Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster
Skrevet

Noz: Er du flink til å synge?

heheee, neeei, så langt der ifra!

calavi: hva er din sivilstatus?

Skrevet (endret)

Drue: Hva synes du om jenter med tatoveringer?

Jævli sexy. Men da må de være litt frekke (damene altså).

Drue: Hva var drømmeyrke da du var barn?

Noe så originalt som proff fotballspiller.

NozMonster: hvilken hit skal nachspielgitaristen spille for å virkelig få saftene til å renne?

Endret av Drue
Skrevet

heheee, neeei, så langt der ifra!

calavi: hva er din sivilstatus?

I'm singleeee :)

Noz: Om du har en skikkelig drittdag, hvilken sang kan da få deg i litt bedre humør?

Pene sko:Er du a eller b-menneske?

Kosemose: Hvilken årstid foretrekker du?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg er egentlig sånn semi-avholds, vettu. Men jeg svarer nok hvit her :)

Ikke så verst, faktisk. Det er jo cheesy, men det vet de. De har en del kule vokalharmonier. Dessuten har "Æ ha fådd nok av intelektuelle samtarla om ka som burde vært gjort ainnerledes..." blitt et partynummer hos meg. Jeg har faktisk brukt låta i undervisningssammenheng.

"Three movies of people walking to a fuckin' volcano". Du veit hva jeg snakker om.

Gun: topp tre michael jackson-låter?

Hm, har ikke vært Michael fan siden jeg var kanskje 9 år.

Men de jeg kan høre på i dag og jeg liker.

2

1

3

Black or white er kul, helt til den utrolig super mega dritt harry rappinga med hjemme alene kiden.

Drue: var valgene godkjent?

Skrevet

Drue: var valgene godkjent?

Nei.

Dårlig låtvalg, i mine øyne. Dessuten er rappinga i black or white EPIC. Og hvorfor har du rangert dem etter andreplass, førsteplass, tredjeplass? :P

To av mine favoritter er "beat it" og "ben". Nummer tre må jeg tenke litt på.

Kosemose: rangér de fire beste sentrene på Nedre Romerike!

Skrevet

Drue: kremt! du har ikke glemt et spørsmål har du vel ?

Skrevet

Kosemose: Hvilken årstid foretrekker du?

Hm... det blir våren. Definitivt. Følelsen som barn når man byttet Cherox med joggesko, og senere; vinterdekk med sommerdekk, ser det grønne bryter fram fra snø og is, vann som sildrer... Det er så utrolig vakkert og optimistisk! (Nå fikk jeg veldig lyst på vår...)

Kosemose: rangér de fire beste sentrene på Nedre Romerike!

1. Triaden 2. Nye Metro 3. SS. 4. Lillestr city. Rangering har med følelser og hvor det er minst ubehagelig å tilbringe tid, dernest praktiske aspekter som parkering, og til sist vareutvalg og butikker.

Drue (i fet skrift): hva er din rangering? Og. Jobber du i grunnskolen el videregående?

Skrevet

kosemose: hva skjer i februar (ang niennas tøfler) ? skal dere på modde-treff?

edit: Loren spurte visst også om det.. men da vil jeg gjerne vite hva som skjer i denne

modde-helgen? :)

vi har møter, måltider og sosialt samvær. Veldig hyggelig! Ang tøfler sårbar det i fall hun vil komme som profilbildet sitt, er jo alltid spennende om folk ligner seg selv ;)

Noz: drømmeyrke? Og: hvilke sveis er totalt og ufravikelig uaktuell for deg? :)

Skrevet

Wow! Her har det vært aktivitet. Har ikke lest ordentlig igjennom alt, så si fra hvis jeg gikk glipp av noe stort. :P

Får ikke til å sitere (rare pc...), men Adele spurte:

"Cindi: Hvordan ble antrekket i går? Ble det kjolen du viste meg? "

Svar: Ja, i siste liten så ble det den. Hadde egentlig tenkt å ha på meg noe helt annet, men så ble det den kjolen likevel.

Noz: Har du fått opp temperaturen hjemme litt?

• Liker 1
Gjest Sakone
Skrevet

Sakone: Noen du gjerne skulle ha snakket litt mer med på julebordet, som du ikke fikk mulighet/tid til?

Ja absolutt. Var jo noen man ikke fikk snakket med grunn av plassering og slikt, så alle jeg ikke fikk snakket noe særlig med skulle jeg gjerne ha snakket mer med, og alle jeg fikk snakket med vil jeg også gjerne snakke mer med ^^ Så jeg håper på gjentakelse innen kort tid!

Sakone: Er du klar til din semesterstart?

Det er jeg^^ Var innom skolen idag og kjøpte en bok, måtte lese et par kapitler i den til forelesning i morgen! Oh yeah.

Adele: Synes du det er vanskelig å kle deg riktig til et intervju?

Calavi: Hva med deg? (altså julebord spørsmålet jeg fikk av deg)

Wonders: Hvor er favorittreisemålet ditt?

Josefin88: På tide at du kommer deg inn hit også, så hva er favorittretten din ?

Skrevet (endret)

Josefin88: På tide at du kommer deg inn hit også, så hva er favorittretten din ?

Den er litt vanskelig! Jeg har smakt utrolig god mat i forskjellige deler av verden, men min absolutt favoritt må være fylte pastaskjell med hjemmelaget italiensk kjøttsaus. Lager en blanding av ricotta, mozzarella og parmesan, fyller skjellene med dette og heller over kjøttsausen. Så skal det inni ovnen og smelte :D

Sakone: Hvilket lands matkultur ønsker du å lære mer om? Og hvilket er minst interessant?

Endret av josefin88
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Ser jeg var skyldig noen besøk i denne tråden :rodme:

LillePus: Hva "leverte" du og i hva slags tråd?

Kompleksene mine. I "Flash en kroppsdel"-tråden.

Lille-pus. Hvordan vil du uttrykke 2012 for deg med max 30 ord?

Postive endringer, i kunderelasjoner og personlig.

Noe var ferdig, og jeg oppdaget (til min overraskelse og glede) at grunnen er klar for noe nytt.

Åpen, trygg.

Drue: Din mest absurde opplevelse ?

Kråkefjas: Hvem utenom deg selv likner du mest på (bilde vedlegges ;) ) ?

Fashionistaen: Du får 10.000. Hva kjøper du for å styrke nicket ditt ?

Edit: Presisert

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jack: beste spesial episode av top gear?

Jeg elsket episoden hvor de herjet i sør-amerikansk jungel. sånt vekker bronco-instinktene veldig.

Jack: Hva synes du om norske versjoner/oversettinger av irsk musikk?

(Sånn som f.eks Stauts Vallersbrur som er en versjon/oversetting av Galway Girl)

Akkurat det eksempelet der er jo egentlig et veldig godt eksempel på hvor galt det kan gå. Men et par ting må nevnes. Galway Girl er faktisk ikke en irsk folkesang. Det er en sang skrevet av Steve Earle, en amerikansk country-artist jeg har sterke bånd til. Min egen musikk er gjennomsyret av at jeg ser veldig opp til hans melodier, og jeg har også selv skrevet norsk tekst på et par av hans sanger. mine kommende prosjekter har flere umiskjennelige spor av ham, noe man blant annet hørte ganske klart i den lille demoen jeg delte her for en tid tilbake.

Forøvrig, så er det mange norske band som bedriver slik aktivitet, jeg nevner feks Hellbillies. Det er veldig få sanger av de første albumene hvor de hadde laget melodien selv. Krasafaren Steinbu, feks. Sjekk youtube-linken. Høres kjent ut? :)

http://www.youtube.com/watch?v=K36JfrXknVQ

alt i alt synes jeg dette er ok, fordi det i mange tilfeller gjør mange gode melodier langt mer "tilgjengelig" i et land hvor musikk stort sett er noe man kjøper på bensinstasjoner og man ellers lar NRK bestemme hva man skal høre. jeg håper jo at det er slik, som feks jeg selv gjør, at folk gjerne sjekker ut mer om melodiene og søker mer frukt fra samme treet.

la meg dele et jackish eksempel på hvordan det kan bli.

På den blå siden av kvelden

når mørket våkner inne i deg

Begynner du lete etter grunnen

for å la ensomheten lede din veg

For natten er full av fremmede

alt du trenger er den som kjenner deg igjen

Om hun ikke er den du søker

fortsett å søke dagen etter samme veien

Tusen mil ligger allerede bak deg

og du har fremdeles tusener igjen å gå

Hvordan skal ellers kjærligheten finne deg

om den ikke er her, veien ut i det blå

Lille-pews: hvilken stil liker du aller best på menn?

GunnerySGT: beste FPS-spillet ever?

Drue: Hvilke norske komponister, gjerne moderne, har du sans for?

Kosemose: banner du mye? kan du eventuelt huske sist du gjorde det, og hvorfor?

Gjest Gunfreak
Skrevet

GunnerySGT: beste FPS-spillet ever?

Klassisk FPS, Duke Nukem 3d, tactical shooter: Rainbow Six Rogue Spear.

Lille kattepusen: tror du facebook vet vi kjenner hverandre på KG?

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det eksempelet der er jo egentlig et veldig godt eksempel på hvor galt det kan gå. Men et par ting må nevnes. Galway Girl er faktisk ikke en irsk folkesang. Det er en sang skrevet av Steve Earle, en amerikansk country-artist jeg har sterke bånd til. Min egen musikk er gjennomsyret av at jeg ser veldig opp til hans melodier, og jeg har også selv skrevet norsk tekst på et par av hans sanger. mine kommende prosjekter har flere umiskjennelige spor av ham, noe man blant annet hørte ganske klart i den lille demoen jeg delte her for en tid tilbake.

Forøvrig, så er det mange norske band som bedriver slik aktivitet, jeg nevner feks Hellbillies. Det er veldig få sanger av de første albumene hvor de hadde laget melodien selv. Krasafaren Steinbu, feks. Sjekk youtube-linken. Høres kjent ut? :)

http://www.youtube.com/watch?v=K36JfrXknVQ

alt i alt synes jeg dette er ok, fordi det i mange tilfeller gjør mange gode melodier langt mer "tilgjengelig" i et land hvor musikk stort sett er noe man kjøper på bensinstasjoner og man ellers lar NRK bestemme hva man skal høre. jeg håper jo at det er slik, som feks jeg selv gjør, at folk gjerne sjekker ut mer om melodiene og søker mer frukt fra samme treet.

la meg dele et jackish eksempel på hvordan det kan bli.

Tusen tusen takk for informativt innlegg! Og beklager dårlig forarbeid fra meg, hørte galway girl i en film som fikk meg til å bare anta den var irsk ;)

Gunfreak: hvor lenge har du hatt håret sånn som du har nå?

Skrevet

Tusen tusen takk for informativt innlegg! Og beklager dårlig forarbeid fra meg, hørte galway girl i en film som fikk meg til å bare anta den var irsk ;)

Ingen fare, jeg kan rett og slett ikke si noe på det selv. Jeg har forgudet Steve Earles musikk i herrens mange år, som sagt. Allikevel har jeg i lang tid trodd at Galway Girl var en irsk sang han covret, men en musiker og venn av meg som spiller ofte på puben Dubliners i Bergen, fortalte meg hvordan landet faktisk lå. Utrolig flaut.

originalen!

Cindi: klar for en ny runde med wf?

Gjest NozMonster
Skrevet

NozMonster: hvilken hit skal nachspielgitaristen spille for å virkelig få saftene til å renne?

om han fikser nirvana med oh, me eller plateau så er jeg solgt for all tid..

Noz: Om du har en skikkelig drittdag, hvilken sang kan da få deg i litt bedre humør?

en tur inn i fjasetråden på KG gjør underverker for humøret skal jeg si deg :ler:

Noz: drømmeyrke? Og: hvilke sveis er totalt og ufravikelig uaktuell for deg? :)

noe innen vernepleier, som jeg studerer til å bli :)

gleder meg til å ha praksis innen rusomsorgen og i barne og ungdomspsykriatrien for å se om det er noe for meg. Ellers vil jeg gjerne jobbe med autistiske barn for å få brukt faget mitt mest mulig, spesielt med tanke på atferdsanalyse-biten :)

Noz: Har du fått opp temperaturen hjemme litt?

nei det gjør jeg aldri. er umulig det faktisk :P

cindi: hvordan ble spillkvelden på lørdag? vant du?:) heheee

drua: om vi får til et nytt møte av noen slag, blir du med da om det passer seg sånn?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Lille-pews: hvilken stil liker du aller best på menn?

Små poter kan stemme, 37 for å være nøyaktig :fnise:

Til saken: Litt usikker på hva du mener med stil her nå, så svaret blir dermed litt langt, for å dekke alt jeg legger i begrepet 'stil':

Litt laiedback, ikke selvhøytidelig. Trygg på sin maskulinitet og åpen om sårbarheten i sin svakhet.

Ikke redd for å vise hvem han er. Som like gjerne søker som han gir omsorg.

Som med samme selvfølgelighet kan ikle seg et par gamle jeans på ettermiddagen og smoking til en formell middag, - og føle seg like komfortabel i begge deler.

Som er åpen og nysgjerrig, lite forutinntatt og opphengt i forestillinger om rollefordelinger og standarder.

Var det svaret på noe helt annet enn du spurte om ?

Lille kattepusen: tror du facebook vet vi kjenner hverandre på KG?

Jeg tror ikke det, men jeg blir ikke overrasket om den sleipe tryneboken vet det alikevel.

Jack: Var det svar på det du egentlig spurte om ? Og hvor mye av deg selv ligger i den pent oversatte Steve Earle teksten ?

Noz: Din største drøm ?

Josefin88: Hund eller katt, og hvorfor det valget ?

Gunfreak: Din største drøm for 2013 ?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg tror ikke det, men jeg blir ikke overrasket om den sleipe tryneboken vet det alikevel.

Gunfreak: Din største drøm for 2013 ?

Vel facebook mener vi bør bli venner, vet ikke hvordan den fant ut det, vi har ingen felles venner, bare pluttselig sto du der.

Største Drøm 2013? et seriøst og langvarig forhold.

Jack: jakt eller fiske?

Nozzy: Smarteste dyret på jorda etter mennesker?

Skrevet

Kosemose: banner du mye? kan du eventuelt huske sist du gjorde det, og hvorfor?

Jeg sier aldri faen, får nesten tabusjokk bare av å skrive det her :fnise: men jeg bruker iblant ord som "jævli', "herregud" og "søren og" og "fy søren" og "fanden meg" i blant. og kanskje "helvete" hvis noe er skikkelig ille. Tror jeg? Men ikke så ofte. Husker ikke sist jeg sa noen av disse ordene eller hvorfor.

Noz: Tror du overså spr over her, så igjen: Hvilke hårsveis er totalt no can do for deg?

Lille-Pus: Har du noen nyttårsforsetter for 2013?

Jack: Kunne du tenkt deg å eie en el-bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...