Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Gjest Fasting Drue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Geitis skrev (11 minutter siden):

Veldig glad i å løse problemer😅 

@Entern Kan du løse rubiks kuben? 

Aldri greid 😳

@Geitisliker du kryssord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geitis skrev (4 timer siden):

Monkey Island 🤩😅 og så er jeg veldig glad i fire på rad av en eller annen merkelig grunn🤷‍♀️

@TheHairyToothfairy Hvilke spill liker du best? 

Gran Turismo og Civilization, så er jeg også veldig svak for Snow Runner. 

@Geitis sushi. Yay or nay? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geitis
TheHairyToothfairy skrev (22 timer siden):

Gran Turismo og Civilization, så er jeg også veldig svak for Snow Runner. 

@Geitis sushi. Yay or nay? 

Hard pass og hell no😬😅

@TheHairyToothfairy Hva gjør du for å føle deg bedre på tunge dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geitis skrev (49 minutter siden):

Ikke så veldig, liker bedre sudoku da egentlig. 

@Entern Hatt en fin dag på jobben? 

Ja en veldig ok dag 😊

@Geitisdu og?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geitis
Entern skrev (1 minutt siden):

Ja en veldig ok dag 😊

@Geitisdu og?😊

Ja i grunnen det☺️ Travelt, men har fått gjort masse🤩 nå må jeg bare vaske kjøkkenet etter middagen😬🙈😅 så skal jeg ikke gjøre noe som helst mer i dag😅

@Entern Spiller du DnD? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geitis skrev (Akkurat nå):

Ja i grunnen det☺️ Travelt, men har fått gjort masse🤩 nå må jeg bare vaske kjøkkenet etter middagen😬🙈😅 så skal jeg ikke gjøre noe som helst mer i dag😅

@Entern Spiller du DnD? 

Ja men blir sjeldnere og sjeldnere dessverre 😞 har spilt i snart 30 år 🤓

@GeitisGjør du? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geitis
Entern skrev (Akkurat nå):

Ja men blir sjeldnere og sjeldnere dessverre 😞 har spilt i snart 30 år 🤓

@GeitisGjør du? 😊

Nei🙈 men jeg har alltid hatt så veldig lyst til å prøve😅 

@Entern Har du en fast karakter da eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geitis skrev (16 minutter siden):

Nei🙈 men jeg har alltid hatt så veldig lyst til å prøve😅 

@Entern Har du en fast karakter da eller? 

Hadde en fast karakter i 10+ år, en ganske artig fyr, han vær fysisk svært imponerende og både kjekk og meget karismatisk men særdeles middelmådig mentalt sett, med meget begrenset impulskontroll. Han var velmenende men hadde stort ego, andre folk hadde en tendens til å ta egoet hans alvorlig noe som var både bra og dårlig, han var tøff men ikke fullt så tøff som ryktet sitt 😆😆😆 selv om han tok livet av et par drager 🐉🐉

Pensjonert nå, det var egentlig på tide, han var blitt for god for sitt eget beste. Vanlige fiender var ikke spennende lenger og mer «balanserte» motstandere ble mer og mer bisarrt mektige. Det er et lite problem med D&D, du starter som Bilbo men ender opp mer som en skikkelig superhelt 😅

Finnes også flere systemer enn D&D da, som Call of Cthulhu som er kosmisk skrekk med veldig alminnelige mennesker som heltene.

Jeg og D&D-kompisene mine har nå bestemt oss for å bruke systemet Worlds Without Number, som er basert på D&D men enklere (og vanskeligere). Kan forøvrig lastes ned gratis & lovlig (det kan også andre systemer basert på gamle utgaver av D&D men WWN er det beste) 😊

Eventuelt bruker vi en eldre utgave av D&D 😅

Beklager bablinga, sjeldnere og sjeldnere jeg prater om dette her 😅🤓

@GeitisHva slags karakter(er) tror du at du hadde syntes det var mest gøy å spille? 😀

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 22.5.2022 den 18.41):

Far kommer tirsdag men langhelga blir hos han 😅 han blir hos meg et par dager, så blir jeg med han opp til han og er der langhelga 😊😊😊

@Frøkenfrydenhvordan har helgen vært?😊

Bra helg. Eller.. bra lørdag. Litt teit søndag. Og snart er det litt helg igjen!

@Entern hva står klart i kjøleskap til paps kommer i morgen?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geitis
Entern skrev (2 minutter siden):

Hadde en fast karakter i 10+ år, en ganske artig fyr, han vær fysisk svært imponerende og både kjekk og meget karismatisk men særdeles middelmådig mentalt sett, med meget begrenset impulskontroll. Han var velmenende men hadde stort ego, andre folk hadde en tendens til å ta egoet hans alvorlig noe som var både bra og dårlig, han var tøff men ikke fullt så tøff som ryktet sitt 😆😆😆 selv om han tok livet av et par drager 🐉🐉

Pensjonert nå, det var egentlig på tide, han var blitt for god for sitt eget beste. Vanlige fiender var ikke spennende lenger og mer «balanserte» motstandere ble mer og mer bisarrt mektige. Det er et lite problem med D&D, du starter som Bilbo men ender opp mer som en skikkelig superhelt 😅

Finnes også flere systemer enn D&D da, som Call of Cthulhu som er kosmisk skrekk med veldig alminnelige mennesker som heltene.

Jeg og D&D-kompisene mine har nå bestemt oss for å bruke systemet Worlds Without Number, som er basert på D&D men enklere (og vanskeligere). Kan forøvrig lastes ned gratis & lovlig (det kan også andre systemer basert på gamle utgaver av D&D men WWN er det beste) 😊

Eventuelt bruker vi en eldre utgave av D&D 😅

Beklager bablinga, sjeldnere og sjeldnere jeg prater om dette her 😅🤓

@GeitisHva slags karakter(er) tror du at du hadde syntes det var mest gøy å spille? 😀

😅🤩 digger at du svaret så utfyllende! 😅👏 så ikke tenk på det😃

Tja, nå vet jo ikke jeg noe særlig om spillet🙈😅 så det blir bare på måfå dette da😅 

Det må jo bli noe med magi tenker jeg😅 en litt misslykket heks kanskje. En som ikke lever opp til familens store fortid, for hun er alt for opptatt med å snakke med dyrene og lage merkelige styrkedrikker, de fleste mislykkes og det har resultert i en del uheldige bivirkninger😅🙈 som permanente reve ører. Det kan godt tenkes at hun kan fikse de, men så var det litt søtt og veldig praktisk med den gode hørselen da😅 Familien gremmes😅

Hun er nok lettere forvirret og de fleste synes hun er litt skrullete, men veldig flink til å finne løsninger utenfor boksen og selv om hun tuller til mye så klarer hun seg alltid når det gjelder 😅 

Eller noe i den duren😅🤷‍♀️

@Entern Hva tror du? Kan det funke?😅🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Geitis skrev (38 minutter siden):

😅🤩 digger at du svaret så utfyllende! 😅👏 så ikke tenk på det😃

Tja, nå vet jo ikke jeg noe særlig om spillet🙈😅 så det blir bare på måfå dette da😅 

Det må jo bli noe med magi tenker jeg😅 en litt misslykket heks kanskje. En som ikke lever opp til familens store fortid, for hun er alt for opptatt med å snakke med dyrene og lage merkelige styrkedrikker, de fleste mislykkes og det har resultert i en del uheldige bivirkninger😅🙈 som permanente reve ører. Det kan godt tenkes at hun kan fikse de, men så var det litt søtt og veldig praktisk med den gode hørselen da😅 Familien gremmes😅

Hun er nok lettere forvirret og de fleste synes hun er litt skrullete, men veldig flink til å finne løsninger utenfor boksen og selv om hun tuller til mye så klarer hun seg alltid når det gjelder 😅 

Eller noe i den duren😅🤷‍♀️

@Entern Hva tror du? Kan det funke?😅🤷‍♀️

Kjempeartig ide 😀

Det kommer litt an på hvilket system man bruker egentlig. Hadde gått kjempefint i systemet GURPS (Generic Universal Role Playing System) for eksempel. I D&D er det regler type «kan ikke lage trylledrikker før så og så høy level» o.l., og det varierer hvem som kan snakke med dyr også, det er gjerne folk som har naturmagi dvs. druider, naturprester og Aragorn typer først og fremst men tror trollmenn kan også 🤔

Men «litt mislykket heks» som snakker med dyr er et kjempebra konsept 😀

I Worlds Without Number er hun enten en magiker med en Unik Nevne (snakke med dyr) eller en «Adventurer» dvs en kombo av to persontyper i dette tilfellet magiker/beastmaster, da kan hun velge en evne som gjør at hun kan snakke med dyr, og får en firbeint bestevenn på kjøpet 😄 og kan lage trylledrikker med magien sin, bieffektene gjør dem lettere å lage så hun kan lage dem fra start av med litt flaks 😅 vet du hva det fungerer ganske bra 😀

@GeitisDet der høres ut som en flott ide til en YA eller barnebok 😀 liker du å skrive? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geitis
Entern skrev (34 minutter siden):

Kjempeartig ide 😀

Det kommer litt an på hvilket system man bruker egentlig. Hadde gått kjempefint i systemet GURPS (Generic Universal Role Playing System) for eksempel. I D&D er det regler type «kan ikke lage trylledrikker før så og så høy level» o.l., og det varierer hvem som kan snakke med dyr også, det er gjerne folk som har naturmagi dvs. druider, naturprester og Aragorn typer først og fremst men tror trollmenn kan også 🤔

Men «litt mislykket heks» som snakker med dyr er et kjempebra konsept 😀

I Worlds Without Number er hun enten en magiker med en Unik Nevne (snakke med dyr) eller en «Adventurer» dvs en kombo av to persontyper i dette tilfellet magiker/beastmaster, da kan hun velge en evne som gjør at hun kan snakke med dyr, og får en firbeint bestevenn på kjøpet 😄 og kan lage trylledrikker med magien sin, bieffektene gjør dem lettere å lage så hun kan lage dem fra start av med litt flaks 😅 vet du hva det fungerer ganske bra 😀

@GeitisDet der høres ut som en flott ide til en YA eller barnebok 😀 liker du å skrive? 😀

Oy oy oy🤩 Da må det være den siste der, jeg må jo ha en liten sort og rampete geit som spiser på ALT🤩🙈👏😂😂 

Ja, jeg liker egentlig å skrive, men evner aldri å bli ferdig med noe😅 masse ideer og ingen gjennomføringsevne 🙈😅 

@Entern Skriver du? Hva da i så fall? 

Endret av Geitis
Manglet og🤷‍♀️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geitis skrev (1 minutt siden):

Oy oy oy🤩 Da må det være den siste der, jeg må jo ha en liten sort rampete geit som spiser på ALT🤩🙈👏😂😂 

Ja, jeg liker egentlig å skrive, men evner aldri å bli ferdig med noe😅 masse ideer og ingen gjennomføringsevne 🙈😅 

@Entern Skriver du? Hva da i så fall? 

Har dessverre skikkelig skrivesperre og det har jeg hatt i årevis 🥲 før det skrev jeg masse 🥲 

@GeitisForresten, kom på en annen enkel måte å få til karakteren på: i et gammelt system basert på Tolkien (MERP - Middle Earth Role Playing Game) kunne hun vært en animist, som er en naturmagiker som også kan heale folk og sånn. Han litt sprø trollmannen Radagast er animist i det systemet. Hun må våre enten menneske eller alv da. Men hva slags mon tro???🤔 Var det en kul ide? 🤔 eller skal vi legge temaet dødt for øyeblikket før jeg tar helt av 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Geitis
Entern skrev (11 minutter siden):

Har dessverre skikkelig skrivesperre og det har jeg hatt i årevis 🥲 før det skrev jeg masse 🥲 

@GeitisForresten, kom på en annen enkel måte å få til karakteren på: i et gammelt system basert på Tolkien (MERP - Middle Earth Role Playing Game) kunne hun vært en animist, som er en naturmagiker som også kan heale folk og sånn. Han litt sprø trollmannen Radagast er animist i det systemet. Hun må våre enten menneske eller alv da. Men hva slags mon tro???🤔 Var det en kul ide? 🤔 eller skal vi legge temaet dødt for øyeblikket før jeg tar helt av 😂

Nei er du gææærn😅 Det var den beste ideen så langt😅👏👏👏

Definitivt alv! Å siden hun ikke lever helt opp til den fine familien sin😬 så er hun attpå til lav og småfeit, akkurat som geita så er Ileona også glad i mat og tygger stort sett alltid på noen søte røtter av noen slag 😅👏👏 perfekt🤩

Liker Radagast jeg🤩 

@Entern Kanskje det er noe forbudt blandingsblod laaaangt tilbake i tid som plutselig har slått ut litt uheldig for Ileona?😅 Hvilken blanding kan det være i så fall tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geitis skrev (9 minutter siden):

Nei er du gææærn😅 Det var den beste ideen så langt😅👏👏👏

Definitivt alv! Å siden hun ikke lever helt opp til den fine familien sin😬 så er hun attpå til lav og småfeit, akkurat som geita så er Ileona også glad i mat og tygger stort sett alltid på noen søte røtter av noen slag 😅👏👏 perfekt🤩

Liker Radagast jeg🤩 

@Entern Kanskje det er noe forbudt blandingsblod laaaangt tilbake i tid som plutselig har slått ut litt uheldig for Ileona?😅 Hvilken blanding kan det være i så fall tror du? 

Halvalv er klassisk 😀

Arwen og faren hennes er halvalver.

Men hun Ileona er nok en skogalv fra Myrkskog e.l., de har masse blod fra ville alver og er tricksy og rare, og er små til alver å være 😀 de er veldig forskjellige fra høyalver (Galadriel) og gråalver (Legolas) selv om kongen deres er gråalv (men veldig skogalvisk av oppførsel og lynne 🤔).

@Geitisvisste du at han som spilte Radagast i Hobbiten filmene ikke bare spilte Dr, Who i mange år men for mange er the Doctor? 😀

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geitis
Entern skrev (7 timer siden):

Halvalv er klassisk 😀

Arwen og faren hennes er halvalver.

Men hun Ileona er nok en skogalv fra Myrkskog e.l., de har masse blod fra ville alver og er tricksy og rare, og er små til alver å være 😀 de er veldig forskjellige fra høyalver (Galadriel) og gråalver (Legolas) selv om kongen deres er gråalv (men veldig skogalvisk av oppførsel og lynne 🤔).

@Geitisvisste du at han som spilte Radagast i Hobbiten filmene ikke bare spilte Dr, Who i mange år men for mange er the Doctor? 😀

Nei, det visste jeg ikke. Mannen min har sikkert sagt det før uten at det festet seg da😅🙈 han eeeelsker å lese filmtrivia mens han ser på film😅 

Jeg har ikke sett de gamle episodene av Dr Who🙈 å ikke de siste heller🙈 Jeg var så glad i David Tennant som Doctoren og karakteren Clara Oswald at jeg mistet litt piffen når de forsvant🙈😅 

@Entern har du en favoritt Doctor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geitis skrev (24 minutter siden):

Nei, det visste jeg ikke. Mannen min har sikkert sagt det før uten at det festet seg da😅🙈 han eeeelsker å lese filmtrivia mens han ser på film😅 

Jeg har ikke sett de gamle episodene av Dr Who🙈 å ikke de siste heller🙈 Jeg var så glad i David Tennant som Doctoren og karakteren Clara Oswald at jeg mistet litt piffen når de forsvant🙈😅 

@Entern har du en favoritt Doctor? 

Eccleston 😀

Med Tennant på veldig sterk andreplass. 😀Fikk ikke helt tak på han etterpå, gikk helt glipp av han etter der igjen, likte det jeg har sett sv Jodie Whittaker.

@Geitishar du en favoritt Dr. Who episode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...