AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Jeg har i omtrent 3 måneder nå slitt med stikkende smerte i noe som jeg tror er høyere eggstokk. Kjenner det omtrent hver dag, noen ganger sjeldnere, men altså ikke hele dagen. Kommer i intervaller der jeg kjenner det stikker, så blir det borte igjen, kommer tilbake osv. Er også forskjellig i grad i hvor vondt det gjør, og hvor lenge det varer hver gang. Innimellom gjør det så vondt at jeg rulle meg sammen til en ball og presse der det gjør vondt, da pleier det å gå over ganske fort. Eller så kan jeg gå over lengre tid med små stikking som varier litt i styrke, altså ikke så veldig vondt, men likevel plagsomt. Er det noen som har opplevd noe lignende eller vet hva det er? (Går forresten på p-piller, så har altså ikke eggløsning, vet at man kan kjenne litt småstikking ved eggløsning) Anonym poster: 982c732aafd8c605dfe9b60196437c33
Ryvre Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Jeg opplever det ofte fordi jeg har en god del cyster i eggstokkene som stadig sprekker.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Jeg opplever det ofte fordi jeg har en god del cyster i eggstokkene som stadig sprekker. Har du da dette bare på den ene siden? Og burde jeg dra til legen for å få sjekket det, eller må man bare leve med det, har litt legeskrekk... Takk for svar forresten Anonym poster: 982c732aafd8c605dfe9b60196437c33
Ryvre Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 De kommer på begge sider, men noen ganger har je fler på den ene siden, andre ganger på den andre siden. Etter hva jeg vet så kan man brenne cystene. Etter hva gynekologen min sa så var ikke dette lösningen for meg siden jeg får nye hele tiden og ganske mange. Har planer om å spörre en annen gynekolog også for en "second opinion", men har bare ikke kommet så langt enda
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 De kommer på begge sider, men noen ganger har je fler på den ene siden, andre ganger på den andre siden. Etter hva jeg vet så kan man brenne cystene. Etter hva gynekologen min sa så var ikke dette lösningen for meg siden jeg får nye hele tiden og ganske mange. Har planer om å spörre en annen gynekolog også for en "second opinion", men har bare ikke kommet så langt enda Har et par ganger kjent de samme smertene på venstre side, men det er så sjeldent. Men kanskje jeg burde dra til legen å få sjekket det opp, det med cyster hørtes jo ikke så farlig ut, men burde kanskje finne ut om det er det eller om det er noe annet Men hvordan får man bestilt time hos gynekolog egentlig? Må man gjøre det gjennom legen? Sist gang fikk jeg hvert fall en henvisning på 3 måneder, det er litt i lengste laget å vente syns jeg! Privat gynekologer er jo en mulighet så klart, men det koster jo utrolig mye. Anonym poster: 982c732aafd8c605dfe9b60196437c33
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Jeg opplever det ofte fordi jeg har en god del cyster i eggstokkene som stadig sprekker. samme her.som oftes i høyre! men venstre og. Anonym poster: 79d4828b9c451229f113e855cc47c707
Ryvre Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Hvordan? Det enkleste er nok å få henvisning fra lege. Kommer litt an på hvor du holder til...her i byen var det bare to gynekologer og hun jeg brukte hadde lange ventelister. Men du kan jo begynne med å ta en legetime först og fremst, ikke sikkert du må til gynekolog
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Hvordan? Det enkleste er nok å få henvisning fra lege. Kommer litt an på hvor du holder til...her i byen var det bare to gynekologer og hun jeg brukte hadde lange ventelister. Men du kan jo begynne med å ta en legetime först og fremst, ikke sikkert du må til gynekolog Ok Igjen, takk for hjelpen! (hehe, tenkte kanskje det var en annen måte, siden det er så lang ventetid med henvisning fra legen) Anonym poster: 982c732aafd8c605dfe9b60196437c33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå