Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Gjest LilleLovely
Skrevet

LilleLovely: Hva er det beste ved deg selv?

Oj, det var et dypt spørsmål. Hmm.. det beste med meg er...at jeg er omsorgsfull, ovenfor mine nærmeste og andre, dyr og mennesker. Og at jeg får god kontakt med alle mennesker - gamle, unge, rike, fattige, nordlendinger, søringer, nordmenn, afrikanere, kristne og muslimer. Har fått et stort spekter av venner etter hvert og det er jeg glad for.

Bandit: Når du skal ut i arbeidslivet igjen, hva har du lyst til å jobbe med da?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

StjernerPlaneter: Hva irriterer deg mest ved deg selv?

mine eigne skrivefeil :ler:

nei, eg irriterar meg over mi strålande evne til å tenke og vurdere ting opp og ned i mente. Eg skulle ønske eg kunne legge ting vekk og bli ferdig med dei.

Bandit: kva hadde du i munnen sist?

Gjest Bandit
Skrevet

Bandit: Når du skal ut i arbeidslivet igjen, hva har du lyst til å jobbe med da?

Hva jeg vil og hva som er realistisk er to forskjellige ting. Jeg kunne godt tenke meg å bli fotograf, men med min bakgrunn blir jeg nok kontorrotte et eller annet sted... :ler:

Bandit: kva hadde du i munnen sist?

En smoothie. Ananas, brokkoli, pinjekjerner, banan, appelsin og gulrot. 5 om dagen og slik, vet du.

Dreamdrops: Naboen har rygget på bilen din. Du så det fra vinduet. Han nekter for det neste gang dere møtes. Hva gjør du?

Skrevet

Dreamdrops, ble du fornærmet over spørsmålet mitt i den andre tråden i general debat?

Nei, jeg tåler da såpass ;)

Drua: Hvem mener du er den rette til å spille Harry Hole?

Skrevet

Nei, jeg tåler da såpass ;)

Drua: Hvem mener du er den rette til å spille Harry Hole?

Hvilken bok? Rødstrupe? Skal den lages på norsk eller engelsk?

Stjerner: når var sist du ble fysisk så satt ut at du så stjerner og planeter? Hva skjedde?

Skrevet

Calavi: Hva synes du om Phil T. Rich - Gal?

Det var en fæl sang. Jeg likte den overhodet ikke, og jeg sleit med å ikke trykke på stopp-knappen etter 30 sek. Om jeg må si noe positivt så må det vel være introen. Den var bittelitt kul.

Calavi: Følger du moter?

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har funnet ut hva som funker for meg, etter mange bomkjøp opp gjennom årene. Jeg har vel alltid hatt en type "stil", men for noen år siden ville jeg prøve noe nytt, noe som resulterte i mye klær som ikke ble brukt. Jeg kjøper det jeg liker, uavhengig om den er "in" eller ikke. Eneste jeg kanskje følger moten litt på, må være kjoler jeg går ut i. Disse legger jeg ikke mye penger i og blir kjøpt på de "typiske" billigbutikkene, da vil jo disse automatisk være ganske "på moten".

Calavi: Hva liker du best å gjøre i helgene?

Det kan være så mangt! Og det kommer veldig an på årstiden også. Nå på vinteren så drar jeg gjerne rett hjem fredag etter jobb, vasker leiligheten og kjøper inn friske blomster. God mat, masse snacks og en armkrok og ligge i. Gjør akkurat hva man vil lørdag formiddag, enten det er shopping, daffing eller museum. På kvelden møter man verdens beste venner, spiller brettspill og lager god mat! Søndag blir tilbragt på sofaen, med film og masse godteri.

På sommeren der i mot, da vil jeg gjerne være ute! Fredager er det alltid godt å ta det litt med ro, så gjerne gå ut å spise med enten kjæreste eller en god venninne. Både lørdag og søndag kan gjerne bli tilbragt på båt om været er bra. Lørdag kveld kan man grille i lag med gode venner, og kanskje en bytur også. Søndag kveld er nærmest synonymt med avslapping for min del. Da liker jeg å ta det helt med ro og lade opp til ny uke.

Bandit: Hvor lenge har du hatt ME? Tok det langt tid før du merket noe var "galt" før du fikk diagnosen? Og hvordan takler du hverdagen generelt?

Drue: Hvordan skal damer aller helst se ut på håret? langt/kort, mørk/lys, rett/krøller, rett ned/satt opp osv...

Lillelovely: Kjører du bil eller tar du mest kollektivt?

S&P: Er du miljøvennlig?

Skrevet

Stjerner: når var sist du ble fysisk så satt ut at du så stjerner og planeter? Hva skjedde?

uff, det var natt til laurdag då ein eg har drive på meg sa at eg måtte ikkje bli forelska i han fordi han var alkoholikar. også ser eg stjerner og planetar kvar gong eg må ha kontakt med eksen...

Drue: Når vart du fly forbanna sist?

Skrevet

S&P: Er du miljøvennlig?

om du tenkjer på organisk bomull, om eg er bevisst på dyremishandling i forhald til kosmetikk, om eg kjører kollektivt framfor bil så er svaret nei. eg sorterar restavfall og papp/papir. that's it.

Cavali: Om du kunne fått eit ønske oppfylt?

Skrevet

om du tenkjer på organisk bomull, om eg er bevisst på dyremishandling i forhald til kosmetikk, om eg kjører kollektivt framfor bil så er svaret nei. eg sorterar restavfall og papp/papir. that's it.

Cavali: Om du kunne fått eit ønske oppfylt?

Da tar jeg noe som er realistisk, og egoistisk.. :fnise: . Å få kjøpt leilighet tror jeg. Hadde gjort så jeg kunne slappe litt mer av og ikke stresse så veldig.

Kristine: Hva skal du i dag?

Skrevet

Hvilken bok? Er jo den samme skuespilleren som skal spille Harry Hole i alle filmene.

Norsk vil jeg tro forresten :)

Bandit: Topp 3 yndlingsskuespillere.

Gjest LilleLovely
Skrevet

Lillelovely: Kjører du bil eller tar du mest kollektivt?

Jeg tar mest kollektivt, fordi jeg bor i Oslo og jobber i Oslo. Men også fordi jeg prøver å være bevisst på å ikke bruke bil mer enn jeg må. Kjører bare bil selv når jeg skal besøke venner utenfor byen.

Drue: Hva mener du om oljeboring utenfor Lofoten og Vesterålen?

Skrevet

Det var en fæl sang. Jeg likte den overhodet ikke, og jeg sleit med å ikke trykke på stopp-knappen etter 30 sek. Om jeg må si noe positivt så må det vel være introen. Den var bittelitt kul.

Drue: Hvordan skal damer aller helst se ut på håret? langt/kort, mørk/lys, rett/krøller, rett ned/satt opp osv...

Den sangen er kul da! Hun bitchen er gal :laugh:

Svaret på spørsmålet ditt:

Jeg er ikke veldig fan av pannelugg i øynene. Så bortsett fra det, så er jeg åpen for det meste. Jeg er svak for langt og glatt som jeg kan lukte på, eller stort krøllete hår som kiler i nesa når man spooner. Men jeg synes også kort hår kan være skikkelig tøft. Det viser karakter! Når det kommer til hårfarge, er jeg også åpen for det meste, men det er sjeldent jeg synes sånn tydelig farga hår er noe fint. Så om det er farga, så er det best at det ser så naturlig ut som mulig. Jeg er svak for rødtopper, men også naturlig brunetter med brune øyne. Det er noe mystisk med dem. Jeg synes flere jenter bør sette opp håret sitt - pene ansikt trenger ikke å skjules :)

Var det greit svar, eller ble det litt for åpent?

Drue: Når vart du fly forbanna sist?

Det kan jeg ikke huske. Men sist uke da fotballaget mitt tapte, ble jeg ganske sur.

Hvilken bok? Er jo den samme skuespilleren som skal spille Harry Hole i alle filmene.

Norsk vil jeg tro forresten :)

Jeg vil tilpasse svaret mitt til hvilken bok som skal filmatiseres. Han er jo forskjellig i de ulike bøkene. Og det er jo snakk om at "snømannen" skal lages nå (på engelsk) (Jeg fikk kjeft/diss av niennas fordi jeg ikke hadde fått det med meg). Så av engelske skuespillere tror jeg jeg ville ha hatt en ung John Travolta, rett og slett fordi han er favorittskuespilleren min. Av norske skuespillere så er det samma f***, bare det ikke er aksel hennie eller han varg veum-fyren.

Drue: Hva mener du om oljeboring utenfor Lofoten og Vesterålen?

Foreløpig nei.

Calavi: beskriv utseende til drømmemannen.

Loren: kan du lage din egen majones/aioli?

Gjest Bandit
Skrevet

Bandit: Hvor lenge har du hatt ME? Tok det langt tid før du merket noe var "galt" før du fikk diagnosen? Og hvordan takler du hverdagen generelt?

Jeg merket det første gang for mange år siden, så kom jeg meg igjen og trodde jeg var kvitt det, herjet med et destruktivt forhold, unge og karriere, og så smalt det igjen. Nå sist ble jeg liggende et helt år, og det har vel vart 6 år denne gangen. 19-20 år totalt. Nå driver jeg med pacing, som går på å lære å posjonere krefter. Jeg hviler mens poden er på skolen, og så er det full fart med fotballtreninger, lek og moro når han kommer hjem. Man må finne det som fungerer for seg. Og det å være positiv og akseptere sykdommen er nok det aller viktigste for min del.

Toshiro Mifune, Al Pacino og Robert de Niro.

Calavi: Den beste skuespillerprestasjonen du har sett?

Dreamdrops: Hva er tilbehøret til reker?

Noz: Hva slags sjåfør er du?

Skrevet

Den sangen er kul da! Hun bitchen er gal :laugh:

Var det greit svar, eller ble det litt for åpent?

Calavi: beskriv utseende til drømmemannen.

Nei,den var bare dritslitsom :fnise:

Svaret er absolutt godkjent :)

Ja, si det. Jeg har ikke noen typisk "oppskrift" på hvordan drømmemannen skal se ut, men jeg kan nå prøve. Han er høy, mørk, passe muskuløs og solbrun. Øynene er blå, han har et fint smil med hvite tenner. Han må gjerne ha en jobb der han må kle seg formelt. Ingenting er bedre enn menn i dress!

Jeg liker ikke så godt sånne typiske menn. De barkse, svette karene i bar overkropp med tredagers, og som gjerne har et litt handy ykre. De kan noen andre ta :fnise: Litt feil å si jeg ikke liker typiske menn, men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener.

Calavi: Den beste skuespillerprestasjonen du har sett?

Tror det må bli Leonardo DiCaprio i Whats eating Gilbert Grape. Fantastisk film!

Bandit: Har du hovedomsorgen for gutten din? Er mor inne i bildet? (Om du ikke vil svare på sistnevnte, så er det helt i orden)

Drue: Vi skal tilbringe en hel dag sammen, hva gjør vi?

Dreamdrops: Hvilken sang spiller du mest for tiden?

Skrevet (endret)

La sapato bonito (pene sko): er du virkelig den du utgir deg for å være?

Ja, i grunnen. :)

Drue: Hvor gammel er din samboer?

Calavi: Har du fått deg leilighet?

Endret av Pene sko...
Annonse
Skrevet

alkasil: Hva er det beste påskegodtet?

Jeg syns hul sjokolade er så godt, så jeg svarer påskehare.

Alkasil: din beste konsertopplevelse?

Jeg er i utgangspunktet ikke noe konsertmenneske, og mest pga trengelsen, så jeg skal like bandet godt, har vært på flere konserter med band/artister jeg har likt godt, men pga førstnevnte og at spmet var nettopp opplevelsen må jeg si Muse på Koengen i Bergen i 2010 :) Vurderer i sommer igjen, men tror kanskje jeg heller prioriterer Kaizers siden de tar pause.

LilleLovely: Yndlingsmatrett?

Gjest NozMonster
Skrevet

Noz: er det tilfeldig at du og et annet medlem her inne har hatt en flott filmkveld? :P

Det er nok flere en enn to som evt hadde en filmkveld her fra KG vil jeg tro :)

Noz: Er det noen ting du tenker er allmenkunnskap/normal høflighet som du blir overrasket over hvor mange som ikke vet/skjønner/gjør?

Ja! Det skjer ofte det der.. men nå har jeg tenkt i en halv evighet og kommer ikke på noen konkrete eksempler.. det er sååå typisk :sur:

Men en ting jeg synes er skikkelig irriterende er folk som begynner å bruke uttrykk og fraser i laaang tid etter alle andre (da har jeg nemlig blitt møkklei av selve uttrykket!) En jeg er en del sammen med sier forsempel " det kan du bare ta rennafart å drrrite i" i annenhver setning og jeg bli gaaal :bond:

Han synes det er kjempemorsomt mens jeg fikk det uttrykket langt oppi halsen for mange år siden og i tillegg så blir jeg irritert fordi det virker som at han synes selv at han liksom fant opp dette uttrykket...

Og så sier han det ekstra mye fordi jeg blir så irritert :daane:

Jeg fortalte denne vitsen i en forsamling på 70 stykker, og det var èn som lo. Jeg: :skratte:

"The Dalai Lama walks into a pizza shop and says, 'Can you make me one with everything?"

Jeg lo så jeg nesten tissa på meg første gangen jeg hørte den. Til dags dato har ingen andre ledd

Noz: På en skala fra 1-10 hvor dårlig var vitsen min?

ca 5 ! og jeg har nemlig en forsettelse til deg, som du kan fortelle på neste samling :laugh:

Then when Dali Lama gives him 20 dollars for the 10 dollar pizza and askes him for

the change back , the owner replies; "change comes within!"

Noz: Hva slags sjåfør er du?

ikke så halv-gæ`ærn faktisk!

er stort sett en trygg sjåfør!

Loren: Hva mistet du/surra du bort sist?

Jelly: har du noen ord, uttrykk eller fraser som er "deg"? i så fall hva da? :)

Skrevet

Kenzi: liker du friends?

Nja njo... Klarer å se på det om det er på tv, men det er ikke noe jeg velger å sette på selv.

Kenzi: Hva skal du i påska?

Jeg skal jobbe, i forening og regner med at det blir en liten båttur av noe slag. Også helt sikkert en tur ut på byen. Men det skal sies at jeg har ikke lagt noen planer ennå, så plutselig skjer det noe spennende.

Hva med dyretester? Da kan du kombinere alle tre. Haha. Sorry. Dårlig spøk.

Haha, takk takk for at du prøver ihvertfall

:fnise:

Kenzi: oppsummer helga di :)

På fredag jobbet jeg, der etter var jeg med en venninne. Vi spiste hummer og så på idol. Lørdag var jeg hos frisøren og så var jeg i bursdag. Det var riktig så koselig da vi hadde ost, kjeks og vin. Jeg sover over hos en venninne og på søndag så så vi bare masse filmer og koste oss. En perfekt helg :)

Kenzi: Kva type musikk likar du?

Masse! Metal - rock - indie og rolige sanger. Er ikke spesielt glad i "liste pop", men det hender jeg liker et par av de også.

Loren: Har du hatt en fin helg? Fortell.

Guybrush: Er det noe du gleder deg til akkurat nå?

Dolly: Verste boka du har lest?

Skrevet

Dreamdrops: Naboen har rygget på bilen din. Du så det fra vinduet. Han nekter for det neste gang dere møtes. Hva gjør du?

Altså; en ting må sies: Jeg gir meg ikke. Bilen skal fikses og det er ikke jeg som skal betale for det.

Om det er store skader på min bil, vil det mest sannsynlig si at han har store skader selv. Om han ikke bryr seg om det, vil det allikevel være "bevis" på hans sin bil om at han har rygget på bilen min.

Men jeg ville nok funnet frem noen gloser fra lovboka og banket på døren hans. Om han fortsatt nekter, har jeg noen fine nøkler som kan gjøre bilen hans riktig så vakker.

Jeg vil tilpasse svaret mitt til hvilken bok som skal filmatiseres. Han er jo forskjellig i de ulike bøkene. Og det er jo snakk om at "snømannen" skal lages nå (på engelsk) (Jeg fikk kjeft/diss av niennas fordi jeg ikke hadde fått det med meg). Så av engelske skuespillere tror jeg jeg ville ha hatt en ung John Travolta, rett og slett fordi han er favorittskuespilleren min. Av norske skuespillere så er det samma f***, bare det ikke er aksel hennie eller han varg veum-fyren.

Jeg mener selvsagt en skuespiller som kunne spilt han nå :) Unge John Travolta er borte for lengst.

Og for the record: Aksel Hennie er for lav til å spille Harry Hole, thank God. Er så lei av det trynet :P

Dreamdrops: Hva er tilbehøret til reker?

Loff, smør, majones, sitron, sitronpepper og purreløk. Rart jeg plutselig fikk lyst på reker :ler:

Dreamdrops: Hvilken sang spiller du mest for tiden?

Jeg kan nok ikke bare nevne en :P

Men topp 3 kan funke:

Electric Light Orchestra med Mr Blue Sky.

Roy Orbison med Goodnight.

Bobby Vee med Take Good Care of My Baby.

Drua: Den verste nålevende skuespilleren?

Loren: Hvilken musikksjanger kunne du fint klart deg uten?

Kenzi: Noen gang stjålet penger fra jobben?

Gjest Bandit
Skrevet

Bandit: Har du hovedomsorgen for gutten din? Er mor inne i bildet? (Om du ikke vil svare på sistnevnte, så er det helt i orden)

Jeg har ham 100%, og mor hans kommer på besøk når hun kan og det passer.

Gunfreak: Hva er det siste du har kjøpt av disse figurene du samler på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...