AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Hallo! Trenger litt hjelp av dere der ute, selvom jeg har på følelsen at svaret blir: gå til lege! Jeg prøver meg her først: Mitt problem er at jeg over en lengre tid, 3-4 mnd, har hatt mye mer utflod enn tidligere. Den er gul og klumpete og lukter ikke særlig godt. Jeg bruker truseinnlegg eller tampong, hvis ikke blir trusa seriøst ekkel. Jeg lurer på om dette er normalt og om det finnes noen selvbehandling på dette? Jeg er ikke gravid, og jeg sluttet på p-pilla for rundt 3 mnd siden! mvh litt bekymret jente, 22 Anonym poster: d44d5fe8751b566d4e7e109eaac7d43c
MalloryK Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Jeg har hatt det slik i perioder hvor jeg har svettet masse. drukket masse og gått sjeldent på do
Wednesday Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Hvis dette er eneste symptomet du har kan det være så enkelt som litt forstyrrelser i hormonbalansen din. Du sier at du akkurat har sluttet på p-pillen, har du fått tilbake mensen siden? og hvor lenge hadde du sammenhengende gått på pillen da du sluttet ?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Hvis dette er eneste symptomet du har kan det være så enkelt som litt forstyrrelser i hormonbalansen din. Du sier at du akkurat har sluttet på p-pillen, har du fått tilbake mensen siden? og hvor lenge hadde du sammenhengende gått på pillen da du sluttet ? Jeg hadde gått på pilla i 4 år ca.. Har fått mensen ja, eller tror det var det, blødde hvertfall i ett par dager. Finnes det noe egenbehandling på dette? TS. Anonym poster: 6ef9d20ab001177b74fe61f80cb03c01
Wednesday Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 OK. Da kan det være at hormonene dine ikke er helt "på plass" igjen enda siden pilleslutt. Det kan ta litt tid, opp mot et år, men siden du alt har fått tilbake mensen vil det nok ikke ta lang tid for din del. I utgangspunktet skal utfloden i dette tilfellet være luktfri (ofte også blank eller hvit), men dette kan variere noe. Du burde tenke etter om du har hatt ubeskyttet sex den siste tiden, og når dette problemet ditt oppstod i forhold til det. Dette for å utelukke eventuelle kjønnssykdommer. Hvis det ikke er tilfellet, og du ikke får andre symptomer kan du vente å se det an litt. Plager det deg veldig, og/eller det ikke går over på et par uker burde du titte innom fastlegen din for sikkerthets skyld. Lykke til
Minya Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Du må ikke bruke tampong når du ikke har mensen, det kan være med på å forårsake irritasjon i slimhinnene og økt utflod, slik at du kommer inn i en ond sirkel. Prøv med Lactal eller lignende vaginatorier for å gjenopprette balansen i underlivet, gir det seg ikke kontakter du gynekolog eller fastlege for å utrede problemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå