Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange av de mannelige brukerne her inne som går langt for å blidgjøre og behage kvinnene her inne. Lite meninger, mye fjas og populistiske holdninger for å smigre seg inn på kvinnene.

Er ikke litt av meningen med et diskusjonsforum å diskutere og debattere? Alt jeg ser er nesten bare kvinner som mener det og det mens de mannelige brukerne bare føyer seg etter eller trekker seg unna for å skrive nok en tråd eller kommentar om hvor vakre kvinner er eller hvor fantastiske de er eller hva menn må gjøre for å tilfredstille kvinnene bedre. Hva er meningen med det?

Anonym poster: 8ae064b7375211843f03ad834858972b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det glansbildemenn her??? :sjokkert:

• Liker 7
Skrevet

Det er ganske mange av de mannelige brukerne her inne som går langt for å blidgjøre og behage kvinnene her inne. Lite meninger, mye fjas og populistiske holdninger for å smigre seg inn på kvinnene.

Er ikke litt av meningen med et diskusjonsforum å diskutere og debattere? Alt jeg ser er nesten bare kvinner som mener det og det mens de mannelige brukerne bare føyer seg etter eller trekker seg unna for å skrive nok en tråd eller kommentar om hvor vakre kvinner er eller hvor fantastiske de er eller hva menn må gjøre for å tilfredstille kvinnene bedre. Hva er meningen med det?

Da skjønner jeg ikke hvilket delforum du frekventerer, for dette kjenner jeg overhodet ikke igjen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange forskjellige typer menn her. Både slike du nevner (hvorfor tror du at det ikke er deres egne meninger forresten?), bitre kvinnehatere og helt "nøytrale" menn.

Anonym poster: 2f8868d1713a88eb8cabb9137b31a20f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du opplever dem som smigrende dersom de vet hvem du er?

Anonym poster: a5d94b110de037d969a7807ac3896df4

• Liker 1
Skrevet

Jeg lover å skjerpe meg! :opplyser:

• Liker 4
Gjest Søgni
Skrevet

Dette innlegget inneholder argumenter jeg kjenner igjen fra noen brukere som tror at alle meninger,synspunkter og perspektiver et menneske har er forankret i kjønn. Spesielt hvis de f.eks. er mann selv og til alt overmål bevitner at en mann tilfeldigvis er uenig med dem og enig med en kvinne, kommer slike argumenter frem her inne. Da er det "populistisk" med en gang, gitt. Det er ikke slik at alle menn har en felles mening, og alle kvinner har en annen felles mening.

Men langt fra alle er slik da, heldigvis. Noen klarer jo å diskutere og forholde seg til reelle argumenter, i stedet for å tillegge folk en agenda etter eget hode når de ikke har gode motargumenter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du ikke på at det er deres egne meninger? Hvis du er så overbevist om at det bare er tull kan du vel bare overse de?

Anonym poster: 04a29fc03b3bf52db2e57df81a342a5b

Anonym poster: 04a29fc03b3bf52db2e57df81a342a5b

• Liker 1
Gjest juppsi
Skrevet

Ja, men pass deg. De er ustabile og om de får kritikk heksejakter de deg som anonymbruker. Godt du er anonym.

Gjest juppsi
Skrevet

Dette innlegget inneholder argumenter jeg kjenner igjen fra noen brukere som tror at alle meninger,synspunkter og perspektiver et menneske har er forankret i kjønn. Spesielt hvis de f.eks. er mann selv og til alt overmål bevitner at en mann tilfeldigvis er uenig med dem og enig med en kvinne, kommer slike argumenter frem her inne. Da er det "populistisk" med en gang, gitt. Det er ikke slik at alle menn har en felles mening, og alle kvinner har en annen felles mening.

Men langt fra alle er slik da, heldigvis. Noen klarer jo å diskutere og forholde seg til reelle argumenter, i stedet for å tillegge folk en agenda etter eget hode når de ikke har gode motargumenter.

Det er INGEN som tror at alle menn og alle kvinner har samme mening, men de ser smiskinga, aldri ha negative sider og alltid ha den samme meningen som de fleste i tråden har :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg merka. Creeeeeeepy.

Anonym poster: a46ffab92d834c00dbf8e03765da686b

Gjest Søgni
Skrevet

Det er INGEN som tror at alle menn og alle kvinner har samme mening, men de ser smiskinga, aldri ha negative sider og alltid ha den samme meningen som de fleste i tråden har :gjeiper:

Jeg har sett flere ganger at folk har blitt beskyldt for å mene det de gjør for at "damene skal like dem" eller fordi de ikke tør å si meningen sin, altså, den de har i kraft av å være mann, vettu. :ironi:

Har også sett at det har blitt kalt "white knight syndrome" ( :eeeh: ), beta male-oppførsel osv.

Det er sikkert noen som helst vil debattere temaer der de ikke har særlig "oppsiktsvekkende" meninger, og noen som synes det er vanskeligere enn andre å være veldig prinsippfast osv., men det synes jeg ikke henger sammen med kjønn. Men når det er sagt, så har man også dem som alltid skal kverulere og som aldri tar til seg motargumenter også.

• Liker 1
Gjest juppsi
Skrevet

Jeg har sett flere ganger at folk har blitt beskyldt for å mene det de gjør for at "damene skal like dem" eller fordi de ikke tør å si meningen sin, altså, den de har i kraft av å være mann, vettu. :ironi:

Har også sett at det har blitt kalt "white knight syndrome" ( :eeeh: ), beta male-oppførsel osv.

Det er sikkert noen som helst vil debattere temaer der de ikke har særlig "oppsiktsvekkende" meninger, og noen som synes det er vanskeligere enn andre å være veldig prinsippfast osv., men det synes jeg ikke henger sammen med kjønn. Men når det er sagt, så har man også dem som alltid skal kverulere og som aldri tar til seg motargumenter også.

Ja, jeg mente at som ts sier, så er de et glansbilde, men det er også et par jenter her inne som er det :gjeiper: så perfekt at det virker lite troverdig da :gjeiper:

Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Er det glansbildemenn her??? :sjokkert:

Ikke meg ihvertfall, min ambisjon i livet er å være en helt ubrukelig mann... :Hehe:

Alle er så perfekte på sosiale fora, move along...

:reise:

Endret av Vanemagi
  • Liker 1
Skrevet

Hehe, det sier kanskje litt om meg, men jeg tror jeg ubevisst må hoppe over trådene disse glansbildemennene er mest aktive i, for mitt inntrykk er at den typiske KG-tråden er en guttene-mot-jentene-debatt og at nesten alle de mest markante mannlige debattantene bruker forumet til å pirke borti kvinnelig dobbeltmoral eller skjevheter som rammer menn.

At det blir debatt av dette skyldes at det også er mange kvinner her som har en sterk tendens til å gå i skyttergraven og forsvare sitt kjønn eller skjevheter som rammer menn nærmest på refleks, ta f.eks den nye tråden om forslaget om å sette fartssperre på unge menns biler:

Kjønnsfascistikse "sikkerhetstiltak". Så, unge menn er ikke skikket til å være myndige?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=665968

Selvsagt måtte jentene på KG forsvare dette forslaget. Ingenting er vel lettere å tåle enn den urett som ikke rammer en selv. :gjeiper: Og så får vi nok en debatt av typen guttene-mot-jentene. Disse er i og for seg mye artigere enn debatter der alle er enige, så det kan jo være at disse debattene ikke er så dominerende som jeg har inntrykk av, at det bare er jeg som ubevisst siler bort de mindre opphetede diskusjonene, men mitt inntrykk er altså at de fleste mannlige debattantene her tør å si ting jentene ikke liker å høre, at dette faktisk er noe de fleste mannlige KG-ere har felles.

Skrevet

Ikke meg ihvertfall, min ambisjon i livet er å være en helt ubrukelig mann... :Hehe:

Alle er så perfekte på sosiale fora, move along...

:reise:

:tommelsmil:

Skrevet

Jeg lurer på hva slags tråder du frekventerer, for mitt inntrykk er stikk motsatt. Aldri har jeg sett maken til aggressive, bitre, negative og sure mannfolk enn her inne på KG (det finnes heldigvis mannlige brukere som ikke hører til disse også).

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

:tommelsmil:

Ja \o/

/sint ung mann

Anonym poster: a9c5cd1b4b75ae3ddbda6008239ac6e0

Skrevet

Jeg lurer på hva slags tråder du frekventerer, for mitt inntrykk er stikk motsatt. Aldri har jeg sett maken til aggressive, bitre, negative og sure mannfolk enn her inne på KG (det finnes heldigvis mannlige brukere som ikke hører til disse også).

Velkommen til verdenen utenfor den beskyttede boblen du ellers lever i.

Skrevet

Velkommen til verdenen utenfor den beskyttede boblen du ellers lever i.

Mitt inntrykk er omvendt. I den virkelige verden er mennene jeg treffer oppegående mennesker. Her inne i KG-boblen har de surnet helt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...