Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mynona: tør du se skikkelig skumle grøssere helt alene midt på natta?

Næhei!! Jeg er nemlig en som drømmer om det som skjedde/det jg så/hørte/tenkte før jeg legger meg, så hvis jeg ser skumle ting er jeg garantert mareritt om natta. Så jeg må gjøre noe morsomt etter jeg har sett en sånn film. Og jeg er en pyse - men jeg elsker å se sånne filmer likevel da. Bare ikke alene - da har jeg monster under senga osv :ler:

Drue: Hva gjorde du i sommer?

Nica: Liker du å bowle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Guybrush: Hva er dine 3 beste kvaliteter?

Hmm, får kaste av meg janteloven og prøve være litt stolt av meg selv da ;)

- jeg bryr meg virkelig om de jeg er glad i og setter de som er der for meg utrolig høyt. Ingenting betyr mer enn mine nærmeste

- jeg annser meg selv som "smart". Så får det være opp til folk å definere hva det evt kan bety

- liker å tro at jeg leser folk godt, at jeg derfor klarer å legge sladder og dritt vekk og heller la folk få en sjans til å vise meg hvem de er :)

Guybrush: Har du lagt noen spennende planer for neste ferie?

Haha. Måtte endre siden jeg leste feil:

Nja, har en åpen invitasjon til USA som frister veldig. Kan bli en trip of a lifetime. Ellers har jeg lite planlagt :) lyst til å ta med småen til Mummiland i Finland til neste sommer iallefall :)

Mynona: hva er dine beste kvaliteter? og hva tror du jeg ville lagt merke til først hvis jeg satt og pratet emd deg?

Lillesiren: du overså spørsmålet mitt! :)

Nica: finn et spørsmål som du har tenkt "å det vil jeg svare på!" det er nå mitt spørsmål til deg :P

Kosemose: sånn helt ærlig, hvor mange timer bruker du hver dag forann en skjerm ;)

Endret av Guybrush
Skrevet

Pheew, der var jeg gjennom alle spørsmålene siden i går :fnise:

dreamdops: du er en av de fåååå som jeg har sett som også liker bukseseler! ...hender det at din kjære går med det?

Nei dessverre.. Det er vel ikke helt hans stil :)

Var på konsert med han den kvelden eg hadde sex første gong...Og om du les litt lengre opp i tråden var det ei kjedeleg oppleving...Har ein cd av han. Er ikkje min favoritt.

Han? Kent er jo et band :) Måtte bare si det, liker de veldig godt!

Dreamdrops: Kjenner du noen fra KG i virkeligheten?

Nja.. Føler jeg har blitt ganske kjent med Wednesday :)

Wednesday: hvor blir det av legefrakkbildet?

Lurer jeg også på!

Dreamdrops: du sier du ikke liker mannlige strippere, men stripper du noen gang for typen?

Har ikke skjedd enda, nei ;)

Dreamdrops: Hvem har sjokkert deg mest, og hva gjorde den personen?

Hm.. Det første jeg kom på var da min daværende bestevenninnen min lot være å snakke med meg på over 1 måned fordi jeg hadde sex for første gang. Nesten til å le av nå :ler: Men da var det ganske frustrerende og merkelig for å si det sånn!

Dreambringebærdrops: har du klint med en mann med brylkrem?

Er det nå jeg skal vite hva brylkrem er? Så kan jeg vel også for så vidt si at jeg faktisk har til gode å kline med en mann. Man er ikke mann før etter fylte 25. I hvert fall!

Dreamdrops: Hvordan bor du? (hus, leilighet, rekkehus, hybel o.l)

Leilighet!

Dreamdrops: hva har du fylt helga med hittill?

Var hos en venninne i Oslo på fredag også var jeg hos tanten min i går :)

Sakone: Tror du at drømmene våre betyr noe? Eller at noen er sanndrømte? Eller er det "bare" historier som skal få renset hjernen for hendelser, tanker, osv?

Kosemose: På en skala fra 1 til 10, hvor glad er du i å lage mat?

ThePreacher: Supertramps kuleste sang? (Og ja, jeg forventer at du vet hvem de er).

Lillesiren: Er det en skuespiller du har sett alle filmene til (uansett bra eller dårlig), fordi han er så kjekk?

Noz: Synes du bukseseler er pent på gutter da?

Wednesday: Om du skulle dratt hvor du vil på en bryllupsreise i fremtiden; hvor ville dere dratt?

Nica: Har du et fast brødmerke du kjøper?

Guybrush: Hva synes du om The Beatles?

Skrevet

Sakone: Tror du at drømmene våre betyr noe? Eller at noen er sanndrømte? Eller er det "bare" historier som skal få renset hjernen for hendelser, tanker, osv?

Hmm det er et vanskelig spørsmål! Nå har jeg ikke noe særlig erfaring fra psykologi, men skal se hva jeg klarer å få dyttet ut^^

Jeg tror at drømmer er basert på tilgjengelig informasjon i underbevistheten. Når vi drømmer så beveger vi oss utenfor tid og rom, og det resulterer i at man får drømmer som er visuelt(eller bare tanker) som kan være et sammensurium av personer, hendelser osv.

Så hvilken funksjon har disse drømmene? Kanskje er det en kollektiv bevissthet der ute som vi alle deler, og informasjon blir delt på den måten? Kanskje det er derfor noen kan oppfattes som å være sanndrømte? Jeg må innrømme at jeg har ikke satt meg nok inn i det eller lært nok om det til at jeg kan egentlig gi noen sterk formening om dette.

Jeg vil vel si at personlig så heller jeg vel mot at det kanskje ikke har noen fremtidsrettet funksjon, men at det kanskje er hjernens måte og bearbeide informasjon som er lagret i underbevisstheten. Det betyr jo ikke at det ikke kan være nyttig. Det kan jo være ting lagret i underbevisstheten, som man ikke er bevisst på, som former oss som mennesker, som gjør deg glad, som gjør deg deppa. Og at det da blir brakt fram gjennom drømmer, kan jo være en måte man kan bearbeide denne informasjonen på.

Jeg har full tro på at tankene våre styrer det meste. Man kan bli syk av tanker, man kan bli frisk av tanker, osv osv.

Et eksempel kan jo være en hendelse i fortiden som ligger i underbevisstheten, som man ikke er bevisst. Denne hendelsen fører til noe negativt ved kroppen/sinnet, men man var ikke bevisst at dette faktisk var tilfelle. Kanskje blir man bevisst det ved at man opplever de gjennom drømmene.

Alt i alt en litt rotete fremstilling om et tema jeg må innrømme jeg ikke har brukt altfor mye tid å tenke på.

Om noen har en bedre fremstilling, eller nye ideer er det jo bare å komme med det :)

Dreamdrops: Hvilket tema opptar deg mest i disse dager?

Wednesday: Hvilke kvaliteter ser du etter i en god venn/venninne?

Skrevet

Er det nå jeg skal vite hva brylkrem er? Så kan jeg vel også for så vidt si at jeg faktisk har til gode å kline med en mann. Man er ikke mann før etter fylte 25. I hvert fall!

ThePreacher: Supertramps kuleste sang? (Og ja, jeg forventer at du vet hvem de er).

COME ON! du liker 50-tallsmusikk men aner ikke hva brylkrem er?? skjerpings kvinne!

Har paven rar hatt? Selvfølgelig vet jeg hvem Supertramp er. The Logical Song er genial.

mynona: hva synes du om at det allerede snør her i Oslo?

Skrevet

Mynona: hva er dine beste kvaliteter? og hva tror du jeg ville lagt merke til først hvis jeg satt og pratet emd deg?

Jeg er lojal, blid, selvdreven (i arb.- og skolesammenheng), effektiv, svært sjelden sint og veldig snill :ler:

Hmm.. vanskelig å se seg selv fra utsiden på den måten. Jeg har jo kjent meg selv så lenge, så vet ikke hva man legger merke til først. Kanskje at jeg smiler masse?

Guybrush: Er du lett å bli kjent med?

Bandit: Går du på en eller annen diett eller kostholdsfilosofi?

Dreamdrops: Dagdrømmer du mye?

Skrevet

mynona: hva synes du om at det allerede snør her i Oslo?

Fordelen med å være B-mennske er at det har jeg ikke sett noe til :nigo: (regner med at det var i natt, siden jeg ikke har sett det) Er bare vann på bakken her jeg er. Og dessuten skal jeg til 30 grader og sol om under en uke - så da gjør det ikke no ;)

Fridus: Heter du Frida?

Skrevet

pft, det snør NÅ, myh!

Bandit: om du måtte velge mellom to superhelt-krefter; drite iskrem eller pisse flammer - hvilken ville det blitt?

Skrevet

Dreamdrops: Hvilket tema opptar deg mest i disse dager?

Wuhu, liker lange svar :)

Det temaet som opptok meg mest frem til i går, var det å få meg jobb. Nå har jeg endelig fått en! :strix:

Ellers er jeg veldig på det å finne ut av hva jeg skal studere fra neste høst. Det er livets store spørsmål for tiden :fnise:

Sakone: Hvordan vil din beste venn beskrive deg, tror du?

ThePreacher: Nå er jeg i gang altså! Topp 3 av Simon & Garfunkel?

• Liker 1
Skrevet

Dreamdrops: Dagdrømmer du mye?

Lite av det gitt :)

Bandit: Bryr du deg om jenter/damer har pene negler? Eller er det egentlig det samme?

Svampelura: Hvordan pleier du som oftest å sminke deg?

Skrevet (endret)

pft, det snør NÅ, myh!

Ikke her :klo: Du får komme deg ned til sentrum. regn og 4.6 grader her.. Lokale forskjeller :ler:

Endret av Mynona
Skrevet

ThePreacher: Nå er jeg i gang altså! Topp 3 av Simon & Garfunkel?

Synes alle låtene deres høres likedan ut. Jeg har tidvis lurt på om de har mer enn to låter i det hele tatt.

Liker dem'nte.

mynona: den rareste drømmen du har hatt?

Drømmedrops: hvilken Roy Orbison-låt burde jeg fremføre for å sjarmere en kvinne i senk?

Skrevet

Wednesday: er det noen serie du tror jeg i utgangspunktet hadde nekta å se, som du liker - og som du tror du kunne fått meg til å like?

jaaa,... tror du ville likt Ugly Betty!! Det er faktisk skikkelig morsomt!! Jeg fikk eksen min hekta!! (men fikk ikke lov å si noe til kompisene hans da :fnise: )

Wednesday: Om du skulle dratt hvor du vil på en bryllupsreise i fremtiden; hvor ville dere dratt?

hmmm tjaaaa det må jo nesten min utvalgte også få være med å bestemme da, men jeg kunne tenkt meg å dra til Saint Lucia.. vakkert der :)

Wednesday: Hvilke kvaliteter ser du etter i en god venn/venninne?

ærlighet og tillit er viktigst :) også må man ha bra kjemi da;)

Gunfreak: når var du sist utenlands, og hvor var du?

Skrevet

Wuhu, liker lange svar :)

Det temaet som opptok meg mest frem til i går, var det å få meg jobb. Nå har jeg endelig fått en! :strix:

Ellers er jeg veldig på det å finne ut av hva jeg skal studere fra neste høst. Det er livets store spørsmål for tiden :fnise:

Sakone: Hvordan vil din beste venn beskrive deg, tror du?

Gratulerer med jobb :D

Når det gjelder utdanning så velg revisjon! Det er gøy! hehe :D

Jeg tror min beste venn vil beskrive meg som omtenksom og snill, glad i å få andre til å le, kanskje litt mye kofferthumor tider?^^ At jeg er kunnskapsrik og skarp, men at jeg kanskje kan være litt variabel til tider i humøret, altså fra å være veldig glad til å være litt fraværende?

Dreamdrops: Hvordan ville du blitt beskrevet?

ThePreacher: Hva motiverer deg?

Skrevet

Bandit: Går du på en eller annen diett eller kostholdsfilosofi?

Jepp. Den heter: "Nyte det gode liv". :ler:

Neida, vi spiser mye sunt og godt her i huset. Men det er også rom for å kose oss skikkelig. Spesielt i helgene.

Bandit: hvor lettlurt er du når småen ledsager deg inn i lekebutikken? hvor mye er det meste du har greid å bruke på en "uskyldig" handletur i kun leker?

Jeg er nok ikke så lett å lure der. Poden er veldig flink til å spare og bruke egne penger. Og nå er det egentlig lite leker han kjøper. Blir heller fotballdrakter, fotballgreier, fotballkort, og spill til PS3. Det meste han har brukt på leker, var sommeren i 2011, da han brant over 3000 på Lego. Men dette var stort sett penger han hadde spart opp selv.

Stjerner: Når du koser deg foran peisen en kald vinterskveld. Hva drikker du?

Wednesday: har du noengang vært like våt som det jeg var i dag?

Dreamdrops: Yndlingssport?

Skrevet

ThePreacher: Hva motiverer deg?

Folk som lyver motiverer meg veldig. Jeg oppdager veldig fort at jeg blir fortalt kreativ sannhet, og det går en djevel i meg for å finne ut fakta. Har en lei tendens til å ikke gi meg før jeg er i mål med å snuse opp fakta. Og, jeg er god på det. Tross alt derfor jeg får penger hver måned.

Ut over det så blir jeg veldig motivert av interessante og givende samtaler. Mennesker som gir meg nye impulser og ideer, og som greier få meg til å le.

Det morsomste er jo når en person greier trigge begge deler. Skjedde senest denne uken. Game on!

Gia: hva synes DU om at det snør ute idag?

Skrevet

mynona: den rareste drømmen du har hatt?

Veldig vanskelig å svare på, siden jeg husker 80% av drømmene mine. (eller det vet jeg jo ikke, men jeg husker en drøm 80% av gangene jeg våkner. Ofte lurer jeg på hva som skjer i hodet mitt. Men kansje den rareste må være da jeg var spesialagent eller SWAT eller noe slik og reddet verden egenhendig :ler: Jeg hoppet fra bygg til bygg, klatret opp redningsstiger på bygg med barn i den ene hånda mens det eksploderte rundt meg. stoppet alt som var og var ganske udødelig. Var sliten da jeg våknet.

Lillesiren: Hvilken film ser du om og om igjen?

Skrevet

Bandit: Bryr du deg om jenter/damer har pene negler? Eller er det egentlig det samme?

For meg er det egentlig det samme. Jeg synes det er fint at man gjør litt ekstra stas på hverandre om man skal noe sted sammen, men i det store og det hele, blåser jeg i negler. Så fremt de ikke er skitne, da...

Bandit: om du måtte velge mellom to superhelt-krefter; drite iskrem eller pisse flammer - hvilken ville det blitt?

Helt klart pisse flammer. Når man nærmer seg de 40, må man passe på figuren... :ler:

Mynona: Finnes det noe kulere enn hoppeslott?

Lillesiren: Dersom noen er slem med deg, klarer du å legge det fra deg med en gang etterpå, eller gnager det deg i lang tid etterpå?

Skrevet (endret)

Anoia: har du noen fobier ?

Ja, er sykelig redd for edderkopper!

Anoia: Hvilken forfatter har du mest sans for?

Terry Pratchett, definitivt! :)

Anoia: hva liker du best av øl og vin?

Varierer litt, men foretrekker som regel vin.

Anoia; Hva ville du kledt deg ut som på maskerade?

Har lyst til å stase meg opp i full middelaldermundur en gang! :rodmer:

Men på årets Halloweenparty (vet ikke egentlig hva jeg synes om halloween i seg selv, men ELSKER å få en anledning til å kle meg ut) så kommer jeg nok til å dukke opp som undead rogue :)

Mynona: Hvordan har søndagen din vært?

Kosemose: Hvilket land har du mest lyst til å reise til?

Dreamdrops: Nevn en bra ting med vinteren.

Endret av Anoia
Skrevet

Drømmedrops: hvilken Roy Orbison-låt burde jeg fremføre for å sjarmere en kvinne i senk?

Nå handler mange av hans låter om jenter han ikke er sammen med lenger; som har såret han. Du har jo "Pretty One". Kjempe nydelig, men den handler om en jente han alltid vil elske til tross for at hun var utro.

Ville nok valgt "In Dreams" eller "Blue Angel".

Gratulerer med jobb :D

Når det gjelder utdanning så velg revisjon! Det er gøy! hehe :D

Jeg tror min beste venn vil beskrive meg som omtenksom og snill, glad i å få andre til å le, kanskje litt mye kofferthumor tider?^^ At jeg er kunnskapsrik og skarp, men at jeg kanskje kan være litt variabel til tider i humøret, altså fra å være veldig glad til å være litt fraværende?

Dreamdrops: Hvordan ville du blitt beskrevet?

Tusen takk :D Tenkt på jus, kriminologi og offentlig admin & ledelse, så får vi se!

Jeg ville nok blitt beskrevet som snill. Jeg er ganske gavmild og er flink til å tenke på små ting som kan gjøre noen glad. F. eks så kom jeg med en smoothie til kjæresten min da han var ferdig på jobb :)

Jeg er også veldig utadvent. Kommer lett i kontakt med andre mennesker! Jeg er også veldig blid; smiler og ler mye. Jeg er jente, men jeg vil påstå at jeg er ganske morsom ;) I alle fall har jeg mine øyeblikk.

Jeg kan kanskje virke litt sarkastisk, men det er ikke fordi jeg er en sarkastisk og sur person i seg selv, men fordi sarkasme er noe jeg setter pris på her i verden, om jeg kan si det sånn :fnise:

Ikke for mye av det, men noe kan jeg le meg skakk av.

Jeg er også veldig utålmodig og sta. Jeg er en dårlig taper og kan være ganske barnslig når det kommer til det. Taper jeg i Mario Kart på Nintendo 64 kan jeg bli ganske sur. Varer heldigvis ikke lenge! ;)

Dreamdrops: Yndlingssport?

Å spille eller se på? Jeg har for så vidt ingen yndlingssport; jeg fulgte med på VM og kjekke fotballspillere var selvsagt en stor bonus! Liker også spille fotball selv, men det hender sjelden :) Bordtennis er også gøy!

BusteMartePinn: Jeg har ofte perioder med noen spesifikke sanger jeg hører masse på. Hvilke sanger/artister er det du hører masse på for tiden?

Stjener og Planeter: Synes om Toten-dialekten?

Lillesiren: Norges fineste fylke?

PS til ThePreacher: Gi Simon & Garfunkel en sjanse. Gud, så nydelig musikk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...