snoker Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Igår gikk jeg med kløende hals og tett nese, og jeg så egentlig forkjølelsen komme. Nå har den inntatt kroppen for fult og nesa er tett/rennene, halsen klør og er sår. Dette er bare starten vet jeg så derfor spør jeg dere hva deres aller beste tips til å bli frisk fort. Det har seg slik at jeg skal på ferie til uken og gjerne ville vært frisk da, så spytt ut deres aller beste tips til å vinne over forkjølelsen fortest mulig.
Mr.Omg Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 (endret) Søvn, ro, drikke (anbefaler varm melk med honning og hvitløk), paracet , hoftesaft og nesespray. God bedring Endret 16. juni 2012 av Mr.Omg
Gjest notetur nomen Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 (endret) Igår gikk jeg med kløende hals og tett nese, og jeg så egentlig forkjølelsen komme. Nå har den inntatt kroppen for fult og nesa er tett/rennene, halsen klør og er sår. Dette er bare starten vet jeg så derfor spør jeg dere hva deres aller beste tips til å bli frisk fort. Det har seg slik at jeg skal på ferie til uken og gjerne ville vært frisk da, så spytt ut deres aller beste tips til å vinne over forkjølelsen fortest mulig. Hvitløk. Ferske fedd som hakkes og inntas i tzaziki med rømme eller tilsvarende. Du må få i deg minst to hele fedd. 400 mg Ibux C vitamin, en real dose. Gjerne ett gram. Dette inntas samtidig og drikk vann etterpå. Og så kan man suge på Vekk i morgen råmelkstabletter. Pleier å gjøre susen her. Edit: Jeg hakker de hvitløkfeddene og slenger dem i munnen på en skje og svelger det med vann jeg,men det er ikke alle som klarer det.Men det er effektivt som fy. Vitamin C og Ibux hjelper kroppen å ta livet av infeksjon og det samme gjør råmelk og hvitløk. Endret 16. juni 2012 av notetur nomen
Gjest notetur nomen Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Søvn, ro, drikke (anbefaler varm melk med honning og hvitløk), paracet , hoftesaft og nesespray. God bedring Hvordan klarer du å drikke varm melk med honning og hvitløk? Gruff. Neseapray er sikkert ok, men jeg ville valgt Ibux i stedet for Paracet pga Ibux er betennelsesdempende. Hvitløk styrker immunforsvar og knekker bakterier, og honningmelk er sikkert bra.Men å kombinere dem? Smaker ikke det helt.. grusomt?
Kamikatze Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Sålenge det er en forkjølelse, og ikke influensa, forsvinner den fort av seg selv. Unngå trekk; sitt ikke foran vifta og åpne vinduer nå sommerstid. Ta C-vitamin og drikk kamillete med honning. Drikk mye vann, gjerne litt juice, men unngå brus. Spar stemme og hals. Ikke stress og ikke ha så mange gjøremål at du bruker opp energien som kroppens immunforsvar trenger. Legg deg gjerne under dyna med teen din, og mys en film, selv om du egentlig ikke behøver å ligge. Vær nøye med hygiene så du ikke inviterer nye bakterier inn i kroppen, mens immunforsvaret har nok med å bekjempe de du allerede har. Den går fort over av seg selv, om du ikke stadig reintroduserer deg for de forholdene hvor den oppstår. Men litt "drahjelp" kan du gi helbredelsesprossessen.
Mr.Omg Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Hvordan klarer du å drikke varm melk med honning og hvitløk? Gruff. Neseapray er sikkert ok, men jeg ville valgt Ibux i stedet for Paracet pga Ibux er betennelsesdempende. Hvitløk styrker immunforsvar og knekker bakterier, og honningmelk er sikkert bra.Men å kombinere dem? Smaker ikke det helt.. grusomt? Nei, det smaker faktisk ikke vondt. Hvitløken blir litt søt sammen med den varme melka og honningen. Syns det smaker kjempegodt når jeg er syk, og det hjelper både på halsen og resten av kroppen. Anbefaler å drikke det rett før man skal sove Min oppskrift: 3dl varm melk 1ts honning 1-3 hakkede/knuste hvitløkskløfter Dette blandes sammen. Husk å spis hvitløksbitene som flyter i melka
Gjest notetur nomen Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Nei, det smaker faktisk ikke vondt. Hvitløken blir litt søt sammen med den varme melka og honningen. Syns det smaker kjempegodt når jeg er syk, og det hjelper både på halsen og resten av kroppen. Anbefaler å drikke det rett før man skal sove Min oppskrift: 3dl varm melk 1ts honning 1-3 hakkede/knuste hvitløkskløfter Dette blandes sammen. Husk å spis hvitløksbitene som flyter i melka Oki, da skal det prøves neste gang.
Kamikatze Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Tror jeg ville droppet melk ved forkjølelse.
Gjest Anneli Hætta Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Honning er gull ved forkjølelse og hoste. Manukahonning fra New Zealand er medisin! http://iherb.com/p/45648?rcode=dej352
Gjest *Maja* Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Fersk ingefær kokes opp til te og masse honning. Funker alltid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå