Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann

Noen som har reist med Vueling før ?? skal fly fra København Til Barcelona , har flyskrekk pleier som regel å kun fly med sas :sjenert: har liksom blitt litt vandt med de ..

Ps kom gjerne med Barcelona tips i tillegg vist du har:)

Anonym poster: f8b3ab147b5695bdcbebee11f8fda388

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri prøvd da jeg kun har flydd med Sas/Norwegian/KLM innenfor Europa, men du kan være helt sikker på at alle flyselskap som opererer i Europa er trygge, reguleringene på dette er enormt strenge.

Flyselskap som er på svartelister får vel ikke engang lov til å fly inn i luftrommet såvidt jeg har skjønt.

Barcelona er fantastisk, og jeg anbefaler å kombinere strand og byliv. I august er bystranden ganske overfylt, så da(og egentlig uansett) anbefaler jeg å ta tbanen ett stopp ekstra til der hvor det er mindre folk(tar deg 2 minutt eller noe mer).

Selv får jeg mest ut av gamlebyen(barri gotic), santa maria del mar(kirke), gaudis diverse bygninger(i bydelen eixample) MACBA(samtidsmuseum, veldig bra utstillinger av både fast og annet) og generelt drikke øl&spise tapas.

Har faktisk ikke fått med meg Parc Guell enda, den skal visstnok være veldig flott. Er også endel flotte utsiktspunkter, som du kan ta taubane til om du ikke har høydeskrekk.

Av restauranter vil jeg egentlig bare si at du bør unngå Las Ramblas for alt det er verdt(det gjelder hele tiden egentlig) og komme deg inn i sidegatene.

Har ikke hatt noen enorme gastronomiske opplevelser der enda - men heller ingen kjipe.

Fruktmarkedet som ligger midt på Ramblas er dog veldig fint, men masse utvalg.

Jeg er ikke så glad i hverken shopping eller stilen de har der - så har ingen geniale shoppingstips. Mye av de samme butikkene som i Oslo(Zara og slikt).

Om du er litt stresset med transport til og fra flyreisen kan jeg tipse deg om at flybussene er billige, går hele tiden hver eneste dag i året. Og, det er en svær matbutikk i kjelleren i det store varehuset på Placa Catalunya, som også er knutepunkt for all transport og ligger veldig sentralt til.

Anonym poster: 261fc038dc81c827c2aba329d6245627

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk for beroligende ord og masse gode tips det er notert;)

Anonym poster: 7cdbc34102f189fe3d60d21defe1f59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...