Gjest Drue Skrevet 4. desember 2012 #10161 Skrevet 4. desember 2012 Drua: dama di vet at du er på KG,sant? Hvordan hadde du reagert om hun hadde lagt seg en bruker her? Hun veit det godt. Hender hun spør meg hva slags tråd jeg er i, f.eks. hvis jeg ser på bilder. Men hun har egentlig null interesse for KG. Virkelig. Hvis hun mot formodning skulle ha lagd seg en bruker her, så hadde jeg syntes det var litt kjipt. For KG er fristedet mitt HL: kunne du blitt sammen med en utlending? NMS: glemte helt jazzanbefalingsspørsmålet ditt. Jeg anbefalte Eric Dolphy og Ola Kvernberg. Sistnevnte er ikke instrumentrunking, men førstnevnte er det. Hva synes du om Bo Kaspers?
Daybreak Skrevet 4. desember 2012 #10162 Skrevet 4. desember 2012 Daybreak: beste barndomsminne? Oi oi,veit ikkje heilt kva eg skal velje der,er mange å ta av, men generelt sett juleminnene der familien er samla rundt juletreet med pakkane må vel vere noko av det beste trur eg HL: Kor gamal er dottra di? Drue: Nokon ekstremsport du kunne tenkt deg å prøve/har prøvd?
Gjest HunterLady Skrevet 4. desember 2012 #10163 Skrevet 4. desember 2012 Mannens! Helt klart. HunterLady: Du har sikkert svart på dette før, men jeg har ikke lest hele tråden. Hva jobber du med?/Hva bruker du dagene dine til, dersom du ikke jobber? Jeg er fulltidsstudent. Blir sykepleier til våren Hunterlady: Hvor kommer du fra?(Sånn ca.) Jeg kommer fra nord-troms, men bor på vestlandet og har bodd her nede i snart 6 år. Flytta hjemmefra som 18-åring. Cindi: Hva jobber du med eller bedriver dagene med? Lillesiren: Hva gjør du om dagene?
Gjest HunterLady Skrevet 4. desember 2012 #10164 Skrevet 4. desember 2012 HL: kunne du blitt sammen med en utlending? Selvsagt. Mange flotte menn som ikke er norske. Jeg synes også det er mange menn fra andre kulturer som virker til å ha sunnere og bedre verdier enn det norske menn har. HL: Kor gamal er dottra di? Jeg har ikke en datter, men sønnen min blir 3 år om 4 måneder.
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 4. desember 2012 #10165 Skrevet 4. desember 2012 NMS: glemte helt jazzanbefalingsspørsmålet ditt. Jeg anbefalte Eric Dolphy og Ola Kvernberg. Sistnevnte er ikke instrumentrunking, men førstnevnte er det. Hva synes du om Bo Kaspers? Har så vidt hørt dem, så burde egentlig ikke uttale meg. Musikken virker kul nok, men den kosete vokalen ødelegger. Blir litt for sukkersøtt og kjedelig synes jeg. Takk for tips, skal sjekke ut de to du nevnte. Kan komme med en tilbakemelding senere Det med å sende lapp på lesesalen, aldri gjort og tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Tør ikke gjøre sånt, er sjeldent på lesesalen også. Leser en del hjemme. HL: Har du noen "faste" viner du pleier å kjøpe på polet? Drue: Like du musikk under neofolk sjangeren? Sorry for kjipe spørsmål/svar, men steker bacon så må kjappe meg litt
Cindi Skrevet 4. desember 2012 #10166 Skrevet 4. desember 2012 Jeg er fulltidsstudent. Blir sykepleier til våren Jeg kommer fra nord-troms, men bor på vestlandet og har bodd her nede i snart 6 år. Flytta hjemmefra som 18-åring. Cindi: Hva jobber du med eller bedriver dagene med? Så flott! Jeg hadde sykepleier som andrevalg da jeg søkte på høyskolen, så vurderte det sterkt. Vi har litt samme historie vi da. Bare at jeg flyttet hjemmefra som 15 åring. Fra troms til østlandet. Uten å prøve å "oute" meg for mye her så er jeg i en mellomlederposisjon. Koordinerer og organiserer arbeid med ungdom som bor utenfor hjemmet. (Var jeg kryptisk nok nå tro? ) Nå må jeg løpe av gårde her. Har hatt KG liggende oppe i bakgrunnen her mens jeg har jobbet, men nå er det lønnsforhandlinger. Tjohei! *løper avgårde til møte* HunterLady: Er det ett spesielt felt du interesserer deg spesielt for innen sykepleien? Har du tenkt til å ta en spesialutdanning?
Gjest Drue Skrevet 4. desember 2012 #10167 Skrevet 4. desember 2012 Har så vidt hørt dem, så burde egentlig ikke uttale meg. Musikken virker kul nok, men den kosete vokalen ødelegger. Blir litt for sukkersøtt og kjedelig synes jeg. Takk for tips, skal sjekke ut de to du nevnte. Kan komme med en tilbakemelding senere Det med å sende lapp på lesesalen, aldri gjort og tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Tør ikke gjøre sånt, er sjeldent på lesesalen også. Leser en del hjemme. Drue: Like du musikk under neofolk sjangeren? Sorry for kjipe spørsmål/svar, men steker bacon så må kjappe meg litt Aldri hørt om neofolk. Sjekker det gjerne ut. Ja, Bo Kaspers er litt klissete, så om du ikke er into sånt, så skjønner jeg at du ikke liker det. Men hvis du mot formodning kaster en lapp til ei dame på lesesalen og hun kommer på middagsdate, så kan du sjekke ut plata som heter Amerika. (Og forresten så har 1'ern på den CD'en tidenes cleangitar-solo). Sakone: favorittakkord? (holder å oppgi akkordkvalitet, men link gjerne til en sang som har en sånn akkord)
Gjest HunterLady Skrevet 4. desember 2012 #10168 Skrevet 4. desember 2012 HL: Har du noen "faste" viner du pleier å kjøpe på polet? Tja.. Jeg pleier å kjøpe Lindemanns rødvin, men liker å prøve forskjellige ting, så egentlig ingen faste. Voga rødvinen er også en favoritt og blir kjøpt oftere enn andre. Så flott! Jeg hadde sykepleier som andrevalg da jeg søkte på høyskolen, så vurderte det sterkt. Vi har litt samme historie vi da. Bare at jeg flyttet hjemmefra som 15 åring. Fra troms til østlandet. Uten å prøve å "oute" meg for mye her så er jeg i en mellomlederposisjon. Koordinerer og organiserer arbeid med ungdom som bor utenfor hjemmet. (Var jeg kryptisk nok nå tro? ) Nå må jeg løpe av gårde her. Har hatt KG liggende oppe i bakgrunnen her mens jeg har jobbet, men nå er det lønnsforhandlinger. Tjohei! *løper avgårde til møte* HunterLady: Er det ett spesielt felt du interesserer deg spesielt for innen sykepleien? Har du tenkt til å ta en spesialutdanning? Kult !! Som 15-åring faktisk ja. Det er ganske tidlig det! Flyttet du alene? Jeg har tenkt å bli Helsesøster på sikt. Vil veldig gjerne jobbe med barn og har elsket hospiteringen på helsestasjonene. Føler virkelig at det er noe for meg. Det er så ekstremt mange veier man kan ta innen sykepleie at det er litt mye, men barn er som sagt hovedretningen min. NMS: Favorittbacon?
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 4. desember 2012 #10169 Skrevet 4. desember 2012 Aldri hørt om neofolk. Sjekker det gjerne ut. Ja, Bo Kaspers er litt klissete, så om du ikke er into sånt, så skjønner jeg at du ikke liker det. Men hvis du mot formodning kaster en lapp til ei dame på lesesalen og hun kommer på middagsdate, så kan du sjekke ut plata som heter Amerika. (Og forresten så har 1'ern på den CD'en tidenes cleangitar-solo). Synes dette albumet er flott (satser på at du har spotify). har også mye bra. Mange av bandene innenfor sjangeren er ganske kontroversielle, så en liten heads up om sånt er helt uaktuelt. Blir litt for mye WW2 og fascisme flørting for min del til tider, men spesielt første albumet jeg linket til er veldig bra. Haha ja, kanskje det hadde slått an. Debuten til Arctic Monkeys er fast lage middag musikk da, men får kanskje prøve noe annet. NMS: Favorittbacon? Hm, nå spiser jeg skogsbacon. Pleier egentlig bare ta en pakke jeg, er ikke så nøye på hvilket merke det er. Lillesiren: Hvis du tar tatovering, hva har du tenkt til å ta og hvor? Drue: Kjøper du mye musikk? Cindi: Ditt flaueste øyeblikk? HunterLady: Beste konsertminne?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 4. desember 2012 #10170 Skrevet 4. desember 2012 Stjerner og planeter: Fikk du 6-er i nynorsk? veit du kva, eg har så mange ulike karakterar på vitnemålet mitt. Eg blandar gymnas (ja, det hette det då eg gjekk der) og høgskule/universitet. Pga reform 94 fekk me både bokstav og tal. Men eg fekk den nest høgaste karakteren og det er eg godt nøgd med. Drue: Kor reiser du på ferie? Hunterlady: Du som skal bli sjukepleiar, veit du at det er dårleg betalt, med tanke på at du syns 500 000 er lite? Nikki09: ASL?
Gjest HunterLady Skrevet 4. desember 2012 #10171 Skrevet 4. desember 2012 HunterLady: Beste konsertminne? Jeg har aldri vært på skikkelig konsert jeg Bare sånne teite topp-20 konserter. Men jeg vet at Muse hadde blitt et av de beste <3 Hunterlady: Du som skal bli sjukepleiar, veit du at det er dårleg betalt, med tanke på at du syns 500 000 er lite? Ja, jeg vet det og har alltid visst det. Men jeg blir ikke sykepleier for å bli rik. Og selv om jeg ikke synes 500k er den største summen her i verden, så betyr det ikke at jeg har mer selv eller ønsker noe over denne summen. Jeg er fornøyd med mindre enn 500 i året jeg selv om det er lite penger det er snakk om. Stjerner og planeter: Hadde du begynt å gråte dersom nynorsk ble et forbudt skriftspråk i Norge?
KristineS Skrevet 4. desember 2012 #10172 Skrevet 4. desember 2012 kristines1990: Hva er drømmejobben? Sær som jeg er måtte det å ha vært å få være med på arkeologiske utgravninger der man finner tekster/innskrifter jeg kunne jobbet med å oversette. Slik at jeg hadde fått benyttet kompetansen min i runologi og norrønt. Evt. latin. Kristines1990: hva skal du i julen? I jula skal jeg være hjemme hos foreldrene og søstrene mine og bare slappe av. Også blir det vel et juleselskap eller to i romjula. 5. juledag skal jeg være med på romjulskonsert med koret jeg var med i før. Noe som har blitt en årlig tradisjon. Så nå blir det femårsjubileum =) Også drar jeg til kjæresten og familien og feirer nyttår hos dem. JackCrews: Beste juleminne?
Gjest Nikki09 Skrevet 4. desember 2012 #10173 Skrevet 4. desember 2012 nikki09: Hva er din største frykt? At noe skal skje med jentungen! Jeg er farlig nærme overhysterisk og må innimellom få beskjed av mannen om at jeg må ta meg sammen. Vet at det er teit men jeg klarer ikke helt å tenke fornuftig når det kommer til henne. Aller mest har jeg lyst til å pakke ho inn i bobleplast og sitte med ho på fanget til ho er 30år. :-)
Gjest Nikki09 Skrevet 4. desember 2012 #10174 Skrevet 4. desember 2012 Nikki09: ASL? 22, jente, Østfold :-) Hunterlady: Noen spesiel grunn til at du valgte sykepleien? Cindi: hvordan er drømmemannen? :-) Drue: hvordan ser du for deg livet om 10 år?
TheHairyToothfairy Skrevet 4. desember 2012 #10175 Skrevet 4. desember 2012 JackCrews: Beste juleminne? jeg har ingen. tvert imot. stort sett krangling, familiedrama og alt piss det fører med seg. siden jeg ble 18 har jeg jobbet i julen. og, de fem siste årene har jeg bare savnet min datter og fått føle meg ubrukelig der og. Stjerneplanet: feire nyttårsaften med venner eller familie?
Cindi Skrevet 4. desember 2012 #10176 Skrevet 4. desember 2012 Som 15-åring faktisk ja. Det er ganske tidlig det! Flyttet du alene? Jeg har tenkt å bli Helsesøster på sikt. Vil veldig gjerne jobbe med barn og har elsket hospiteringen på helsestasjonene. Føler virkelig at det er noe for meg. Det er så ekstremt mange veier man kan ta innen sykepleie at det er litt mye, men barn er som sagt hovedretningen min. Først flyttet jeg på folkehøyskole, og etter det (da jeg var 16) flyttet jeg inn i et bokollektiv med noen andre ungdommer. Også flyttet jeg på hybel alene da jeg var 17. Flyttet uten familien, men foreldrene mine flyttet ned etter et halvt år, pga hussalg. Og så bodde de en time unna der jeg bodde først, før de fant seg et fint hus de kjøpte i samme by som jeg hadde leilighet. Så jeg var ikke helt alene i verden, hadde jo noen en times busstur unna. Enn du da HunterLady? Flyttet du alene eller sammen med familie? Skjønner deg kjempegodt at du vil bli helsesøster! Jeg ville bli jordmor dersom jeg ikke kom inn på førstevalget. Barn skulle det jobbes med uansett Kunne gjerne tenkt meg å vært helsesøster selv. Det er fantastisk å jobbe med barn, spesielt de under 13. Har vel blitt litt miljøskadet etter å ha jobbet med trasse ungdommer i 4 år, så jeg burde kanskje hatt noen år med småtroll. Hehe! Lykke til med veivalget uansett! Kjempespennende med så mange valgmuligheter. Cindi: Ditt flaueste øyeblikk? Kommer på en gang da jeg var 9 år gammel. Jeg hadde dilla på gul, og hadde fått nye klær til 17.mai av mamma. En gul kjole, stråhatt med gul sløyfe, gule sokker og hvite og gule sko. Vi dro til dyreparken i Kristiansand rett etter 17.mai, og jeg hadde på meg mitt nye antrekk. Kaptein sabeltann hadde røykepause (eller no...) så vi fikk bare kjøre med kaptein sortebill sin båt. Jeg stilte meg bakerst i båten og var litt fnurt over at jeg ikke fikk kjøre med kaptein sabeltann (som så klart er den kule), og brått hører jeg kaptein sortebill rope over høytalerne "hvis ikke hun i den gule kjolen bakerst synger med snart så kaster jeg henne til sjøs". Det var ikke TVIL om hvem "hun i den gule kjolen" var, for å si det sånn. Jeg hadde lyst til å hoppe frivillig... Cindi: hvordan er drømmemannen? :-) Han er høy, har mørkt hår, dype nøttebrune øyne, og litt skjegg. Han er passe muskuløs, har flotte store kysselepper og en snerten fast bak. Han er over gjennomsnittet intelligent og kan utfordre meg i diskusjoner om det meste, og imponere meg med sin kunnskap. Han har ambisjoner og drømmer og setter de ut i praksis. Han er flink med barn, og han er tydelig på at han ønsker seg et familieliv sammen med meg og at han ønsker flere enn ett barn. Han tror på ekteskapet og at man holder sammen på godt og vondt. Han respekterer meg, og tåler meg, selv på mine dårlige dager. Han synes jeg er sexy både når jeg har pyntet meg for fest, og når jeg sitter uten bh i stua med bare singlet og truse. Han er romantisk og gavmild, og en fantastisk elsker. Han finnes ikke egoistisk og elsker å overraske meg. Han kommer med blomster til meg uoppfordret en gang i mnd. Han vet at dersom han tar meg for gitt vil jeg forsvinne. Han setter pris på de tingene jeg gjør, og spesielt de sære tingene som gjør meg til akkurat meg. Han har en nerd boende i seg, og jubler når jeg foreslår å dra på midnattspremiere på Hobbiten og ha Ringenes Herre maraton i forkant. Han digger å ha fredagskvelder alene sammen med meg, gitaren min, et stativ fullt av vin og fyr i peisen. Han liker brettspill, og blir ikke sur når jeg er en dårlig vinner, og godter seg ikke når jeg er en dårlig taper. Han utfyller meg, og er så mye mer enn hva jeg noensinne kunne forestilt meg at en mann kunne være i en og samme person. Han er mannen jeg valgte å gifte meg med. (også er han usaklig deilig ) nikki09: Når hadde du sist besøk, og av hvem?
Gjest Lillesiren Skrevet 4. desember 2012 #10177 Skrevet 4. desember 2012 Han er høy, har mørkt hår, dype nøttebrune øyne, og litt skjegg. Han er passe muskuløs, har flotte store kysselepper og en snerten fast bak. Han er over gjennomsnittet intelligent og kan utfordre meg i diskusjoner om det meste, og imponere meg med sin kunnskap. Han har ambisjoner og drømmer og setter de ut i praksis. Han er flink med barn, og han er tydelig på at han ønsker seg et familieliv sammen med meg og at han ønsker flere enn ett barn. Han tror på ekteskapet og at man holder sammen på godt og vondt. Han respekterer meg, og tåler meg, selv på mine dårlige dager. Han synes jeg er sexy både når jeg har pyntet meg for fest, og når jeg sitter uten bh i stua med bare singlet og truse. Han er romantisk og gavmild, og en fantastisk elsker. Han finnes ikke egoistisk og elsker å overraske meg. Han kommer med blomster til meg uoppfordret en gang i mnd. Han vet at dersom han tar meg for gitt vil jeg forsvinne. Han setter pris på de tingene jeg gjør, og spesielt de sære tingene som gjør meg til akkurat meg. Han har en nerd boende i seg, og jubler når jeg foreslår å dra på midnattspremiere på Hobbiten og ha Ringenes Herre maraton i forkant. Han digger å ha fredagskvelder alene sammen med meg, gitaren min, et stativ fullt av vin og fyr i peisen. Han liker brettspill, og blir ikke sur når jeg er en dårlig vinner, og godter seg ikke når jeg er en dårlig taper. Han utfyller meg, og er så mye mer enn hva jeg noensinne kunne forestilt meg at en mann kunne være i en og samme person. Han er mannen jeg valgte å gifte meg med. (også er han usaklig deilig ) Sukk, noen som har det;) 1
Gjest Drue Skrevet 4. desember 2012 #10178 Skrevet 4. desember 2012 Husk å spørre andre brukere enn bare de du får spørsmål av. Drue: Kjøper du mye musikk? Ikke så mye nå lenger. Kjøpte meg det jeg ville ha fram til januar, men da flytta jeg fra han kameraten min som hadde bra anlegg. Nå er det stort sett Spotify på eksterne pc-høyttalere. Drue: Kor reiser du på ferie? Sånn generelt eller nå i jula? Generelt så foretrekker jeg byferier til varme sted med god mat. Drue: hvordan ser du for deg livet om 10 år? Jobber på vgs., er gift, og har to barn. Bor i et hus med et veksthus ved siden av. NMS: være med på nordiskpils neste onsdag? Guybrush: hva slags barberutstyr bruker du?
TheHairyToothfairy Skrevet 4. desember 2012 #10179 Skrevet 4. desember 2012 JackCrews: Du får høre av legen at du kun har 6 mnd igjen å leve, men du vil holde deg noelunde oppegående. Hva ville du først og fremst utnyttet de seks månedene til? Tilbragt så mye av den tiden som mulig med datter, og forsøkt gjøre henne mest mulig klar over at hennes gamle ubrukelige far ikke har vært borte fordi hun ikke er ønsket, uansett hva moren måtte forsøke å si. gjort ferdig et par av de melodiene som ligger og brenner inni meg. skrevet ferdig noe annet som ligger og brenner. Gjort ferdig DeVillen, øremerket for småen sånn at hun har en av mine juveler. burde være en grei plass å "finne tilbake" til meg. Og, selvfølgelig tasset opp på fjellene jeg elsker for å få se faenskapet en siste gang. kan godt få lov å dø der også. Få sagt ordentlig unnskyld til ex for et par ting jeg ikke er så veldig stolt av. Calavi: la oss snakke om sommer og grilling! hva er den aller beste grillmaten?
Cindi Skrevet 4. desember 2012 #10180 Skrevet 4. desember 2012 Sukk, noen som har det;) Ja. Jeg trodde aldri jeg skulle møte en som han. <3 Husk å spørre andre brukere enn bare de du får spørsmål av. Ja, skal prøve å huske det. Nå spurte jeg faktisk Nikki09 fordi jeg ikke har sett henne her før, og tenkte å inkludere henne, ikke bare spørre de faste. JackCrews: Kunne du tenke deg flere barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå