blomsterpiken96 Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Hei igjen alle fantastiske! I februar kjente jeg en trang til å tisse mye, og etterhvert begynte det å svi ved vannlatning. Dette forsatte og forsatte, og jeg dempet det kun med smertestillene, fordi jeg reiste bort i to uker ca fem dager etter symtomene startet. Jeg kom meg til legen ca en mnd etter. Jeg hadde ca fire dagen i uken med symtomer, mens noen dager var frie. Jeg dro til legen med urinprøve, men det ga ikke utslag. Pga plagene og symtomene fikk jeg likevell medisin mot urinveisinfeksjon. Det hjalp på, og i to uker var alt så godt som bra, med kunn litt svie. ETter hvert kom plagene litt hyppigere, og ble ca to dager i uken. Nå har jeg akkuratt vært på fjelltur, å merker at dette er ubehagelig! Plagene kommer alltid på de verste tidspungt. Jeg tar tranebærtabletter morgen og kveld, men det hjelper ikke særlig. Noen som har noe tips til å få vekk plagene??
Gjest Kim Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 Du trenger nok sterkere antibiotika. Pass på hygienen der nede og bruk kondom hvis du har analsex.
2shy Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Hvis du ikke har en infeksjon og sliter med hyppig vannlatning som ikke gir seg, så bør du ta prøver som sjekker at blære/nyrer/eggstokker/livmor er OK. Blodprøver i første omgang, ultralyd av nyre/blære, en GU med innvendig UL og celleprøver. Sjekk også Klamydia. Hvis alt dette er OK og plagene ikke gir seg, så må du kanskje ta en cystoskopi, det er en langt mer grundigere undersøkelse av urinveier/blære enn det ultralyd kan gi. Stress kan også forårsake hyppig vannlatning.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Lever en ny prøve. Ny forskning viser at vanlige stix ikke klarer å fange opp flere av bakteriene som gir UVI. Kan hende du trenger en annen type antibiotika. Klamydia kan gi UVI symptomer ja, som sagt over her. Om det ikke heller hjelper så be om en henvisning til en urolog. Anonym poster: 6b5665d5d5d3e914972b9e26087a0804
Gjest Bella90 Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Drikk tranebærjuice. Det er surt og da trives ikke bakteriene like godt. Vær også nøye med underlivshygiene.
Gjest lita Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Bland 1 ts natron i et halvt glass vann 3 til 4 ganger daglig og drikk dette sammen med tranebærstabletter. Det bruker å funke. Appelsinjuice er også bra å drikke samtidig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå