Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jack: Var det svar på det du egentlig spurte om ? Og hvor mye av deg selv ligger i den pent oversatte Steve Earle teksten ?

yep, var akkurat slik jeg tenkte spørre om :)

Vel, min tekst, Den Blå Veien er om meg. Alle mine tekster er stort sett om meg, eller noen/noe rundt meg. Jeg kan ikke skrive "troverdig" uten at jeg har grunnlag for det jeg forsøker få ut i sangen. Men jeg tror også det er lett å misforstå hva jeg faktisk mener, hovedsaklig fordi man trenger kjenne meg. Og ærlig talt, det er det ganske få som gjør.

Jeg har alltid vært i forhold. Det har alltid vært på hodet inn i et nytt forhold når jeg terminerte et annet. Det sier seg selv at det ikke blir spesielt mye tid til å komme i denne greia man kaller forelskelse, og dermed er det veldig vanskelig å i det hele tatt oppnå kjærlighet. Jeg har hatt mine grunner for å gjøre det slik - ikke spesielt gode grunner, men gjort er gjort.

I 2001 traff jeg en jente som forandret dette totalt. Jeg ble oppriktig glad i henne, og det var såpass grundig at det ble aldri helt slutt - vi endte opp hos hverandre igjen og igjen. Selv idag har vi et veldig rart forhold, fordi vi er venner - men kan ikke ha for mye kontakt med hverandre fordi savnet fremdeles er der. Denne jenta lærte meg et par ting om meg selv, og hun sendte meg også ut på en jakt jeg egentlig ikke forstod, etter noe jeg i alle fall ikke forstod; kjærlighet.

Og det fant jeg hos en annen kvinne i 2011, så det smalt. Jeg mistet det et halvt år etterpå, men jeg er ikke i tvil om hva jeg fant. Veldig kvasi-klisje-jall - jeg fant den genuine ekte forelskelsen. Jeg fant ut at også jeg kan være "normal" og ha "normale forhold". Det bare krever at jeg gir den andre parten tillit. Og, det krever disse svært spesielle kvinnene som jeg finner der ute ved å søke langs disse veiene hvor sånne som meg farter. Det blå i teksten handler om tankene. Veien er gjengangstema i mange av mine tekster, og det er naturlig nok ganske enkelt meg. Natten er det ukjente. Jeg tror det er lett å forstå sammenhengen derfra :)

(da blir det ganske ironisk å høre at jeg "er på sjekker'n". de kvinnene jeg faller for har svært spesielle egenskaper, og det er rett og slett å pisse på de nydelige menneskene jeg har gitt den tilliten å fortelle noe slikt møl.)

Jack: jakt eller fiske?

jeg liker å fiske, fordi det gir temmelig mye ro og krever at jeg er i ro. winning combo, det.

men jeg trives absolutt best på jakt, sammen med setter-slask på viddene etter rype. det er noe eget eventyrlig over det.

Jack: Kunne du tenkt deg å eie en el-bil?

den dagen det faller våte snøfiller i helvete, norske politikere forteller sannhet og petter solberg vinner et billøp fordi han er dyktig - DA skal jeg kjøpe en elbil.

jeg prøvde en slik Tesla Roadster da disse kom, og skuffelsen var enorm. absolutt alt av det estetiske ved å kjøre toppløs var borte. det var ingen herlige motorlyder, det var null lukt av herlig forbrenningsmotor, og det var rett og slett en kjemisk renset fornufttur. absolutt ingenting var koselig eller gøy med det.

Noz: tror du det finnes intelligent liv på andre planeter? eventuelt, tror du det finnes intelligent liv på denne planeten?

loren: dine topp fem artister?

Swarovski: skal jeg bestille hvit hatt?

Skrevet

cindi: hvordan ble spillkvelden på lørdag? vant du? :) heheee

Jeg vant ja, alle spillene vi spilte. Det verste var at konkurranseinstinktet var noe dempet grunnet hangover, så jeg prøvde faktisk ikke så veldig hardt. :P

MEN!!! Jeg klarte å ikke være en kjip vinner. Jeg var totalt zen hele kvelden (bortsett fra klokken 03 på natta da vi fant ut at singstar var en god ide :fnise: ).

Spillkvelden ble veldig morsom! Tror faktisk alle hadde det gøy, vinner eller ei. Men nå kjenner jeg at setningen "jeg skal aldri drikke igjen" ligger på tunga. Haha! Tungt med todagers!

Cindi: klar for en ny runde med wf?

Nå har jeg spilt quizbattle i noen dager, så merker jeg er rimelig metta på å følge med på telefonen :P Jeg er en periodespiller. hehe!

loren: Kan du anbefale en film du tror jeg ikke har sett?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Lille-Pus: Har du noen nyttårsforsetter for 2013?

Ikke egentlig, nei. Masse jeg burde gjøre mer av og masse jeg egentlig burde gjøre mindre av, men satt opp som nyttårsforsett har jeg ikke.

Gitt meg selv et løfte har jeg alikevel; Prøve være flinkere til å si 'ja' og bli med når 'gjengen på jobben' planlegger å gå ut. (Føler meg ikke helt trygg på å gå ut helt alene, må ha en gruppe å 'gjemme' meg litt i).

Loren, Noz, Drue, Guybrush, Sakone, Jack: Hvilket tema vil være det viktigste å diskutere frem gode retningslinjer rundt for forumet fremover ?

Gjest Lillesiren
Skrevet

Lillesiren: Det beste med Bergen?

Hm..At det er så mildt her, sammenlignet med Trondheim. Jeg fryser omtrent aldri lenger:D

Lillesiren: Hva er favorittfilmen din?

Vanskelig å plukke ut èn klar favoritt, men tja, Frihetens regn kanskje:)? Den er bare så utrolig feel-good!!

Noz: Kjekt å begynne på igjen med et nytt semester:)?

Gunfreak: Har du satt deg noen konkrete mål for 2013:)?

Gjest NozMonster
Skrevet

Noz: Din største drøm ?

jeg synes sånne type "din største drøm, din største flause, ditt fineste øyeblik" spørsmål er helt umulige å svare på.. svarene på disse spørsmålene har ingen fasit for meg. Men det jeg oftest tenker på er at jeg hadde blitt utrolig lykkelig om mamma`n min hadde funnet kjærleiken!

Nozzy: Smarteste dyret på jorda etter mennesker?

det finnes nok et annet fasitsvar enn dette, men jeg blir utrolig imponert over enkelte hunderasers IQ!!

Hunder som hjelper gamle mennesker og/eller mennesker som nesten ikke klarer bevege seg etter en sykdom eller en skade med å stå opp, kle på seg, annet stell og diverse. Hunden min forstår når jeg er lei meg og kommer med ansiktet sitt å holder det mot kinnet mitt for å trøste.

Noz: Tror du overså spr over her, så igjen: Hvilke hårsveis er totalt no can do for deg?

oiiida- jeg så det, men fikk det nok ikke med meg i multisitat-greia.

Svaret på det må nok bli: langt hår som bare henger der og dingler og er møkk-kjedelig..

Noz: tror du det finnes intelligent liv på andre planeter? eventuelt, tror du det finnes intelligent liv på denne planeten?

ikke i vår melkevei, men jeg driver å tenker på i blant at det må jo være en annen melkevei der ute ett sted.

Her på jorda? jo, det finnes mange smarte sjeler her og jeg har ikke tenkt å rakke ned på noen siden jeg ikke er noe bedre selv.

Noz: Kjekt å begynne på igjen med et nytt semester:)?

jaaaa Lillesiren :hoppe: Jeg var så aktiv i timene i dag (forøvrig den eneste!) så sa lærern: "ja Noz- vet du hva? Du er utrolig flink i dette faget- dette her kan du! Men nå må du la andre få prøve seg også!" .... men det var tydeligvis ingen andre i klassen som har brukt juleferien på å lese, så læreren bare ba meg være så snill å fortsette å være aktiv :laugh: 4/4 lærere har gitt meg så fin ros. Den første fikk jeg til og med en flaske vin av!

gunfreak: En opplevelse som du husker godt ifra ungdommen din?

Lillesiren: fortell om ditt tristeste/kjipeste/mest urettferdige/mest provoserende... osv.. brudd?

kosemose: Hva er det vanskeligste spørsmålet du noen gang har måttet svare på

jack: hva er du mest irritert over akkuratt nå?

Loren: hvordan klarer du å unngå at din herlige, skjønne sønn får viljen sin hver eneste gang?

Skrevet

Drue: kremt! du har ikke glemt et spørsmål har du vel ?

Joooo! Selvfølgelig har jeg det. Og det var ikke meninga. Du spurte meg om jeg likte boybandsveisen din. Og svaret på det er JA!! Jeg digga den. Jeg kødder ikke med deg når jeg sier at hadde jeg hatt håret til det, så hadde jeg hatt bolleklipp den dag i dag. Kanksje vi skal rette det med rettetang på guttekvelden vår?

Drue (i fet skrift): hva er din rangering? Og. Jobber du i grunnskolen el videregående?

1. Strømmen Storsenter

2. Metro

3. Triaden

4. Lillestrøm

Drue: Din mest absurde opplevelse ?

Det må bli alle gangene jeg har nynna på en sang, for så å skru på radioen og høre at den er på. Og det har vært tilfeller med sanger som er SJELDENT spilt.

Drue: Hvilke norske komponister, gjerne moderne, har du sans for?

Jeg er ikke så interessert i den typen samtidsmusikk, men mine favoritter innen norske 1900-tallskomponister må være Eivind Groven og Geirr Tveitt, og kanskje tidlig Fartein Valen. Siden du også spør generelt, så må jeg føye på Grieg. Selvfølgelig.

drua: om vi får til et nytt møte av noen slag, blir du med da om det passer seg sånn?

Set it up. Så får vi se ;)

Loren, Noz, Drue, Guybrush, Sakone, Jack: Hvilket tema vil være det viktigste å diskutere frem gode retningslinjer rundt for forumet fremover ?

Bare stå på. Ta livet med ro!

Funky_monkey: liker du mye muskler på menn? hva slags andre preferanser har du?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Har du satt deg noen konkrete mål for 2013:)?

FÅ kjæreste!! :grine:

j

gunfreak: En opplevelse som du husker godt ifra ungdommen din?

Hm, ungdomen min var ektremt kjedelig egentlig, må være en februar mange år siden, husker ikke om vi gikk på ungdom skolen eller nettopp begynt på vgs, men det var februar og 20 grader i lufta, alle kompiser viste hva som skulle skje, telefoner ble ringt og før kl 12 var vi 12 stykker på basketbanen, var snø hauger over alt, perfekt for å ha cola i så det holdt seg kaldt,

Det var så varmt at vi gikk alle i shorts og t-skjorter. mens det var snø overalt.

Veldig kul da, dagen etter var det minus grader og snø storm igjen.

Nozzy: beste musikal?

Siren: vil du være kjæresten min?

loren: når skal du få flyttet rompa di innen for ring 3 og leve blandt oss siviliserte?

Skrevet

loren: dine topp fem artister?

Oi, dette varierer nok litt, men lista mi akkurat nå ser ca sånn ut:

Lars Winnerbäck

Jokke

Oslo Ess

Beatles

Karpe Diem

loren: Kan du anbefale en film du tror jeg ikke har sett?

Alle burde se Hobbiten, uansett hvem de er.

(Og lese boka, egentlig alle bøkene, dvs Silmarillion, Hobbiten og Ringenes Herre-bøkene)

Oi, spennende og interessant spørsmål. Jeg tror verden generelt ville vært et bedre sted om folk passet sine egne saker, er mer åpne for andres synspunkt og ikke tillegger mennesker meninger de ikke har. Vanskelig å sette inn i noen retningslinjer kanskje, men...

Loren: hvordan klarer du å unngå at din herlige, skjønne sønn får viljen sin hver eneste gang?

Haha, ja det kan man lure på. I følge mange får han nok viljen sin vel ofte, noe som er et resultat av at det bare er oss to. Om det er en bra ting vet jeg ikke, men jeg er skikkelig dårlig på å være streng mamma... Jeg er svak for han, det innrømmer jeg lett, men forsøker å være konsekvent iallefall :P

Du kunne forresten få henta han i barnehagen i dag, så kunne vi diskutert om "herlige, skjønne" er riktig betegnelse alltid ;)

Drue: Siden LOTR ikke imponerte deg (iallefall tolket jeg svaret ditt sånn), skal du se Hobbiten?

Lillepus: Hvilken bok kan du lese om igjen og om igjen?

josefin88: Hvilken del av Oslo ser du for deg at du ikke kan bo i?

Skrevet (endret)

Edit: dobbeltpost

Endret av loren
Skrevet

loren: når skal du få flyttet rompa di innen for ring 3 og leve blandt oss siviliserte?

Nevereverever :P

Sorry, jeg trives på Romerike, og siden jeg sannsynligvis ikke får kjøpt sted å bo her før jeg har lurt en rik mann til å kjøpe rekkehus til meg, så får jeg iallefall aldri kjøpt noe i Oslo :P

Gud: Hvilket band ville du aldri dratt på konsert med?

Gjest NozMonster
Skrevet

Nozzy: beste musikal?

queens- we will rock you! jeg var på den, og den var heeeelt utrolig!

drua: vet du bestandig/ som oftest best?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Lillepus: Hvilken bok kan du lese om igjen og om igjen?

Oj ! Der er nok egentlig ganske mange bøker.

Klarer ikke plukke bare en så jeg tar en topp tre :nigo:

• Hauki Murakami - "Kafka on The Shore"
  • Leon Uris - "Trinity"
  • Robert M. Pirsig - "Zen and the Art of Motorcycle Maintenance"

Skal vi se.. hvem kan spørres om noe nå da ...? :klo:

Må få lov å komme tilbake med spørsmålene (da oppdaterer jeg dette innlegget :)

Endret av Lille-pus
Gjest funky_monkey
Skrevet

Funky_monkey: liker du mye muskler på menn? hva slags andre preferanser har du?

Noen kler muskler, andre ikke. Det er ikke nødvendigvis muskler som gjør det for meg ;) Mine menn er menn - de må ha hår på kroppen, de må være høyere enn meg, og de må være bredere enn meg. Om de har litt mage, så gjør det ingenting.

Er også heltent på menn som er 10+ år eldre enn meg.

Men det viktigste for meg er absolutt hår på kroppen! Utrolig heit med menn som har hår på brystet og magen :wow:

Niennas: Det kuleste sjekketrikset du har opplevd? Funket det?

Lille-pus: Hva heter pusene dine?

Skrevet

Drue: Siden LOTR ikke imponerte deg (iallefall tolket jeg svaret ditt sånn), skal du se Hobbiten?

Du tolka det helt riktig. Og svaret er nei. Aldri.

drua: vet du bestandig/ som oftest best?

Jeg har en egenskap til å finne løsninger på ting, ofte litt utenom boka. Har en våt drøm om å være med på lørdagsrådet på p3.

Lille-pus: fortell om det heteste kysset ditt!

Skrevet

Drue:

Tanker? Følelser?

Cindi: Hvordan tenker du å lære meg den fletta? :laugh:

Dreamdrops: Hvem ble du mest overrasket over på julebordet? (Fri tolkning)

funky_monkey: Er brukernavnet inspirert av den godteri-stanga?

Annonse
Skrevet

Drue:

Jævli bra! Godt noen representerer. Digga scratche-delen på slutten også :nigo:

monkey: en gang for alle: teller størrelsen?

Gjest funky_monkey
Skrevet

monkey: en gang for alle: teller størrelsen?

Nei. Jeg har ligget med nok menn til å vite at en stor pikk ikke nødvendigvis betyr at man er god i senga. Oppmerksomhet, teknikk og utholdenhet derimot ;)

funky_monkey: Er brukernavnet inspirert av den godteri-stanga?

Jeg er litt apete av meg, masse energi, og hopper litt overalt. Den dagen jeg registrerte meg så var det en kollega av meg som kalte meg funky (er det positivt?), og da bare ble det sånn ;)

Noz: Liker du å være på stranda om sommeren?

Skrevet

jeg ønsker meg langt strammere rammer for bruk av AB-status, og en reaksjon på misbruk av denne.

jack: hva er du mest irritert over akkuratt nå?

Toget. At de ikke greier få det frem etter rute, slik at arbeidet hoper seg opp og vi stakkarene som venter på godset vi skal ta videre, blir sittende med masse død-tid.

monkey: hvilken ape-rase er den tøffeste?

Skrevet

Funkey_monkey: Kan du fortelje oss tre fakta om deg sjølv?

Jack: Nemn tre ting som du synes er positiv med deg sjølv

Jelly: Kan du poste bilete av deg sjølv snart slik vi får sjå deg? :Nikke:

Skrevet

Noen kler muskler, andre ikke. Det er ikke nødvendigvis muskler som gjør det for meg ;) Mine menn er menn - de må ha hår på kroppen, de må være høyere enn meg, og de må være bredere enn meg. Om de har litt mage, så gjør det ingenting.

Er også heltent på menn som er 10+ år eldre enn meg.

Men det viktigste for meg er absolutt hår på kroppen! Utrolig heit med menn som har hår på brystet og magen :wow:

Niennas: Det kuleste sjekketrikset du har opplevd? Funket det?

Lille-pus: Hva heter pusene dine?

Hehe.

Jeg jobbet en stund som nattevakt på en bensinstasjon. Der kom det jo inn ganske mange spesielle kunder, og det tok ikke lang tid før jeg sto og snakket med randoms som om de skulle vært nære venner.

En natt kom det en fyr inn, gikk rett bort til cdhylla ved siden av kassa, og spurte "Har dere den nyeste til Minor Majority?". Jeg, som er ganske glad i MM svarte "Nei, det har vi nok ikke. Det ville jeg ha visst, for de er jo skikkelig bra!". Vi snakket bittelitt om MM, også kom jeg på at jeg hadde lest i avisa at de skulle ha konsert rundt den tiden.

Han kjøpte en bilvask, og sa at han skulle komme inn å kjøpe en kaffe før han stakk. Serviceminded som jeg er, så logget jeg meg på nettet og sjekket når de holdt konserten, som var dessverre kvelden før. Da han kom inn igjen, og kjøpte en kaffe så sto vi og pratet litt, og jeg fortalte om at konserten hadde allerede vært. Han stakk etter en stund, og ting var helt som normalt.

Etter ca en time ringte jobbtelefonen min.

"Det er Niennas på Bensinstasjon Stedsnavn"

-"Hei, det er *sjekker*."

"... Hm?"

" Øh. Jeg kom innom og spurte om Minor Majority istad"

"Åja, hei!"

"Du skjønner. Jeg jobber på widerøe. Og jeg sjekket nå på nettet, og ser at Minor Majority har konsert i Bergen på torsdag. Jeg lurte på om du ville bli med? Jeg spanderer billettene".

Jeg har aldri blitt sjekket opp på samme måte igjen, men denne satt seg, for å si det sånn.

Daybreak: hvor gammel er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...