Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Gjest Nikki09
Skrevet

nikki09: Når hadde du sist besøk, og av hvem?

Oida, det er lenge siden. hadde besøk av en kompis i begynnelsen av november engang. Og før det så fikk jeg besøk i forbindelse med fødsel i begynnelsen av oktober! Så så spennende er jeg å komme på besøk til :-P

JackCrews: din største sorg i livet?

Cindi: noe du angrer på at du har/ikke har gjort i livet?

(Setter forøvrig pris på å bli inkludert ;-))

NMS: hvem er du i vennegjengen?

Skrevet

Det kommer ann på badebuksa og ikke minst mannen! Noen kler til og med en liten speedo :laugh:

Jeg prøver å få det til! Men usikker på hvordan jeg skal komme meg hjem, også skal jeg egentlig reise bort tidlig dagen etter. Er jo ikke kult å måtte rekke siste toget kl 00 (regner med det er etter midnatt villdyrene i dere slippes løs!)

HunterLady: Hva er det verste med å være singel?

Arabella: Hva ville du gjort med 50 000?

Hedvig: Du får velge bare to typer pålegg resten av livet, hva tar du?

kristines1990: Har du handlet på en spesiell butikk pga en ansatt?

Stjerner og planeter: Fikk du 6-er i nynorsk? ;)

Guybrush: Har du noen i kikkerten for tiden? ;)

Dreamdrops: Det verste med jula?

Drue: Har du troll i trompeten?

Cindi: Snømenn eller nisser?

alkasil: Hva plager deg skikkelig? (Tolk det som du vil)

Folk som ikke klarer å tenke logisk på egenhånd angående sin egen situasjon.

Det åpenbare. At en er alene. Jeg har alltid vært ganske antisosial og trivdes godt alene. Jeg tror de supersosiale vesenene hadde tatt sitt eget liv dersom de var i min hverdag. Likevel savner jeg til tider å ha noen der. Noen ganger når jeg sitter i sofaen om kveldene og har tent lys, og rigget opp til kosekveld for meg selv, så innser jeg hvor forferdelig tragisk det er at jeg ikke har noen å kose meg sammen med.

Sex og sånt savner jeg ikke, fordi det er ikke et problem å få tak i. Det er mye vanskeligere å finne noen som vil være med meg på andre måter.

Tja, ikke vet jeg med de nordnorske mennene. Kan godt være de er tafatte. Siden jeg ikke bor i Nord-Norge i det hele tatt og ikke har gjort det på snart 6 år, så er det litt vanskelig å kunne si om du har rett.. ;)

Alkasil: Snuser eller røyker du?

Cindi: Hvilket kjønnsorgan synes du er finest? Mannens eller kvinnens?

Solsenga: Hvilken hårmanke ville du valgt hvis du fikk velge en eller annens kjendis sitt hår?

Lillesiren: Har du noen tatoveringer?

Sakone: Har du julekalender?

Lurifix: Hvilket brødsmør bruker du?

Verken snuser eller røyker.

Cindi: Hvilken ukedag liker du best?

Skrevet

Cindi: noe du angrer på at du har/ikke har gjort i livet?

(Setter forøvrig pris på å bli inkludert ;-))

Jeg var ikke i begravelsen til min første kjæreste. Skulle ønske jeg hadde klart å overbevise foreldrene mine om hvor viktig det var for meg å få reise. Det er noe som har gjort vondt i hjertet i mange år, og som i dag, 12 år etter, fremdeles er noe jeg angrer på.

Også angrer jeg på at jeg ikke sluttet på p-piller før i begynnelsen av juni, det var naivt.

Cindi: Hvilken ukedag liker du best?

Fredag! Uten tvil.

Lonewolf: Hva er det fineste du vet?

Drue: Hvordan ville din beste venn beskrevet deg? Hvordan ville en person du vet ikke liker deg noe særlig beskrevet deg?

Alkasil: Hva synes du om mariusgenseren?

Nikki09: Har du opplevd noe som forandret deg som person, bortsett fra å bli mor? Hva?

Skrevet

Anoia: Er du like mørk og ”vampete” som på bildet/avataren ditt?

Er blond, men stilen min er ganske mørk.

Vampete er jeg som regel bare på en lørdagskveld i ny og ne :P

Goggen: Hva er livretten din?

Kristines1990: Driver du med noen såkalte "nerdete" aktiviteter?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Stjerner og planeter: Hadde du begynt å gråte dersom nynorsk ble et forbudt skriftspråk i Norge? :)

Eg hadde vort såra og vonbroten. Det er noko som står hjarta mitt nært. Nynorsk er ein del av kulturarven vår og identiteten min. Det er eit fåtal av brukarane som skriv nynorsk her inne. Me er med på å gje td KG eit mangfald. Ein vert lagt merke til om ein skriv nynorsk. Det er faktisk veldig sårt å tenkje på om nynorsken skulle forsvinna. Sannsynet for at det skjer er så liten. Nynorsken står sterkt på Vestlandet.

Stjerneplanet: feire nyttårsaften med venner eller familie?

Nyttårsfeiringa for meg har alltid vore prega av at "no skal me feste og me skal ha det kjekt!!". Krampeaktige tendensar for å feste. Det er ikkje slik eg vil ha det. Det er mange år sidan eg festa på nyttårsafta. I år ska lmini vera hjå meg så det blir spel, mat og rakettar. (eg er imot rakettar og eg...meiner det er mykje peng som kunne vore brukt til andre ting. Ja, eg er litt sær)

Anoia: Siste spel du kjøpte?

JackCrews: Kor mykje var den siste tlf-rekningen din på ?

Goggen: Kva er stereotypen på ein "Goggen"?

Sakko: Kan du Phytagaros læresetning?

Gunfreak: Kor mange bein har eit tusenbein på kvart ledd?

Skrevet

JackCrews: Kor mykje var den siste tlf-rekningen din på ?

artig at du skulle spørre. 2300 ca. men, der var det også innbakt egenandel på reperasjon på telefon. satt akkurat nettopp og snakket med netcom om dette :P

Anoia: din mest dyrebare eiendel?

Skrevet

artig at du skulle spørre. 2300 ca. men, der var det også innbakt egenandel på reperasjon på telefon. satt akkurat nettopp og snakket med netcom om dette :P

kvinneleg intuisjon ;)

Skrevet

Eg hadde vort såra og vonbroten. Det er noko som står hjarta mitt nært. Nynorsk er ein del av kulturarven vår og identiteten min. Det er eit fåtal av brukarane som skriv nynorsk her inne. Me er med på å gje td KG eit mangfald. Ein vert lagt merke til om ein skriv nynorsk. Det er faktisk veldig sårt å tenkje på om nynorsken skulle forsvinna. Sannsynet for at det skjer er så liten. Nynorsken står sterkt på Vestlandet.

Heilt klart +1(du skulle fått 100 om det gjekk)! Hjartens einig i det du skriv, nynorsken er rett og slett ein del av den norske kulturen i mine augo.

Lillesiren: Brukar du å hogge juletreet sjølv eller kjøpe?

Skrevet

Sakko: Kan du Phytagaros læresetning?

Den kan jeg faktisk! Min matematiske karrieres høydepunkt var på VGS, da jeg "fant" opp bevis for at det finnes pytagoreske talltripler på samtlige heltal!! Men desverre eksisterte den formelen, men jeg var stolt likevel! ^^

adele.bethune: Har du noen gang farget håret? I såfall, noen litt spenstige farger?

Gjest HunterLady
Skrevet

Hunterlady: Noen spesiel grunn til at du valgte sykepleien?

Ja, det er det. Ikke bare én, men veldig mange grunner faktisk. :) Først og fremst så fikk jeg en veldig god følelse da jëg leste gjennom alle fagene man har på sykepleieutdannelsen. Jeg interesserer meg for nesten samtlige fag og jeg tror det er lettere å gjøre det bra på de feltene man har en genuin interesser. Jeg liker veldig godt anatomi, sykdomslære, helsefremming&sykdomsforebygging samt medikamenthåndtering/regning.

Den andre hovedgrunnen er fordi jeg synes sykepleie er et av de flotteste yrkene i verden. En får møte så utrolig mange forskjellige mennesker og man utvikler seg selv samtidig, i møte med disse menneskene. Det er ikke få antall ganger etiske dilemmaer oppstår og man blir tvunget til å reflektere rundt disse for å forsøke å finne ut hva som er mest etisk korrekt. Det er også mange ganger man møter seg selv i en verdikonflikt der holdninger kræsjer totalt og man blir satt på prøve innenfor sin egen respekt og toleranse ovenfor andre mennesker. Vi skal i følge yrkesetikken respektere alle uansett deres meninger, holdninger og sosial bakgrunn, men dette er ikke like lett som det høres ut. Man kan for eksempel møte på en pasient som har mishandlet og seksuelt forgrepet seg på sine egne barn. Da kan det bli vanskelig å se ressursene og "det gode" i pasienten. Dette er utfordringer jeg setter stor pris på og mener selv at jeg passer veldig godt inn i yrket jeg har valgt. Jeg liker å hjelpe mennesker og jeg har alltid hatt sympati og empati med syke og døende mennesker.

Enn du da HunterLady? Flyttet du alene eller sammen med familie?

Jeg flyttet mutters alene. Kjente ikke en sjel i byen jeg flytta til og hadde hverken skole eller jobb, kun en plass å bo. Det var litt ubehagelig og skremmende i starten, men jeg tilpasset meg overraskende raskt.

Jordmor ville jeg også bli før, men har slått det i fra meg.. :)

Anoia: Liker du Twilight?

Nikki09: Hvilken mat er du flinkest på å lage?

Skrevet

Jeg var ikke i begravelsen til min første kjæreste. Skulle ønske jeg hadde klart å overbevise foreldrene mine om hvor viktig det var for meg å få reise. Det er noe som har gjort vondt i hjertet i mange år, og som i dag, 12 år etter, fremdeles er noe jeg angrer på.

Også angrer jeg på at jeg ikke sluttet på p-piller før i begynnelsen av juni, det var naivt.

Fredag! Uten tvil.

Lonewolf: Hva er det fineste du vet?

Drue: Hvordan ville din beste venn beskrevet deg? Hvordan ville en person du vet ikke liker deg noe særlig beskrevet deg?

Alkasil: Hva synes du om mariusgenseren?

Nikki09: Har du opplevd noe som forandret deg som person, bortsett fra å bli mor? Hva?

Jeg synes det er et litt rart fenomen.

Hunterlady: Har du sikra jobb etter endte studier, eller vil du prøve å ta videreutdanning som helsesøster med en gang?

Skrevet

kvinneleg intuisjon ;)

trolldom, sier jeg!

Skrevet

Den kan jeg faktisk! Min matematiske karrieres høydepunkt var på VGS, da jeg "fant" opp bevis for at det finnes pytagoreske talltripler på samtlige heltal!! Men desverre eksisterte den formelen, men jeg var stolt likevel! ^^

Kor gamal er du igjen? Du gjekk under reform 94? Læreplanen var litt meir "finn ut av det sjølv". Men imponert at du klarte det, sjølv om formelen eksisterte!

Skrevet

trolldom, sier jeg!

I så tilfelle villle eg vore ei heks! Eg er berre snill....

Skrevet (endret)

adele.bethune: Har du noen gang farget håret? I såfall, noen litt spenstige farger?

Ja, det har jeg. Faktisk livredd for å farge håret i dag pga det :fnise:

I barndommen min hendte det seg at jeg fikk noen striper om søsteren eller broren min farget håret sitt. Da var det som regel blondt.

Da jeg var 14 år, møtte jeg på min mammas kusine, som hadde rosa og svart hår. Det syntes jeg var så kult, og fikk lov av mamma og pappa til å kopiere dette (og av Alice, hun som hadde det). Men hun frisøren klarte ikke å lage en ordentlig rosafarge. Det så helt forferdelig ut. Endte til slutt opp med at jeg fikk en gratis overfarging. Da ble alt svart. Noe pappa var glad for, da min konfirmasjon nærmet seg med stormskritt.

Etter konfirmasjonen, var jeg drittlei av å ha svart hår. Så bestemte meg for å bli blond. Aller helst over natta. Så da begynte jeg med x antall avfargninger. Men håret ble aldri blondere enn en oransjeaktig farge. Gikk under kallenavnet "Gulrota" i lang tid. Og dessverre ble dette foreviget da vi skulle ta skolefoto.

Så jeg farget håret brunt igjen. Men håret mitt ble ødelagt etter all bleikingen, så fargen bare datt av. Etter to år, var endelig alt det brune håret mitt tilbake. Da fant frisørlærlingen jeg var hårmodell for at hun skulle teste ut hårfarging på meg. Det er nå to år siden, og på noen bilder, kan det se ut som om jeg har ombre :fnise:

Alkasil: Gleder du deg til jul?

Endret av adele.bethune
Skrevet

Jeg må faktisk si at jeg synes det er dårlig gjort at Sakone og jeg stadig vekk får kjeft av dere fordi vi ikke inkluderer andre, når det gang på gang er avsporinger her.

Men meg om det.

Skrevet

Ja, det har jeg. Faktisk livredd for å farge håret i dag pga det :fnise:

I barndommen min hendte det seg at jeg fikk noen striper om søsteren eller broren min farget håret sitt. Da var det som regel blondt.

Da jeg var 14 år, møtte jeg på min mammas kusine, som hadde rosa og svart hår. Det syntes jeg var så kult, og fikk lov av mamma og pappa til å kopiere dette (og av Alice, hun som hadde det). Men hun frisøren klarte ikke å lage en ordentlig rosafarge. Det så helt forferdelig ut. Endte til slutt opp med at jeg fikk en gratis overfarging. Da ble alt svart. Noe pappa var glad for, da min konfirmasjon nærmet seg med stormskritt.

Etter konfirmasjonen, var jeg drittlei av å ha svart hår. Så bestemte meg for å bli blond. Aller helst over natta. Så da begynte jeg med x antall avfargninger. Men håret ble aldri blondere enn en oransjeaktig farge. Gikk under kallenavnet "Gulrota" i lang tid. Og dessverre ble dette foreviget da vi skulle ta skolefoto.

Så jeg farget håret brunt igjen. Men håret mitt ble ødelagt etter all bleikingen, så fargen bare datt av. Etter to år, var endelig alt det brune håret mitt tilbake. Da fant frisørlærlingen jeg var hårmodell for at hun skulle teste ut hårfarging på meg. Det er nå to år siden, og på noen bilder, kan det se ut som om jeg har ombre :fnise:

Alkasil: Gleder du deg til jul?

Begynner å gjøre det nå ja :) Skal ha fri med unntak av to forkorta arbeidsdager helt fra 21 desember til 1 jan, så gleder meg nesten minst like mye til det!

Sakone: Når har du siste eksamen for semesteret?

• Liker 1
Skrevet

noen: hvorfor funker ikke multisitat, og hvorfor kutter kg ut gjerne flere linjer når jeg poster?

• Liker 1
Skrevet

Sakone: Når har du siste eksamen for semesteret?

Jeg har siste eksamen 20.desember! Sent, men akkurat nå er jeg glad for det, ellers hadde jeg ikke hatt sjans til å være forberedt til eksamen! ^^

Cindi: Hva synes du om ikke-norske tradisjoner som sniker seg inn, ala Valentine's day og Halloween?

adele.bethune: Når sluttet du å få påskeegg som du måtte jakte på?

melly666: Er du og Satan venner?

Skrevet

noen: hvorfor funker ikke multisitat, og hvorfor kutter kg ut gjerne flere linjer når jeg poster?

Det fungerer helt bra her. Ser at flere klager på multisitering. Kan det ha noe med nettleseren deres å gjøre?

Daybreak: Hva skal du i helgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...