Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Gjest annemor30
Skrevet

Du må nesten poste et bilde i outfit-tråden engang( dvs snart, jeg er en utålmodig sjel:P), nå ble jeg litt nysgjerrig=)!

Svar på spm: Jaaa! Senest igår, da jeg satt og skrelte en helt perfekt moden mango, så slo det meg: "Tenk at det finnes noe som smaker så vanvittig godt!" :laugh:

Eller julaften, da vi satt rundt bordet og spilte Alias hele familien, jeg satt bare og sugde til meg øyeblikket..

Så ja, definitivt! Er utrolig mange småting i hverdagen jeg setter stor pris på=)! Kanskje spesielt de tingene som gjøres sammen med noen:)

25:)

Nei langt ifra! Såfall kun dersom jeg har planer om å lage store kvanta, så jeg har middag de neste 4 dagene:)

Yrker der man jobber tett innpå tragedier av ulike slag. F.eks sykepleier på akutten, mannskap som rydder opp etter dødsulykker etc.

Fordi jeg klarer ikke å distansere meg, og tar slike ting veldig lett innover meg.

annemor30: Hvordan har du forandre deg mest de siste 10 årene?

Jeg lar meg ikke hersme med lenger etter et meget turbulent ekteskap.
Videoannonse
Annonse
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg lar meg ikke hersme med lenger etter et meget turbulent ekteskap.

Lillesiren: Hva er oppskriften på baken din?

Skrevet

Som de alltid gjør, med kaffe på senga, hjemmelaget kort, og en lang frokost:) Også bruker jeg å bake ei kake som vi feirer med på ettermiddagen:) Regner med at jeg får en liten ting og....mannen min bruker alltid å ha et lite prosjekt sammen med de lørdagen før:)

annemor; hvordan håper du at dine barn feirer deg på morsdagen?

Med frokost på sengen og hjemmelagde kort:-) Jeg får bestemme middagen og jeg får også lov til å lage den hihi

Maya: Er du god på å lære bort å sitere?

Jeg er ikke så veldig god..... Men du kan slette alle andre spm som ikke er til deg når du skal svare, bare husk på å ikke slette der det står quote, og svar under den.

Arabella; hva syntes du var/er verst med at barna vokser til og forlater redet (hvis dine har gjort det da)?

Gjest annemor30
Skrevet

annemor: fortell om en gang du tråkket i salaten... :laugh:

Jeg tråkker ikke i salater,jeg tråkker i druer;-)

Vampen: Har du alltid vært så empatisk?

Skrevet

:sjokkert: Jeg tror ikke mine øyne! Dolly tilbake ifra de døde! Gjennoppstått som en skinnende fønix! :laugh:

Strange Doll: Hvorfor bør jeg handle på notabene og ikke på ark?

Takk for en fin, men spesiell velkommen tilbake hilsen ;)

JO det skal jeg si deg. Vi har bedre service (det viser undersøkelser), vi har bedre utvalg og ikke minst vi er en kjede som etter konkursen jobber ræva av oss for å vise verden at vi er best. Og det er vi! (og fordi jeg jobber i kjeden, veel)

Strange doll: hva liker du å tenke på når du legger deg?

Jeg liker egentlig å tenke på hvor heldig jeg er som har det livet jeg har. Men nå i det siste har tankene vært "jeg tror det kommer til å ordne seg. sover jeg nå går tiden fortere"..

Strange Doll: Er det dine ben på det bildet der? Og hvor er det tatt? Og hvorfor frister du oss med sommer når det er småkaldt og småregner ute? :jolie:

Det er mine ben, og det er tatt i nipedalen i Bergen i sommer :) kjekt å ha noe å se frem til da ;)

Guybrush: Når står du opp om morgenen?

Jack: Hva er det beste du spiser?

• Liker 1
Skrevet

Cindi: Det beste med å bli eldre er..?

At ansienniteten min øker, så lønna ikke er direkte pinlig etter å ha gått høyskole. (selv om den er litt det alikevel..)

Cindi: Om du skulle tatt en videreutdanning, hvilken ville du valgt?

Jeg skal faktisk søke på videreutdanning fra høsten av. Skal begynne på master i sosialt arbeid med fokus på emosjoner. Vil inneholde vold i nære relasjoner og seksuelle overgrep. Starter i september med vold i nære relasjoner. Forutsatt at jeg kommer inn.

Har vurdert konflikthåndtering også, men tenker jeg tar den som et eget løp etter fullført master. Det er jo bare et ettårsstudie.

De siste dagene må jeg innrømme at jeg egentlig har begynt å leke med tanken om å skrive master om alenemødre i barnevernet, om de blir "stemplet" på en annen måte enn familier der foreldrene er sammen. Om barnevernet møter de med andre briller, og i så fall, hva kan man gjøre for å bevisstgjøre i forhold til dette, dersom det er en ubevisst forskjellsbehandling.

Men da spørs det om jeg ikke må vurdere å ta master i sosialt arbeid med fokus på familiearbeid, ikke med fokus på emosjoner. Er så mye jeg gjerne skulle forsket på!

Cindi: Sivilstatus? (Godt mulig det er spurt om det tidligere, men)

Jeg er gift. Har 1 års bryllupsdag i disse dager faktisk.

Cindi: Vil du ha en sau?

Jatakk, gjerne! :laugh:

Strange Doll: Er det noen du mener burde ha fått fredsprisen til nå, men som ikke har fått den? Hvem?

Niennas: Hva gjør du dersom du skal gjøre noe romantisk/hyggelig for kjæresten din, uten å bruke penger på det?

Loren: Har du tenkt på videreutdanning? Hvis du ville tatt noe, hva ville det vært?

Skrevet

loren; Snart helg......hva gleder du deg mest til i helga?

Jeg ser fram til å forhåpentligvis få en god natts søvn på minst åtte timer. Det har vært mangelvare denne uka og jeg føler meg som en zombie.

Cindi: Ville du reist til New York eller Las Vegas, og hvorfor?

maya76: Hvilket reisemål i Norge vil du anbefale?

Niennas: Skal du gjøre noe morsomt i helga?

Skrevet

Strange Doll: Er det noen du mener burde ha fått fredsprisen til nå, men som ikke har fått den? Hvem?

For å være helt ærlig så har jeg ikke noe meninger om det :fnise: ikke som jeg kommer på nå værtfall.. men kan heller komme tilbake til spørsmålet om jeg kommer på noen :blomst:

Cindi: trener du ofte?

Rofl (er du her enda?? ) : Hvilken musikk liker du?

Yme: Når skal vi spise is?

Skrevet

Loren: Har du tenkt på videreutdanning? Hvis du ville tatt noe, hva ville det vært?

Jeg søker Master i Sosialt Arbeid til høsten :fnise:

Jeg tror jeg kal søke på skolen jeg går på, de har fokus på Sosialt arbeid i partnerskap, så det er mye fokus på det tverrfaglige arbeidet, noe jeg synes er veldig spennende :) Men jeg skal se på Masterprogrammet på HiOA og før jeg bestemmer meg for hvilken skole jeg søker. Er dog veldig fornøyd med skolen jeg går på, så sannsynligheten er stor for at jeg søker der, så får vi se om jeg kommer inn.

En Master om det tema høres spennende ut, og er noe jeg gjerne kunne tenke meg å lese om det blir en realitet ;)

Lillesiren: Hva er ditt beste minne fra 2012?

Skrevet

Jeg ser fram til å forhåpentligvis få en god natts søvn på minst åtte timer. Det har vært mangelvare denne uka og jeg føler meg som en zombie.

Cindi:

maya76: Hvilket reisemål i Norge vil du anbefale?

For å være ærlig så har jeg ikke hatt så mange norgesferier...... Men Trondheim er en fin by da:) Om sommeren så liker jeg veldig godt å tilbringe noen dager på ei familiehytte i Valdres.

Cindi; Hvordan blir bryllupsdagen feiret?

Skrevet

Cindi: Ville du reist til New York eller Las Vegas, og hvorfor?

New York!!! <3 Uten tvil! Det er min drømmereise! Jeg ville dratt på Broadway og sett en storoppsettning, dratt på "sex and the city-tour", dratt på en uteplass på toppen av en skyskraper og hest og kjerre-tur i central park, sitte i toppen av frihetsgudinna og hyle fordi jeg har høydeskrekk, dratt på the metropolitan museum og ikke minst bare sitte på manhattan og drikke en manhattan.

Jeg viiiiil!

(også liker jeg ikke gambling, så da blir det litt meningsløst å dra til vegas... )

For å være helt ærlig så har jeg ikke noe meninger om det :fnise: ikke som jeg kommer på nå værtfall.. men kan heller komme tilbake til spørsmålet om jeg kommer på noen :blomst:

Cindi: trener du ofte?

Det går bra, det var et litt hårete spørsmål. :fnise:

Jeg trener 3-4 ganger i uka på treningsstudio. Hadde PT-time i går, og er støøøøøl i lårene og armene. 4 uker til neste time, så nå må jeg stå på, så jeg slipper å bli pinlig berørt over å ikke hatt nooooen fremgang til neste gang.

Cindi; Hvordan blir bryllupsdagen feiret?

Vi skal dra på en restaurant i Oslo som vi har hatt lyst til å prøve lenge, som som er litt for stivt priset til hverdagsmiddag. Også hadde jeg planer om å omringe leiligheten med hjerter i telys, slik at når mannen kom hjem og tittet ut av vinduet så lyste det opp hjerter i snøen utenfor. :fnise: Flåseguri. haha!

Lillesiren: Hvilken hunderase er den beste, i følge deg?

Gjest Lillesiren
Skrevet

Lillesiren: Banner du mye?

Nope, ikke i det hele tatt=)

Hehehe.....vi får se, kunne kanskje knipsa ett bilde av skjorteracken min, sånn for artighets

skyld så du kunne sett på pm, men noen bilder hvor jeg driver og "poser" og sånn er jeg

nok litt for ukomfortabel med :ler: (mot at jeg får se ett bilde av deg naturligvis) :jepp:

LilleSiren: Hva var du lei deg for sist?

skjorterack? Skjorteutvalg? Å kom igjen, noen ganger kan det være litt fint å bevege seg utfor komfortsonen også vet du;) Jeg har da postet ørten bilder i den outfittråden jeg :laugh:

spm: Personal stuff;)

Lillesiren: Hva er oppskriften på baken din?

Hehe, jeg har da ikke postet noen bilder av den her inne, så hvorfor tror du det vil være en vinneroppskrift:P?

Lillesiren: Kva fem ting må eg har i kjøleskåpet?

av type basisvarer?

ekte meierismør, soltørkede tomater i olje(etter åpning, hever salaten mange hakk) , currypaste, egg og cottage cheese(jeg passer alltid å ha dette tilgjengelig, fin proteinkilde og smaker nydelig med bær, youghurt og stevia) .

Strange Doll: Hva studerer/jobber du med?

Skrevet

Strange Doll: Hva studerer/jobber du med?

Jeg går journalistikk på NKF, jobber på Notabene og er nyhetsjournalist i studentavisen :)

Lillesiren: Hva skal du i dag?

Jellybeeean: Planer for sommeren?

Skrevet

JackCrews: Hvor lenge har du faktis klart å holde på dette nicket nå? :fnise:

Ikke tatt tiden, men den har sittet her en stund nå ^^

Men, siden det ikke har kommet noe diplom enda... så er jeg vel klar for å skifte snart.

Jack: Hva er det beste du spiser?

I can eat a peach for hours.

ELLER scampi. Jeg elsker scampi.

Strangedolly: har du vært ofte i avisen?

Noz: beste norske kjærlighetssang?

Drømmedrops: du finner en lampeånd, og får ønske deg noe - samme hva. hva er ditt største ønske?

Bandit: klar for å dra Syndikatet igjen på ny arena?

Eryh: Beste ps3-spill ever?

Swar: hva er egentlig verst? en vinter med bare regn eller en vinter med masse snø?

loren: hva dialekt har du egentlig?

jellybean: om de skulle spille tre sanger i din begravelse, som du skulle velge på forhånd - hvilke ville det blitt?

cindi: den teiteste plassen du har sexxeth?

yme: kan du safety dance? om ikke, er du keen på å lære?

maya: hva synes du om norsk involvering i feks algerie, angola og andre oljeproduserende land i afrika?

annemor: blir din neste stasjonsvogn også en Volvo? nevn tre gode ting og tre dårlige ting med din bil.

Skrevet (endret)

Guybrush: Når står du opp om morgenen?

Egentlig så sent som mulig :P (kronisk b-menneske), men i ukedagene blir det stort sett litt over 7 mens i helgene sover jeg gjerne til 10-14 uten problemer :)

Guybrush: Tar du deg tid til å hjelpe en gammel dame med å krysse veien om

det trengs?

Jeg har endog bært varene fra butikken og 2 kvartaler bort for en gammel dame for ikke lenge siden.

Guybrush: beste spill til Nintendo?

Nå vokste jeg aldri opp med NES og SNES så jeg må vel si ocarina og mariokart (i multiplayer såklart)

Guybrush: Beste klesplagg?

Ei jeansbukse fra Volcom akkurat nå. Passelig casual, ser bra ut og god å gå i :)

Guybrush: Når du legg deg om kvelden/natta; legg du kleda dine fint saman eller slenger du dei på gulvet og ordnar det når du skal vaske kle?

:fnise: Altså om jeg ikke skal bruke noe av det neste dag så legger jeg det i skittentøyskurven før jeg stikker på soverommet. Men ellers har de sikkert en tendens til å havne i en haug vedsiden av senga stort sett :P

calavi: oppsummer barndommen din i en setning :)

swarovski: hva synes du om at lillesiren prøver å snike seg unna spørsmål ? ;)

vampen: har du noen innsigelser vedrørende mine valg? :)

Endret av Guybrush
Skrevet

Eryh: Beste ps3-spill ever?

Far Cry 3

Poselos: er du egentlig ond?

Skrevet

loren: hva dialekt har du egentlig?

Haha,akkurat det tror jeg de lærde strides fryktelig om.

Jeg er vokst opp på Innherred, og har i utgangspunket da ei breitrønderdialekt, på grensa til å si "hen og den" istedet for "her og der", 2 år i Trondheim og 7 år på Østlandet har gjort sitt til at den er en smuuule utvasket.

Men;

Jeg sier fortsatt f.eks æ og ikke jeg, her og ikke hær, bles og ikke blåser, itj og ikke ikke, koss og ikke hvilken, koffer og ikke hvorfor. korr og ikke hvor, kæm og ikke hvem, og en del andre ord, men jeg tror tonefallet er anderledes nå enn det var før.

Og i det øyeblikket jeg snakker med en trønder blir jeg breitrønder igjen, folk sier de skjønner fort om jeg snakker med søstre på tlf f.eks, det samme skjer når jeg ER i Trøndelag, da hører du at jeg er trønder :P

Jeg er mer bevisst nå enn før på dialekta mi, og er akkurat så vrang at jeg lærer, og oppmuntrer mini til å bruke trønderske ord og forsøker å få han til å heie på RBK, bare fordi. han er jo tross alt halvt trønder ;)

Calavi: Hvordan ser en typisk søndag ut for deg.

Ery: Hva slags musikk synes du er best å høre på når du kjører bil? (Evt når du sitter på buss/tog om du ikke kjører bil selv :) )

Jack: Din favoritt Dire Straits låt?

Skrevet

Jack: Din favoritt Dire Straits låt?

Å velge en Dire Straits-låt er jo klin umulig. Walk of Life var det aller aller første jeg fremførte med publikum, fra scene. Står meg naturlig nok litt nært, samt at det er en rivende bra melodi.

Romeo and Juliet har jeg sterkt forhold til, og jeg står fast på at det er verdens fineste kjærlighetssang.

Jeg elsker å dra igang The Bug straks jeg har bil-jøden i nevene. En obligatorisk kjøresang. Samme gjelder egentlig Calling Elvis.

Six Blade Knife er FEEEEEET!

Lady Writer er minst like genial, og Sultans of Swing = instant love.

Jeg er vokst opp med denne musikken, og Dire Straits var noe av det første jeg begynte kjøpe av musikk i tidlig steinalder, dengang Jesus gikk på vannet, dinosaurene kreperte og jeg var ung.

Men ok. Den mest ihjelspilte og klisje-aktige sangen deres, Brothers in Arms. Det må bli den.

Loren: fant du noen god-biter på spotify-listen min? og... hva er dette RBK?

Skrevet

Strangedolly: har du vært ofte i avisen?

Navnet mitt er i avisen hver uke. Bilde noen ganger i mnd. Men som intervjuobjekt har jeg vært i avisen 5 ganger eller noe sånn :)

Jack: hvordan går det med musikken?

Noz: hvilken tegneseriefigur er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...