TheHairyToothfairy Skrevet 9. oktober 2012 #7581 Skrevet 9. oktober 2012 ThePreacher: Hvor mange barn har du? Har en yndig datter på fem år. Wednesday: har du eid, eller eier du en cowboyhatt?
_Tvillingjenta_ Skrevet 9. oktober 2012 #7582 Skrevet 9. oktober 2012 Ah, trenger nye ting til heimen? Eller? Ja, driver å bytter ut litt ting og tang. Pluss at jeg har begynt å sette sammen det jeg ser på som mitt drømmehjem. Hvertfall når det kommer til møbler og interiør Guybrush: Har du tilgitt snokingen?
Puserjenta Skrevet 9. oktober 2012 #7583 Skrevet 9. oktober 2012 Puserjenta: Din største draum? Å leve lykkelig alle mine dager med samboeren min og våre jenter. Men gjerne vinne litt (mye) i Lotto og kjøpe stort hus med utsikt til fjorden og dra på årlig ferie til wherever. katyperry: skal du ha elevsamtaleri morgen???
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. oktober 2012 #7584 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Før det, kom på spillejobb på vestlandet! Stjerner og Planeter: hva musikk liker du slappe av til? Ja og derfor lurar eg på eg hadde høyrt deg på Garasje, Inside, Losjen, Ricks eller Madam felle.... Eg slapper av til KOL, Madrugada, Sivert Høyem . Endret 9. oktober 2012 av Stjerner og planeter
TheHairyToothfairy Skrevet 9. oktober 2012 #7585 Skrevet 9. oktober 2012 Ja og derfor lurar eg på eg hadde høyrt deg på Garasje, Inside, Losjen, Ricks eller Madam felle.... Eg slapper av til KOL, Madrugada, Sivert Høyem og musikk frå radiomusikk... Ricks blir plassen fremover, si fra om du skal inn. Hør meg gjøre en perfekt This Old House! Puserjenta: Favorittsang med Roxette?
Gjest NozMonster Skrevet 9. oktober 2012 #7586 Skrevet 9. oktober 2012 Nei, det er jeg ikke Jeg venter til 1. desember eller senere, siden det er da jeg virkelig får julestemning pga julepynten og julemusikken og rett og slett måneden Men skrevet en liste da! Hva med deg? Nozz: Er du av typen som ordner julegaver i siste liten? som tvillingjenta spør om, så er jeg av den typen som fikser gaver i siste liten ja... jeg er en av de få få fåååå kvinnene som flyr på det store storsenteret her sammen med en skokk av mannfolk den 23.desember kl 20.50 å leter febrilsk etter gaver.... hehee... Jeg misliker julen like mye som...som........å ha omgangssyken og vannkopper på en gang! puserjenta: har du opplevd brann noen gang?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. oktober 2012 #7587 Skrevet 9. oktober 2012 som tvillingjenta spør om, så er jeg av den typen som fikser gaver i siste liten ja... jeg er en av de få få fåååå kvinnene som flyr på det store storsenteret her sammen med en skokk av mannfolk den 23.desember kl 20.50 å leter febrilsk etter gaver.... hehee... Jeg misliker julen like mye som...som........å ha omgangssyken og vannkopper på en gang! Nooz, du må endre innstilling! Ingen normal oppegående person fordrar julen Og de som skylder på at det et stress; vel.. Ikke dra på Sandvika Storsenter på en lørdag formiddag! Og ellers: Pynt huset, tenn lys, sett på koselig julemusikk og nyyt. For om du ikke liker julen, Nozi; da går du glipp av stort Dagens tale.. ThePreacher: Favorittband fra 70tallet? 1
katyperry Skrevet 10. oktober 2012 #7588 Skrevet 10. oktober 2012 Å leve lykkelig alle mine dager med samboeren min og våre jenter. Men gjerne vinne litt (mye) i Lotto og kjøpe stort hus med utsikt til fjorden og dra på årlig ferie til wherever. katyperry: skal du ha elevsamtaleri morgen??? Yes, mam. Hat utviklingssamtaler til ca 19.00.. Puserjenta: har du tenkt deg innom en butikk som selger ull til en gutt på 2 år? Puserjenta: ønsker du deg rosa drill til jul?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. oktober 2012 #7589 Skrevet 10. oktober 2012 Maria m: er du god i nynorsk? Ganske håpløs på å skrive nynorsk, men jeg skjønner stort sett hva som står skrevet. Blir det veldig mye tekst så bruker jeg laaang tid på å lese. Vedlig takknemlig for at Imli og de andre nynorskjentene her på forumet skriver kort og konsist. Hadde f.eks Cuckold skrevet på nynorsk er det bare å glemme det Norah: Når vant du sist en diskusjon?
Solsenga Skrevet 10. oktober 2012 #7590 Skrevet 10. oktober 2012 solsenga: har du noengang datet en fra KG ((eller dater nå såklart) ? Det har jeg ikke Synes nettet er en genial måte å treffe folk på når jeg er såpass sjenert, men håper å treffe noen på "normal" måte når jeg nå flytter ut. (Har en familie som synes det er teit å møte folk på nett, også er det noe med tiltrekningen. Kjemien kan stemme, men likevel er man ikke 100 % tiltrukket av hverandre. Hadde vært gøy å prøvd andre veien). Noz: Fortell om den verste daten du har vært på! katyperry: Finnes det drittunger? Stjerner og planeter: Synes du det er viktig å oppretteholde nynorsken? Har du forståelse for alle de som sliter med det? ThePreacher: Har du noen gang driti deg skikkelig ut på scenen? Drue: Hva er det mest romantiske du har gjort for fruen?
Puserjenta Skrevet 10. oktober 2012 #7591 Skrevet 10. oktober 2012 Puserjenta: Favorittsang med Roxette? Listen to your heart( måtte Google) puserjenta: har du opplevd brann noen gang? Yess. Var på båttur med nabofamilien og det hdde vært en familie på en holme som hadde hatt ungen sin på en solmadrass for nærme bålet. Husker fortsatt lukten av brent hud. Yes, mam. Hat utviklingssamtaler til ca 19.00.. Puserjenta: har du tenkt deg innom en butikk som selger ull til en gutt på 2 år? Puserjenta: ønsker du deg rosa drill til jul? Jeg skal på trekanten til fredag. Nei, L har akkurat kjøpt seg ny drill Nozmonster: er du god til å sette sprøyter?
Gjest Disguise Skrevet 10. oktober 2012 #7592 Skrevet 10. oktober 2012 Ingen normal oppegående person fordrar julen Som om jeg ikke hadde nok å tenke på Dreamdrops: Hva er så fint med jul?
Solsenga Skrevet 10. oktober 2012 #7593 Skrevet 10. oktober 2012 Som om jeg ikke hadde nok å tenke på Kan jeg spørre hvorfor du ikke liker jul? Jeg har full forståelse for at noen ikke liker julen. Om det er alkoholiserte foreldre, at man har mistet noen, manglende julemat/ gaver osv. Sånt setter selvsagt spor.. Vi hadde et år besøk av ei (hun var 16 og bodde på internat og var eleven til pappa) på julaften som ikke fikk lov å komme hjem til moren sin (?!) Mamma fikk til og med ordnet gave til henne. Er så leit å tenke på at ikke alle nyter og koser seg den tiden! Og da tenker jeg ikke på gaver, for det kunne jeg fint klart meg uten, men å tenne lys og se på barne-tv og spise god mat
Gjest Disguise Skrevet 10. oktober 2012 #7594 Skrevet 10. oktober 2012 Kan jeg spørre hvorfor du ikke liker jul? Hehe har ikke noe godt svar på det med mindre jeg sprer kvalme.
katyperry Skrevet 10. oktober 2012 #7595 Skrevet 10. oktober 2012 Det har jeg ikke Synes nettet er en genial måte å treffe folk på når jeg er såpass sjenert, men håper å treffe noen på "normal" måte når jeg nå flytter ut. (Har en familie som synes det er teit å møte folk på nett, også er det noe med tiltrekningen. Kjemien kan stemme, men likevel er man ikke 100 % tiltrukket av hverandre. Hadde vært gøy å prøvd andre veien). Noz: Fortell om den verste daten du har vært på! katyperry: Finnes det drittunger? Stjerner og planeter: Synes du det er viktig å oppretteholde nynorsken? Har du forståelse for alle de som sliter med det? ThePreacher: Har du noen gang driti deg skikkelig ut på scenen? Drue: Hva er det mest romantiske du har gjort for fruen? Det har jeg ikke Synes nettet er en genial måte å treffe folk på når jeg er såpass sjenert, men håper å treffe noen på "normal" måte når jeg nå flytter ut. (Har en familie som synes det er teit å møte folk på nett, også er det noe med tiltrekningen. Kjemien kan stemme, men likevel er man ikke 100 % tiltrukket av hverandre. Hadde vært gøy å prøvd andre veien). Noz: Fortell om den verste daten du har vært på! katyperry: Finnes det drittunger? Stjerner og planeter: Synes du det er viktig å oppretteholde nynorsken? Har du forståelse for alle de som sliter med det? ThePreacher: Har du noen gang driti deg skikkelig ut på scenen? Drue: Hva er det mest romantiske du har gjort for fruen? Absolutt! Er mange av dem, men heldigvis er ikke så mange på mitt trinn Solsenga: Er det sol der du bor akkurat nå? Stjerner og planeter: Har du noen gode tips til hvordan jeg kan lære elevene mine nynorsk på en kreativ og morsom måte? Puserjenta: Tror du snuppesnella gleder seg til fredag?
Puserjenta Skrevet 10. oktober 2012 #7596 Skrevet 10. oktober 2012 Absolutt! Er mange av dem, men heldigvis er ikke så mange på mitt trinn Solsenga: Er det sol der du bor akkurat nå? Stjerner og planeter: Har du noen gode tips til hvordan jeg kan lære elevene mine nynorsk på en kreativ og morsom måte? Puserjenta: Tror du snuppesnella gleder seg til fredag? Hun gleder seg nok masse hun eeeeelsker tante<3 Disguise: kysse julenissen eller påskeharen???
Gjest Lillesiren Skrevet 10. oktober 2012 #7597 Skrevet 10. oktober 2012 lillesiren: har du abonoment på noen blader? isåfall hvilke? hvilke blader kjøper du, om du ikke har abonoment på dem? Jeg abbonnerer ikke på noen blader akkurat nå for tiden(student vet du, spare der man spare kan:P). Abbonnerte et par uker på I form, fordi jeg hadde så lyst på en løpejakke som kom i velkomstgave. Planen var jo egentlig å stoppe rett etter gaven var kommet, men den sendte de typisk 5 uker etter start:/ Ellers hender det jeg kjøper bladet Appetitt:)! Lillesiren: Hva trenger du for å komme deg gjennom dagen? Kaffe!! Lillesiren: snorker du? Hehe, ikke fått noen tilbakemeldinger om det foreløpig:) Men har en tendens til å prate i søvne da! Lillesiren: har du et godt øye til noen her inne ? Tja, er hvertfall noen jeg har lagt mer merke til enn andre:)! Lillesiren: hva føler du er det mest romantiske noen kunne gjort for deg? Hm..Liker hvertfall a man with a plan. Dersom jeg blir invitert ut på date, blir jeg lettere sjarmert dersom personen faktisk har tatt seg tid til å planlegge kvelden litt. Har han i tillegg vært oppmerksom på hva jeg liker(type mat, type sted, type musikk eller andre detaljer) begynner jeg å nærme meg smeltepunktet;) Dreamdrops: Hva kjennetegner klesstilen din? Predikanten: Det beste spisestedet i Bergen? maya76: Har noen av barna dine noen vaner som irriterer deg helt hinsides?
Solsenga Skrevet 10. oktober 2012 #7598 Skrevet 10. oktober 2012 Solsenga: Er det sol der du bor akkurat nå? Jepp, det er det! Og helt blå himmel, så nå skal jeg ut og frisere et tre katyperry: Når ble du sikker på at du ville bli lærer? Lillesiren: Fortell om den beste daten du har vært på!
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 10. oktober 2012 #7599 Skrevet 10. oktober 2012 Stjerner og planeter: Synes du det er viktig å oppretteholde nynorsken? Har du forståelse for alle de som sliter med det? Eg meiner det er veldig viktig å holde på nynorsken.Den er ein del av kulturen vår. Han har godt rotfeste her på vestlandet. Mangfoldet i skriftspråket ser eg på som viktig. Og sjølvsagt, som pedagog, har eg forståing for at elevar/folk slit med det.Det er jobben min å gjera det litt meir gøy og litt mindre vanskeleg. Eg har og forståing for dei som har problem med matematikk. Eg ville vorte oppriktig lei meg om nynorsken vert teken bort frå grunnskulen.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 10. oktober 2012 #7600 Skrevet 10. oktober 2012 Stjerner og planeter: Har du noen gode tips til hvordan jeg kan lære elevene mine nynorsk på en kreativ og morsom måte? Det spørs nok litt på kva trinn du har. Er det feks ungdommskule/vidaregåande kan du lesa nokre saftige dikt av Jon Hjørnevik. Kan nesten garantera at dei vert likt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå