ned i kjelleren, og ting ordner seg som regel - så fra å være den som stort sett var negativ og over-kritisk, til å bli den som sier "det ordner seg" og prøver å holde humøret oppe. Uten å bli påtrengende og for useriøst, forhåpentligvis.

Føler dette ble veldig selvforherligende, men håper svaret ble som du ville!

Harlequin: Studerer du? Hva? Hvor? Evt: Hvorfor ikke?

Studerer psykologi på universitetet i Oslo, begynte på en bachelor i høst. Var veldig usikker på hva jeg ville, og det er jeg forsåvidt fortsatt, og har egentlig ingen formening om hva jeg gjør om 4-5 år. Har faktisk søkt journalistikk til høsten, vet ikke om jeg kommer til å takke ja til plassen om jeg får den, tiden vil vise!

Harlequin: Hvordan vil du beskrive stilen du har hjemme?

Den er veldig... Hybel :fnise: Har for øyeblikket såvidt plass til en seng, skrivepult, klesskap, tv-benk og en liten bokhylle. Så... Stort sett hvitt tre, med noen røde innslag i form av en rød kjøkkenstol, en blomsterpotte (med en død kaktus...) og noen bøker og en liten telefonboks-sparebøsse. Har blått prikkete sengesett, og for å komplementere det hele har jeg et kumønstrete ullteppe (gave fra jobben) som sengeteppe. Så... Noen stil er det vel ikke, blir noe annet når jeg får noe eget. Men utpreget shabby chic blir det nok ikke...

Harqulin (-ish): hva er den mest ubrukelige forbruksvaren du har kjøpt?

Hm... Kanskje boksåpneren jeg kjøpte som viste seg å være ødelagt? Eventuelt en veske jeg aldri har brukt. Er generelt litt sparsom av meg og mener jeg skal klare ting uten for mye hjelp, så blir heldigvis få impulskjøp!

Swarovski: noen planer for helga?

Guybrush: hvilke trekk eller egenskaper ved en jente er de du liker minst?

Noz: hvilke farger er dine favoritter på klær? Hvilke farger liker du ikke i det hele tatt?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Stjerner: Hva skal du i påskeferien da?

fekk ikkje til siteringa, Jelly

Første del skal eg vera med familien. Heile bøtteballetten. Siste del skal eg vera med vener

Noz: beste hårprodukt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...