Gjest kaffefrøkna Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden, og det er sikkert spurt om før her... men det jeg lurer på er om noen vet om noen nye prevensjonsmidler? jeg har prøvd alt, men reagerer på det på en eller annen måte, siste jeg hadde var hormonspiral men den fikk jeg kraftige menssmerter av selv etter å ha hatt den i nesten tre år. Kondomer med latex tåler jeg ikke, og de uten blir jeg tørr av selv med glidemiddel... Vi har blodprpp i familien så p-piller er uaktuelle, og de som jeg kan bruke, reagerer jeg på, samme med p-plaster, p-sprøyte og kobberspiral. Jeg har ett barn, men skal ikke ha flere akuratt nå, og er akuratt begynt å date en mann nå som jeg tror kan utvikle seg videre med. Vi får ikke til å ha sex med kondom, men å hoppe av i svingen ble den mye bedre. men det er jo ikke så lurt.. Har noen noen tips om annen prevansjon?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 hva med ladycomp/babycomp? Jeg har ikke prøvd det selv men har hørt om det.
Arlea Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Hva med minipille? Jeg kan ikke bruke preparater med østrogen, fordi jeg reagerer på alt jeg har prøvd, og det er... mye. Det jeg går på nå er Conludag, en minipille med mindre gestagen enn f. eks. cerazette.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 har prøvd zerazette, men reagerte på den og, fikk skikkelig uregelmessig mens og kraftig nedsatt sex lyst... Conludag har jeg aldri hørt om! ts
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 vet ikkje om da fins prevansjon mannen kan bruka i forhold til hormoner.. men mannen kan kappa strengen.
Sulosi Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Tråden flyttes til kropp og helse. Mvh Sulosi, mod.
Surriball Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Det er kanskje gammeldags, men du kan jo prøve pessar?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Hva med kopperspiral? Anonym poster: 01a468eb6b2196f02bfaa1b76145b233
Gjest TS Skrevet 16. juni 2012 #9 Skrevet 16. juni 2012 jeg og denne mannen er helt i startfasen egentlig, så regner med han ikke vil kutte strengen :-P Dessuten vil han jo og ha barn senere, og jeg vil ha barn senere... pessar er i latex og det tåler jeg ikke... kobberspiralen har jeg prøvd men hadde vondt hele tiden så måtte ta den ut på dagen etter 5 mnd med helvette... Så reagerte på den og gitt... TS
Kattakitty Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Hei, har du prøvs p-stav? Den varer i 3 år. Å oppereres inn i unnderarmen som du ikke skriver med. Du trenger ikke bruke kondom. Den er 99% sikker. Jeg har den selv, og den demper mens smerter. Å jeg blir ikke gravid. Jeg kan ikke ta p-piller pga at i min familie så er det for sterke hormoner. Lykke til
Kattakitty Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Finnes også p-piller for menn, bare sånn at du vet det Det kan dere jo også prøve ut
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 Det finnes også pessar i silikon. Latexfri kondomer er billigere i utlandet (ebay for the win), og du kan også søke om å få igjen på skatten som "utgifter pga medisinsk tilstand" eller hva det nå heter. Fertilityawareness.com eller ovusoft er billigere enn pearly ol om du velger FAM.
Gjest kaffefrøkna Skrevet 20. juni 2012 #13 Skrevet 20. juni 2012 p- stav har de samme virkemidlene som hormonspiralen som jeg har reagert på, p-piller for menn finnes visst ikke, kanskje det er på markedet om 5 år :-P Pessar i silikon har jeg ikke hørt om... Takk for svar :-) TS
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2012 #14 Skrevet 20. juni 2012 p- stav har de samme virkemidlene som hormonspiralen som jeg har reagert på, p-piller for menn finnes visst ikke, kanskje det er på markedet om 5 år :-P Pessar i silikon har jeg ikke hørt om... Takk for svar :-) TS http://www.miracon.se/Pessar.htm Du har og femcap ol.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå