alkasil Skrevet 30. november 2012 #9841 Skrevet 30. november 2012 Hm..tror det må være ferien jeg hadde mens jeg selv bodde i Sør-øst Asia. Ferien startet på Phi Phi Don i Thailand, øya med krystallklart turkist vann, puddersand, ingen biler og frodig natur. Vi leide oss en long-tail båt med sjåfør for en dag, og surfet rundt på thailandsk hav akkurat som det passet oss. Vi tok pauser underveis, hvor vi hev oss uti den oppvarmede sjøen og snorklet rundt i noe som kunne minne om akvarium og tok også turen inno Phi Phi Leh, øye der The Beach ble spilt inn. Helt nydelig! Videre gikk turen til Malaysia, der vi leide oss skutere, suset rundt, spiste oss mette(feite) på helt legendarisk god mat, shoppet i timesvis i Kuala Lumpur, før vi reiste videre til Singapore. Siste stopp var Indonesia, hvor vi egentlig bare randomly valgte oss en øy å besøke. Øye var totalt fremmed for turister, så jeg ble nesten glodd i hel, der jeg kom spradende i singlett og knelangt skjørt Likevel, den beste, mest innholdsrike og varierte ferien i mitt liv!! et lite sneakpeak: Alkasil: Gleder du deg til jul? Moren min er på besøk hos meg, så akkurat nå så begynner jeg å gjøre det ja! Adele: Har du lappen?
Adele Skrevet 1. desember 2012 #9842 Skrevet 1. desember 2012 Moren min er på besøk hos meg, så akkurat nå så begynner jeg å gjøre det ja! Adele: Har du lappen? Hehe. Jeg er 16 år forever - har kun førerkortklasse M Sakone: Beste jentefilm?
Gjest Sakone Skrevet 1. desember 2012 #9843 Skrevet 1. desember 2012 hmm jeg er glad i romantiske komedier^^ så vet ikke helt hva du definerer som jentefilm. Men jeg liker the bridesmaid ^^ ellers er jeg glad i filmer med hugh grant ^^ eller the holiday, amelie, you've got mail osv ^^ adele.bethune: Hva er dine? loren: Og hva er dine?
Adele Skrevet 1. desember 2012 #9844 Skrevet 1. desember 2012 hmm jeg er glad i romantiske komedier^^ så vet ikke helt hva du definerer som jentefilm. Men jeg liker the bridesmaid ^^ ellers er jeg glad i filmer med hugh grant ^^ eller the holiday, amelie, you've got mail osv ^^ adele.bethune: Hva er dine? loren: Og hva er dine? Haha Herlig! Vel.. Jeg er jo veldig glad i Twilight-sagaen. Ser filmene og leser bøkene om og om igjen. Om jeg skal velge min absolutte favoritt blant de filmene, må vel Breaking Dawn Pt 1 være den der jeg kjenner at gåsehuden spretter opp, og jeg jentehyler inni meg selv. Og gjerne drar på et lite smil. Elsker bryllupet mellom Bella og Edward. Og kjolen hennes! Sukk. Jeg vil se sagaen på nytt. Sakone: Du står på kanten av et høyt stup. Om du hopper, er sjansen for å overleve 50%. Velger du å droppe dette, vil en gjeng med aggressive hunder ta en liten runde med deg. Hva velger du å gjøre, og hvorfor?
Gjest Sakone Skrevet 1. desember 2012 #9845 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Sakone: Du står på kanten av et høyt stup. Om du hopper, er sjansen for å overleve 50%. Velger du å droppe dette, vil en gjeng med aggressive hunder ta en liten runde med deg. Hva velger du å gjøre, og hvorfor? Siden jeg er redd for hunder, så synes jeg 50% høres ut som en god odds adele.bethune: Du er i en konsentrasjonsleir. En sadistisk vakt er på vei til å henge ditt barn som prøvde å rømme og vil at du skal trekke vekke stolen under bena på barnet. Han sier at om du ikke gjør det vil han ikke bare drepe barnet ditt men også noen andre fanger. Hva gjør du? Endret 1. desember 2012 av Sakone 1
Adele Skrevet 1. desember 2012 #9846 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Siden jeg er redd for hunder, så synes jeg 50% høres ut som en god odds adele.bethune: Du er in konsentrasjonsleir. En sadistisk vakt er på vei til å henge ditt barn som prøvde å rømme og vil at du skal trekke vekke stolen under bena på barnet. Han sier at om du ikke gjør det vil han ikke bare drepe barnet ditt men også noen andre fanger. Hva gjør du? Oi. Dette var et veldig vanskelig spørsmål. Og uansett hva jeg velger, så vil svaret bli ansett som feil av noen. Jeg ville først prøvd å bønnfalle vakten om å velge meg, og spare barnet mitt. Dersom dette ikke hadde fungert, hadde jeg sagt farvel til mitt barn, fortalt han eller henne hvor mye jeg elsket h*n, fortalt hvor lei meg jeg var, for så å sparket vekk stolen, og selv prøvd å flykte. For et slikt minne hadde jeg aldri klart å leve med. Selv om det ville vært grusomt å drepe mitt eget barn, ville det vært mer grusomt å drepe uskyldige mennesker på grunn av mitt valg. Det er for egoistisk. Sakone: En kvinne du møtte en gang ute på byen, kontakter deg et halvt år senere for å fortelle at hun venter ditt barn. Ettersom du er eneste person hun har ligget med i løpet av ett år, er du eneste muligheten til at hun er gravid. Du må på stående fot velge mellom to valg. Ene valget er å betale barnebidrag hver måned i 18 år. Du vil dermed få muligheten til å få se din sønn eller datter i en time, en gang i måneden. Eller du kan velge å stå som "far ukjent". Du vil da ikke kunne få se din datter eller sønn, noensinne. Hva velger du? Edit: Mitt dilemma hadde ingen konkret mål, og et valg var alt for lett å velge. Endret 1. desember 2012 av adele.bethune
Gjest Sakone Skrevet 1. desember 2012 #9847 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Oi. Dette var et veldig vanskelig spørsmål. Og uansett hva jeg velger, så vil svaret bli ansett som feil av noen. Jeg ville først prøvd å bønnfalle vakten om å velge meg, og spare barnet mitt. Dersom dette ikke hadde fungert, hadde jeg sagt farvel til mitt barn, fortalt han eller henne hvor mye jeg elsket h*n, fortalt hvor lei meg jeg var, for så å sparket vekk stolen, og selv prøvd å flykte. For et slikt minne hadde jeg aldri klart å leve med. Selv om det ville vært grusomt å drepe mitt eget barn, ville det vært mer grusomt å drepe uskyldige mennesker på grunn av mitt valg. Det er for egoistisk. Sakone: En kvinne du møtte en gang ute på byen, kontakter deg et halvt år senere for å fortelle at hun venter ditt barn. Ettersom du er eneste person hun har ligget med i løpet av ett år, er du eneste muligheten til at hun er gravid. Du må på stående fot velge mellom to valg. Ene valget er å betale barnebidrag hver måned i 18 år. Du vil dermed få muligheten til å få se din sønn eller datter i en time, en gang i måneden. Eller du kan velge å stå som "far ukjent". Du vil da ikke kunne få se din datter eller sønn, noensinne. Hva velger du? Edit: Mitt dilemma hadde ingen konkret mål, og et valg var alt for lett å velge. Jeg ville valgt å stå som "far ukjent". Jeg tror ikke barnet vil få det noe bedre av at jeg kom inn så lite i livet hennes/hans, når jeg egentlig ikke ønsket det. Så ja. Jeg ville valgt å være ukjent og ikke hatt kontakt. adele.bethune: Du er fange i en konsentrasjonsleir. En vakt forteller deg at du må velge mellom å enten sende din sønn eller din datter til gasskammeret. Hvis du ikke velger en, så vil begge to bli gasset i hjel. Hva velger du å gjøre? Endret 1. desember 2012 av Sakone
Adele Skrevet 1. desember 2012 #9848 Skrevet 1. desember 2012 Jeg ville valgt å stå som "far ukjent". Jeg tror ikke barnet vil få det noe bedre av at jeg kom inn så lite i livet hennes/hans, når jeg egentlig ikke ønsket det. Så ja. Jeg ville valgt å være ukjent og ikke hatt kontakt. adele.bethune: Du er fange i en konsentrasjonsleir. En vakt forteller deg at du må velge mellom å enten sende din sønn eller din datter til gasskammeret. Hvis du ikke velger en, så vil begge to bli gasset i hjel. Hva velger du å gjøre? Ok. Dette var et groteskt spørsmål, der ikke bare jeg, men også den andre parten ville mest antagelig slitt mesteparten av livet på grunn av mitt valg. Skyldfølelsen min over å ha måtte velge en av de to, ville drept meg, sakte, men sikkert. Jeg har ærlig talt ikke noe svar å gi på dette. Jeg klarer ikke å sette meg inn i settingen. Sakone: Du er eneste mannen igjen på kloden. Forklar hvordan livet ditt ville vært etter en måned, tre måneder, seks måneder og tre år.
Gjest Sakone Skrevet 1. desember 2012 #9849 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Sakone: Du er eneste mannen igjen på kloden. Forklar hvordan livet ditt ville vært etter en måned, tre måneder, seks måneder og tre år. edit: tolket feil. Om jeg var eneste mann igjen ville jeg nok sett på det som min oppgave å få menneskerasen til å kunne leve videre. Så jeg ville nok ærlig talt satt barn på så mange damer som overhodet mulig, helt til jeg ikke kunne få kølla opp mere^^ Og kynisk nok ville jeg bare valgt de jeg synes var pene. adele.bethune: Du har vært med på et skipsforlis, og dere har klart å kommet 10 stykker i en livbåt som egentlig kun kan holde 7 mennesker. Du ser at innen få minutter vil båten synke og dere vil alle dø. Du har muligheten til å sparke ut 3 stykker sånn at de resterende 7 vil overleve. Ville du gjort det? eller latt alle dø? Endret 1. desember 2012 av Sakone
Adele Skrevet 1. desember 2012 #9850 Skrevet 1. desember 2012 edit: tolket feil. Om jeg var eneste mann igjen ville jeg nok sett på det som min oppgave å få menneskerasen til å kunne leve videre. Så jeg ville nok ærlig talt satt barn på så mange damer som overhodet mulig, helt til jeg ikke kunne få kølla opp mere^^ Og kynisk nok ville jeg bare valgt de jeg synes var pene. adele.bethune: Du har vært med på et skipsforlis, og dere har klart å kommet 10 stykker i en livbåt som egentlig kun kan holde 7 mennesker. Du ser at innen få minutter vil båten synke og dere vil alle dø. Du har muligheten til å sparke ut 3 stykker sånn at de resterende 7 vil overleve. Ville du gjort det? eller latt alle dø? Enkelt. Jeg ville prøvd å forklare situasjonen (som om det er lett når folk er i panikk), for så å hoppe ut av denne båten. Så får valget bli opp til dem hvem de to siste skal bli. Sakone: Se for deg en verden der kun en person er den som kan videreføre dine gener. Du har funnet denne personen. Se for deg at du inderlig og lidenskapelig elsker denne kvinnen. Og hun elsker deg like mye gjensidig. Etter litt oppdager du at denne kvinnen også elsker en annen mann. Hun forteller deg dette, og angrer på at hun har falt for han. Vil du tilgi henne, og vite at du vil få en datter og/eller en sønn? Eller ville du valgt å ikke ha noe mer med henne å gjøre, men vite at du dermed aldri ville videreført din slektslinje? Begrunn gjerne hvorfor du velger det du gjør.
Gjest Sakone Skrevet 1. desember 2012 #9851 Skrevet 1. desember 2012 Enkelt. Jeg ville prøvd å forklare situasjonen (som om det er lett når folk er i panikk), for så å hoppe ut av denne båten. Så får valget bli opp til dem hvem de to siste skal bli. Sakone: Se for deg en verden der kun en person er den som kan videreføre dine gener. Du har funnet denne personen. Se for deg at du inderlig og lidenskapelig elsker denne kvinnen. Og hun elsker deg like mye gjensidig. Etter litt oppdager du at denne kvinnen også elsker en annen mann. Hun forteller deg dette, og angrer på at hun har falt for han. Vil du tilgi henne, og vite at du vil få en datter og/eller en sønn? Eller ville du valgt å ikke ha noe mer med henne å gjøre, men vite at du dermed aldri ville videreført din slektslinje? Begrunn gjerne hvorfor du velger det du gjør. Jeg ville valgt å ikke ha noe mer med henne å gjøre, og ikke viderført min slektslinje. For det første så ønsker jeg ikke en partner som ikke kun elsker meg. For det andre har jeg aldri vært særlig opptatt av å videreføre min slektslinje, så det er ikke et behov jeg har i det hele tatt! adele.bethune: Du kan velge mellom å aldri ha sex igjen i hele ditt liv, eller å måtte ha sex minst 5 timer hver dag resten av ditt liv. Hva velger du?
Adele Skrevet 1. desember 2012 #9852 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Jeg ville valgt å ikke ha noe mer med henne å gjøre, og ikke viderført min slektslinje. For det første så ønsker jeg ikke en partner som ikke kun elsker meg. For det andre har jeg aldri vært særlig opptatt av å videreføre min slektslinje, så det er ikke et behov jeg har i det hele tatt! adele.bethune: Du kan velge mellom å aldri ha sex igjen i hele ditt liv, eller å måtte ha sex minst 5 timer hver dag resten av ditt liv. Hva velger du? Fem timer HVER dag? Er du gal? Da ville jeg heller valgt å bli nonne/ha sex med meg selv. Til slutt ville det blitt et mas med dette med at man må ha seg hver eneste dag. Sakone: Skal vi slutte med dilemmaer nå? Kjenner jeg er rimelig trøtt.. Endret 1. desember 2012 av adele.bethune
Gjest Sakone Skrevet 1. desember 2012 #9853 Skrevet 1. desember 2012 Fem timer HVER dag? Er du gal? Da ville jeg heller valgt å bli nonne/ha sex med meg selv. Til slutt ville det blitt et mas med dette med at man må ha seg hver eneste dag. Sakone: Skal vi slutte med dilemmaer nå? Kjenner jeg er rimelig trøtt.. ja høres bra^^ begynner å bli rimelig trøtt selv og er tom for dilemmaer nå ^^ 1
Gjest Drue Skrevet 1. desember 2012 #9854 Skrevet 1. desember 2012 Kult at dere inkluderer andre da, små turtelduer. NMS: har du noen gang kasta en lapp, eller vurdert å kaste en lapp til ei jente på lesesalen? 5
Gjest Bud Skrevet 1. desember 2012 #9855 Skrevet 1. desember 2012 Drue: Hvor mange års høyere utdanning har du?
Adele Skrevet 1. desember 2012 #9856 Skrevet 1. desember 2012 Kult at dere inkluderer andre da, små turtelduer. Drue: Pepsi eller Cola? Nå inkluderer jeg deg
Gjest Drue Skrevet 1. desember 2012 #9857 Skrevet 1. desember 2012 Drue: Hvor mange års høyere utdanning har du? Seks og et halvt år fullført utdannelse, som jeg naturligvis har brukt litt lengre tid på. Drue: Pepsi eller Cola? Nå inkluderer jeg deg Ikke kult. Les retningslinjene. norah: hadde du gått med en chicago bulls topplue (den høyeste typen) i to uker for 8 000 kr? 1
Gjest Bud Skrevet 1. desember 2012 #9858 Skrevet 1. desember 2012 Seks og et halvt år fullført utdannelse, som jeg naturligvis har brukt litt lengre tid på. Naturligvis?
Gjest Lillesiren Skrevet 1. desember 2012 #9859 Skrevet 1. desember 2012 Banansjokoladen! Så du kan tro jeg var glad når den kom tilbake. Ellers er den med flytende karamell i en god nummer to. Lillesiren: Favoritt jente- og guttenavn? Favoritt guttenavn har jeg ikke tenkt igjennom egentlig, men jeg har et favorittjentenavn: Rakel. Hvis jeg noen gang får en datter skal hun hete Rakel Det går bra, vennen Neeei, du veit, jeg feirer ikke engang julaften, så det skjer naturligvis ikke så mye hos meg på lille julaften heller. lillesiren: hvilke matblogger leser du? (topp 5 norske?) Hm..Jeg leser egentlig ikke noen norske matblogger fast, men titter innom Trines matblogg, lchf-bloggen og passion4baking i ny og ne:) Lillesiren: Fant du rød clutch? Nei, jeg kom meg aldri ned i byen, og så rakk jeg det ikke igår. Skal ta meg en real shoppingrunde når eksamen og prosjektinnlevering er over istedet:D Sakone: Driver du med noen form for sport?
Gjest Drue Skrevet 1. desember 2012 #9860 Skrevet 1. desember 2012 Naturligvis? Ja, i min krets er det veldig uvanlig å levere master på normert tid Men neida, "naturligvis" var kanskje ikke et veldig nøye valgt ord. Jeg har hatt et par semester med deltidsstudier inni der, plus at jeg har jobba en del underveis (har ganske lite lån), så jeg har altså brukt litt lengre tid. SemperFi: hvor mange grep kan du på gitar?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå