TheHairyToothfairy Skrevet 13. januar 2013 #11281 Skrevet 13. januar 2013 jack: men siden han er din beste venn, så har dere vel kontakt utenfor bransjen også? støtt og stadig, roadtrips, ferieturer, kino og alt det der venner gjør. og, på kveldene i begynnelsen av månedene brukte vi sitte skrive fakturaer og føre timer - krydret med pizza og usannsynlig dårlig humor. men det blir naturlig når man jobber såpass mye som begge gjør, at den meste kontakten går via jobb. Stjerneplaneten: hva har man egentlig på en pizza? beskriv din favoritt!
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 13. januar 2013 #11282 Skrevet 13. januar 2013 støtt og stadig, roadtrips, ferieturer, kino og alt det der venner gjør. og, på kveldene i begynnelsen av månedene brukte vi sitte skrive fakturaer og føre timer - krydret med pizza og usannsynlig dårlig humor. men det blir naturlig når man jobber såpass mye som begge gjør, at den meste kontakten går via jobb. Stjerneplaneten: hva har man egentlig på en pizza? beskriv din favoritt! deig: vatn mjøl gjær olivenolje oregano oppå: steikt karbonadedeig lauk kvitlauk tomatpure tomater krydder på topp: Tines fire sortar ost. Jelly: Når var du på date sist? Loren: Kor lang tid tek det før SF får møte din son?
Gjest loren Skrevet 13. januar 2013 #11283 Skrevet 13. januar 2013 Loren: kommer du til å ha nulltolleranse på alkohol inntil sønnen din er 18 år? (at han drikker vel og merke) Den politisk korrekte burde vel svare ja helt uten å tenke seg om her, men samtidig begynte jeg selv å drikke lenge før jeg ble 18, så jeg føler det blir svært hyklersk å si det helt bastant selv om jeg i voksen alder selvfølgelig mener at alkohol og 15-åringer ikke har noe med hverandre å gjøre. Jeg kommer nok ikke til å fortelle han at jeg startet før selv, og alkohol før fylte 18 vil nok få konsekvenser, i samråd med hans far. Loren: hvilken av de store freia sjokoladeplatene er den beste? Jeg har så lyst til å si Stratos dobbel, men den er det vel Nidar som har... Så, da blir det den Kvikk Lunsjen med Havsalt :D Loren: jobber du ved siden av studiene? Du har sikkert sagt det, men det har gått meg hus forbi. Studerer du fulltid? Jeg studerer deltid (4 år istedet for 3), og jobber pr dags dato 135% ved siden av. En 100% dagjobb, og en helgejobb tredjehver helg som suppleres med 6 timer leksehjelp i uka. Cindi: Hva slags bolig er det du jobber i ? (Om du ikke vil utlevere deg så er det fullt lov å la vær å svare) Niennas: Hvor i Norge ville du bodd om du måtte velge et sted minst tre timer fra der du bor i dag?
Gjest loren Skrevet 13. januar 2013 #11284 Skrevet 13. januar 2013 Loren: Kor lang tid tek det før SF får møte din son? De har møttes, men Semper er ikke presentert som kjæresten min, da jeg anser det som irrelvant for en femåring hva vi er så tidlig i forholdet Drue: Ønsker du å gifte deg noen gang? Stjerner:Hva var høydepunktet for denne helga?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 13. januar 2013 #11285 Skrevet 13. januar 2013 Stjerner:Hva var høydepunktet for denne helga? Då eg var på date fredag og oppdaga at han var 100 gonger betre enn det inntrykket eg hadde av han...også hadde han så deilige tricepsar som eg hadde innbilla meg... Jack: Ser du fram til å kjøra nordover att? Niennas: Pizza eller taco?
TheHairyToothfairy Skrevet 13. januar 2013 #11286 Skrevet 13. januar 2013 Jack: Ser du fram til å kjøra nordover att? vel. jeg gruer meg faktisk pittelitt, jeg skal være den første i verden til å innrømme at broncoen er alt annet enn noen komfortabel bil. det er ingen lyddemping på eksosen, det er ingen spesielt "snill" motor, og bilen er svær - gynger og vandrer og krever at man følger med. absolutt koselig, men allikevel strevsomt når vi skal 160 mil avgårde. setene er av texas-typen, det vil si rygg uten hodestøtte (for at bilen skal være grei å kjøre med cowboyhatt) dog, jeg gleder meg til et lite stopp på østlandet for å treffe swar og gia. loren: hva er det tøffeste du har gjort, som du ikke trodde du turte?
Jellybean78 Skrevet 13. januar 2013 #11287 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Jelly: Din dyraste tattis? Det må nok være den kinesiske dragen jeg har på venstrearmen min, halen dens starter godt bak på ryggen min, kroppen fortsetter ned armen og hodet rekker nesten ned til håndleddet. Den er gjort i ett tradisjonellt kinesisk "sleeve" utførelse, med masse skygger, cherryblossoms og koi-fisker her og der..... Brukte anslagsvis 8-9 "sittinger" på den bla. en minnerik stund på albuen min......som du sikkert kan tenke deg så gjør det "litt" VONDT på akkurat den spesifikke delen av kroppen din.... Dog jeg har vært på verre plasser i ettertid.... Angrer som en hund på at jeg ikke har en matchende en på den andre armen også, men tanken slo meg ikke før jeg var ferdig med "sleeven" på høyrearma desverre.....da var det jo litt sent....men liker de alle for det, de er jo minner for meg.... Jelly: hva er dine synspunkter på kjolen min? (jeg blir ikke lei meg om du synes den er grusom) Den er NYDELIG Noz! Elsker blomstermønsteret og fargene som er brukt, fanget øyet mitt med en gang! Fikk ett visjon av å se deg på bildet, av en mystisk, sensuell senorita nede på en eksotisk plass som Spania eller Mexico som sitter og nipper til en iskald margarita ute i en hage, eller svinger seg ute på dansegulvet på ett ball...... Jelly: Når var du på date sist? Tjaa....var faktisk på en slags date her i jula nettopp, sier en "slags" siden det var mer en tur ut sammen med en vennine enn en reell date.... Den siste virkelige daten jeg var på var i ferien i 2011, mens jeg var nede i Singapore, har litt familie der nede og de er flinke til å leke Kirsten Giftekniv når jeg er der Har noen utrolig fine minner ifra den hvor vi tok det store pariserhjulet deres (identisk med det i London) og hadde en pustbetagende utsikt ut over metropolen på kvelden, med alle lysene tent......blir ikke mer romantisk enn det Guybrush: Er du glad i musikk? Hva da isåfall?.....Fortell. Stjerneplanet: Fortell noe minnerikt ifra ferieturen din til Sør-Amerika? Jack: Prøver du å fortelle meg at du er fullstendig avholds? Hvorfor? Skjønner godt at du ikke drikker deg full lenger, det gjør ikke jeg heller disse dager, men en rødvin til maten, eller en pils til en film på tv'n er jo ett av livets små, dyrebare gleder.....(for meg jaffall) Endret 14. januar 2013 av Jellybean78
TheHairyToothfairy Skrevet 13. januar 2013 #11288 Skrevet 13. januar 2013 Jack: Prøver du å fortelle meg at du er fullstendig avholds? Hvorfor? Skjønner godt at du ikke drikker deg full lenger, det gjør ikke jeg heller disse dager, men en rødvin til maten, eller en pils til en film på tv'n er jo ett av livets små, dyrebare gleder.....(for meg jaffall) Fullstendig avholds, ja. Ganske godt jobbet for en offiser fra nordnorge, med solide bein plantet i utelivsbransjen. Jeg kommer fra en temmelig konservativ familie. Min mor hadde strenge krav om dette rundt alkohol og utsvevende liv. Vi hadde en deal, en ganske konkret en. Jeg fikk min bestefars gamle bil da jeg var 15, og fikk dulle med den - så lenge jeg ikke røykte eller drakk alkohol før jeg fylte 18. Grei deal, jeg var såpass opphengt i biler, skruing og teknikk allerede da at det var litt no brainer. Det er mulig min mor kjente meg godt, på dette punktet... Som jeg har nevnt før, så vervet jeg meg når jeg fylte 18. Det ansvaret og de opplevelsene jeg senere ballet på meg gjorde ganske mye med min tankeverden. Jeg er veldig stolt idag over at jeg den gangen var moden nok til å innse at å begynne å drikke ikke var noen god løsning. Jeg er ganske heavy kontrollfrik, når det kommer til meg selv. Når jeg var hjemme i Bergen så jobbet jeg som vakt eller brøt på en lastebil. Dermed var jeg dønn opptatt, og resten av tiden gikk med på egne biler. Alkohol har med andre ord aldri passet inn i livet mitt fordi det ikke har vært tid eller behov - eller rom for det. Jeg har smakt øl. Det smaker brent piss. Jeg ser ergo ingen grunn for å begynne like det. Ut over det har jeg aldri drukket alkohol, aldri vært full eller lignende. Og dessuten oppdaget jeg også veldig tidlig fordelen med å ha bil med seg på byen. Mens de andre gutta kiset seg i fylla, så var jeg i stand til å kjøre jentene hjem. Jelly: fortell om din mest håpløse kveld på fylla. Mynona: fortell om det mest håpløse daten/typen/kjæresten har gjort i fylla.
Adele Skrevet 13. januar 2013 #11289 Skrevet 13. januar 2013 Helt glemt av denne tråden i det siste. Beklager for det! Håper jeg ikke har glemt noen spørsmål nå! JackCrews: Hva føler du er den største "tabben" kvinner generelt gjør i forhold? Stjerner: Hva er planene for helgen? Adele: Kan du fortelle litt om vennegjengen din? Om du har en da så klart Daybreak: Hvilke mål har du satt for deg selv i livet? Drue: Hvordan takler du kritikk? Så klart har jeg en vennegjeng! De er morsomme. Vet ikke helt hva jeg skal si mer enn det Adele: Synes du det er vanskelig å kle deg riktig til et intervju? Calavi: Hva med deg? (altså julebord spørsmålet jeg fikk av deg) Wonders: Hvor er favorittreisemålet ditt? Josefin88: På tide at du kommer deg inn hit også, så hva er favorittretten din ? Tja. Kommer ann på hva slags intervju det er. Synes det er litt tricky på kontorintervjuer, selv om jeg er utdannet i det faget. Man vet aldri hva slags kleskode de bruker der. Når jeg er på intervju i klesbutikker f.eks, pleier jeg å snoope litt rundt, se hvordan de kler seg i den aktuelle butikken Loren: Hva var det du og sønnen din gjorde på lørdag? Var vel en stund siden du hadde sett han sist da? Cindi: Jeg glemte på fredag å spørre deg hvor du har vært på tv tidligere? (Ja, jeg er nysgjerrig)¨ Gunfreak: Har du bilder på veggene hjemme? I så fall, hva slags bilder da? Adele: Hvem i familien din er du mest lik? Hmm.. Den var litt tricky. Jeg aner ikke, for å være ærlig! Adele: klikker du deg tilbake til innleggene dine i en diskusjonstråd for å se om du har fått noen plusser? og gjør du deg igjen om en liten stund for å se om du har fått noen til? Nei, gjør ikke det. Om jeg er på profilen min, og ser at jeg har fått noen nye plusser, ser jeg jo selvfølgelig på "Reputation" for å se på hva. Så kjenner det irriterer meg litt når noen har plusset noe jeg har skrevet for en stund siden Detaljorientert og nysgjerrig, sa du? Ålreit. Så er det spørsmålene da. Siden jeg ikke har vært her på en stund, aner jeg ikke hvem som enda er her og ikke, hva som er blitt spurt om i løpet av de siste dagene osv. Ikke bit meg om du føler at du gjentar deg selv. Loren: Hvordan synes du julebordet var? Tipper du syntes det var koselig, ettersom du allerede har begynt å planlegge neste treff Sakone: Hvordan går det på skolen om dagen? Når får du vite resultatet av eksamen? Du må si ifra når du har fått den! Cindi: Hatt noen kjendisforelskelser? I hvem, isåfall? Calavi: Beste norske film? Gunfreak: Peneste Hollywood-dama?
Cindi Skrevet 14. januar 2013 #11290 Skrevet 14. januar 2013 Cindi: Beste tv-serie? Big bang theory. Guilty pleasures serie = Vampire diaries. Jeg er egentlig en sucker for alt overnaturlig. oiioiii unnskyld cindi! det var virkelig ikke meningen å trampe med begge beina mine midt oppi salaten med den kraften jeg gjorde La de gode minnene leve med deg for all tid i hvertfall! svar: så utrolig hyggelig at du leste hele tåden! Ble rørt jeg nå... Den store sjiraffen er en stuffed-animal aktig greie, bare at fyllet er nok en del mer kompakt enn i vanlig kosedyr. Men visse steder så er det nok noe mer, som jeg ikke helt vet hva er. Det gjør ihvertfall at den holder formen og at jeg kan sitte på ryggen uten at den brekker. Stål pluss noe greier tenker jeg. Den er rimlig tung! Det går bra. Jeg er "over det", hvis det går ann å si. Men tenker på han fordetom. Sånn "dette hadde det vært gøy å fortelle han", eller "lurer på hva han ville gjort nå". Han var min beste venn også, så når jeg tenker på han er det heller hyggelige tanker om hvor morsom han var etc. Jeg kjente jeg ble skikkelig nysgjerrig på store-sjiraffen! Og min nysgjerrighet gikk først og fremst på om han var god å kose på. Jeg studerer deltid (4 år istedet for 3), og jobber pr dags dato 135% ved siden av. En 100% dagjobb, og en helgejobb tredjehver helg som suppleres med 6 timer leksehjelp i uka. Cindi: Hva slags bolig er det du jobber i ? (Om du ikke vil utlevere deg så er det fullt lov å la vær å svare) Jøss, du står på! Barn, skole og mer enn full jobb. Hvordan funker det for deg? Jeg jobbet også ved siden av skolen, gikk fulltid da, men uten barn. Jeg jobber med asylsøkere. Cindi: Hatt noen kjendisforelskelser? I hvem, isåfall? Det er egentlig dritflaut... I en periode var jeg råforelska i Kristoffer Schau. Så dro jeg på en konsert med et av bandene han spilte i, og ble invitert backstage da konserten var over. Jeg skulle bare hente veska mi, som jeg glemte igjen i lokalet, og da jeg kom inn der igjen så sto han på scena og rydda av og spurte om jeg ville være med backstage å drikke øl. Gærne meg ble med.. 1
Gjest loren Skrevet 14. januar 2013 #11291 Skrevet 14. januar 2013 loren: hva er det tøffeste du har gjort, som du ikke trodde du turte? Å få barn. Loren: Hvordan synes du julebordet var? Tipper du syntes det var koselig, ettersom du allerede har begynt å planlegge neste treff Det var kjempekoselig, mye flotte folk og god stemning! :D Jøss, du står på! Barn, skole og mer enn full jobb. Hvordan funker det for deg? Jeg jobbet også ved siden av skolen, gikk fulltid da, men uten barn. Jeg jobber med asylsøkere. Det funker så där, jeg er glad i begge jobbene mine og det hjelper men tidsmessig er det mer enn hektisk noen ganger, og det er litt kjipt å vite at fra i dag til 25/1 så skal jeg på jobb hver dag Jeg jobber også med EMA i helge- og leksehjelpjobben (regner med det er det du og gjør? ) og skal skrive bacheloroppgaven min rundt temaet overgang til egen bolig fra bofellesskap for EMA, ettervern, oppfølging osv. Sakone: Hva ser du mest frem til akkurat nå?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 14. januar 2013 #11292 Skrevet 14. januar 2013 Stjerneplanet: Fortell noe minnerikt ifra ferieturen din til Sør-Amerika? Så var det det med at det ikkje var Sør-Amerika, men Latin-Amerika... Ein ting eg huskar og som eg fortel er doforhalda på eit legekontor på Cuba. Eg skulle ta urinprøve då dei mistenkte malaria. Eg gjekk inn på doen og den var fyllt opp til randen av urin, og eit par klunker som låg å fløyt i urinsuppa...Ikkje særleg hygienisk, men eg fekk tatt urinprøven... Ellers så er det å leve og bu blant Maya indianerne i fjella i Guatemala, jobbe på kaffeplantasje i Nicaragua og ferien i Costa Rica. Masse gode minner og opplevingar for livet. Jelly: Tok du tattisane i Noreg?
Guybrush Skrevet 14. januar 2013 #11293 Skrevet 14. januar 2013 Guybrush: Er du glad i musikk? Hva da isåfall?.....Fortell. Svært. Men jeg er veldig altslukende og har en holdning om "alt til sitt bruk". Om jeg virkelig skal lytte til noe blir det stort sett vinyl. Og da kan jeg like gjerne kose meg med gammel Green Day/Offspring - Metallica Black album, Massive attack i Tricky perioden over til litt Tracy Chapman. Klassisk musikk og ekspresjonistisk jazz er nok ikke helt hva jeg lytter til dog Guybruch: Får du like mykje merksemd i verklegheita som på KG? Haha, ikke helt Kvalitet over kvantitet vettu;) Guybrush: følger du med på en tv serie du egentlig synes er så dårlig at du skammer deg litt over å se på den? Hmm si det, tror igrunn ikke jeg ser på dårlige serier? Noz: bra helg? Jelly: Hva var det kuleste du så på tv som liten? Lillis: var du utpreget plagsom lillesøster og aktivt satset på at storebrødrene dine skulle få skylda for ting? Stjerner: kjipeste ferieminne?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 14. januar 2013 #11294 Skrevet 14. januar 2013 Stjerner: kjipeste ferieminne? Då me reiste nedover i Europa og at eg etter kvart innsåg eg at vart lurt. Ein x-sambuar øydela heile ferien.... Sakone: Har du fått deg dame?
Gjest NozMonster Skrevet 14. januar 2013 #11295 Skrevet 14. januar 2013 (endret) Noz: bra helg? uten tvil! jeg kommer til å leve en stund på denne helgen Loren: hva er det vanskeligste spørsmålet du kommer på som du har fått som du må svare på? (Jelly: det er veldig fint om du kan fjerne bildelinken i innlegg nr 11287 ) Endret 14. januar 2013 av NozMonster
Gjest Skrevet 15. januar 2013 #11296 Skrevet 15. januar 2013 Calavi: hva tenker du når du ser deg selv i speilet på morran? Det varierer litt vil jeg si.. På de "gode" dagene tenker jeg ikke stort over det... På de dårlige dagene lurer jeg på hvordan jeg i all verden skal få til å se tålelig grei ut. På de virkelige dårlige "jeg-synes-synd-på.meg-selv-dagene kan jeg lure på hvordan det er mulig å være så himla stygg. hahaha! Den der krever så mye svar at den må jeg komme tilbake til Minn meg gjerne på det! Deal? I will Calavi: Beste norske film? Den her måtte jeg faktisk tenke en stund på... Jeg er redd jeg har glemt noen filmer, som muligens er bedre. Men som "ordentlig" film svarer jeg Max Manus. Selv om jeg synes Axel Hennie ble en idiot etter å ha spilt i den filmen... Og ellers er jo Flåklypa genial. Elsker Flåklypa og ser den hver jul, så det er absolutt en slager Stjerner: Beskriv en perfekt helg for deg. Sakone: Når var du sist forelsket? Loren: Hvilken kake er din favoritt? Cindi: Har du hatt noen andre hårfarger enn blond? Jelly: Du skal spise en tre-retters middag. Hva håper du at du blir servert?
Niennas Skrevet 15. januar 2013 #11297 Skrevet 15. januar 2013 Niennas: Har du noen sommerplaner da? Ingen konkrete planer, men håper jo på en KG sommerfest da Niennas: Hvor i Norge ville du bodd om du måtte velge et sted minst tre timer fra der du bor i dag? Hm. Tromsø, tror jeg. Niennas: Pizza eller taco? Pizza. Nica.: Verste matretten du vet om?
Gjest Nica. Skrevet 15. januar 2013 #11298 Skrevet 15. januar 2013 Nica.: Verste matretten du vet om? Sushi. Vet det er barnslig, og jeg er litt flau, men jeg greier ikke å få det ned. Tror det er tang som ikke er helt min greie Drue: Synger du karaoke? I så fall, hvilken sang pleier du oftest å synge? Niennas: Hvor ville du hatet å reise på ferie?
Cindi Skrevet 15. januar 2013 #11299 Skrevet 15. januar 2013 Får ikke til å sitere igjen... Calavi spurte --> Cindi: Har du hatt noen andre hårfarger enn blond? Svar: Ja, det har jeg. Jeg har hatt sort, brunt, lilla, rosa, grønt, blått, rødt, rødbrunt, rødlilla, alle nyanser som finnes av blondt fra hvitt til gult til stripete og sikkert mer enn hva jeg kom på nå. Favorittfargen min var da jeg hadde hvitt hår med lilla effekter. Og rødt hår, det elsket jeg (men umulig å vedlikeholde). Har aldri vært redd for å herje med håret mitt, og har prøvd alt av farger, extansions og hårfrisyrer, forskjellige stylinginstrumenter etc. Har en nær som er frisør, og det hjelper mye når man har hårdilla. Har nesten alltid hatt langt hår nesten til rompa da, men hadde kort hår en periode da jeg var 14 og klipte det kort igjen i fjor sommer. Calavi: Er du redd for å gjøre ting med håret ditt? Solsenga: Hva er det farligste du noen gang har vært med på å gjøre?
Wonders Skrevet 15. januar 2013 #11300 Skrevet 15. januar 2013 jeg klikket på "Søk i trå" for å se om noen har spurt meg om noe, og fikk opp masse tråer, men ingen effektiv måte å svare på. Klikket meg omtrent i hjel, og til slutt innså jeg at jeg ikke klarer å svare på en og en ting, uten om å lese heeeele trå'n. Noen som kan en god løsning på dette problemet? Hvordan sitere noen når man ser oversikten i tråen? Man blir jo bare henvist til hele tråen... :hoppe: :hoppe:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå