Populært innlegg Gjest Hikken Skrevet 15. juni 2012 Populært innlegg #1 Skrevet 15. juni 2012 (endret) Det er litt over en måned siden jeg for alvor planla å ta mitt eget liv. Brev var skrevet og alle forberedelser var klare. Alikevel var det en liten stemme inni meg som motsa meg, og at det jeg virkelig ville ha var hjelp. Jeg endte derfor opp med å starte en tråd på Kvinneguiden en deprimerende natt hvor jeg fortalte om dødslysten og alle problemene mine. Flere brukere her inne satt oppe hele den natten og snakket meg fra det. De kom med tips, oppmuntring og fortsatte i samme sporet enn hvor mye jeg dro meg selv ned og motsa dem. De nektet å gi meg opp. Jeg har hatt kontakt med flere av dem disse siste ukene hvor de mer og mer oppmuntret meg til å få hjelp fra helsevesenet. Spesielt en bruker har virkelig lagt seg i selen for å hjelpe meg opp og ut i verden. Nå, 4 uker senere sitter jeg her med en fremtid. Jeg har fått innvilget AAP, skal få tilrettelagt undervisning på videregående gjennom NAV og jeg står på venteliste til psykiater. Idag smilte jeg for første gang på ordentlig. Etter 8 lange år hvor jeg har holdt ensomheten og problemene mine for meg selv skal jeg endelig få hjelp. Og det føles fantastisk. Hvis noen for en måned siden hadde sagt til meg at jeg skulle sett meg selv i speilet idag og sagt setningen " Livet er herlig. Jeg GLEDER meg. " så hadde jeg ikke trodd dem. Faktum er at ting kan virkelig bli bedre. Man må ta det første skremmende skrittet først, men med god støtte fra andre så får man det til. Jeg vil uansett til sist nevne at jeg forstår 100% hvorfor selvmordstråder ikke tillates på Kvinneguiden, men jeg er glad min fikk stå så lenge som den gjorde, for i dette tilfelle så reddet den tråden livet mitt den kvelden, og det er jeg uendelig takknemlig for. Nå skal jeg ut i verden igjen, og jeg gleder meg til å begynne å leve Innlegg endret for beskrivelse av selvmordsmetode, Kosemose, mod Endret 17. juni 2012 av Kosemose 128
Upadiela Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 :klemmer: Dette gjør meg riktig så glad å lese. Lykke til videre, jeg tror livet har noe stort for deg. 4
Gjest juppsi Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 okai.. var det den tråden om hva man synes om selvmord? om det var egoistisk eller ikke?
Gjest Hikken Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 okai.. var det den tråden om hva man synes om selvmord? om det var egoistisk eller ikke? Nei. Jeg mener trådens tittel var " vil jeg dø inatt? " . Jeg husker ikke datoen jeg postet det, men mener jeg la det ut for ca 4-5 uker siden.
Gjest O___o Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 (endret) Det er litt over en måned siden jeg for alvor planla å ta mitt eget liv. Brev var skrevet og alle forberedelser var klare. Alikevel var det en liten stemme inni meg som motsa meg, og at det jeg virkelig ville ha var hjelp. Jeg endte derfor opp med å starte en tråd på Kvinneguiden en deprimerende natt hvor jeg fortalte om dødslysten og alle problemene mine. Flere brukere her inne satt oppe hele den natten og snakket meg fra det. De kom med tips, oppmuntring og fortsatte i samme sporet enn hvor mye jeg dro meg selv ned og motsa dem. De nektet å gi meg opp. Jeg har hatt kontakt med flere av dem disse siste ukene hvor de mer og mer oppmuntret meg til å få hjelp fra helsevesenet. Spesielt en bruker har virkelig lagt seg i selen for å hjelpe meg opp og ut i verden. Nå, 4 uker senere sitter jeg her med en fremtid. Jeg har fått innvilget AAP, skal få tilrettelagt undervisning på videregående gjennom NAV og jeg står på venteliste til psykiater. Idag smilte jeg for første gang på ordentlig. Etter 8 lange år hvor jeg har holdt ensomheten og problemene mine for meg selv skal jeg endelig få hjelp. Og det føles fantastisk. Hvis noen for en måned siden hadde sagt til meg at jeg skulle sett meg selv i speilet idag og sagt setningen " Livet er herlig. Jeg GLEDER meg. " så hadde jeg ikke trodd dem. Faktum er at ting kan virkelig bli bedre. Man må ta det første skremmende skrittet først, men med god støtte fra andre så får man det til. Jeg vil uansett til sist nevne at jeg forstår 100% hvorfor selvmordstråder ikke tillates på Kvinneguiden, men jeg er glad min fikk stå så lenge som den gjorde, for i dette tilfelle så reddet den tråden livet mitt den kvelden, og det er jeg uendelig takknemlig for. Nå skal jeg ut i verden igjen, og jeg gleder meg til å begynne å leve Ååååååååh :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: Jeg har nemlig tenkt på deg! :D Så BRA at du har det bra :D Endring i sitert innlegg, i hht reglene om beskrivelse av metode for selvmord. Kosemose, mod Endret 17. juni 2012 av Kosemose 4
Gjest Hikken Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Ååååååååh :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: Jeg har nemlig tenkt på deg! :D Så BRA at du har det bra :D Tusen takk! Jeg har det helt fantastisk! Får lyst til å hoppe gjennom taket! 1
Emas Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Så fantastisk å lese, hikken! Blir rørt av å lese historien din! 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 Så fantastisk at du tok det riktige valget, lov oss å aldri gå så langt igjen! Men er du sikker på at du ikke kan komme inn på akutt behandling hos psykiater allerede nå mens du står på venteliste? Tenk at du endelig har kommet et så stort og viktig skritt videre Anonym poster: 8cfc378a100fa1ef3680783ccf109c24
Gjest Hikken Skrevet 15. juni 2012 #17 Skrevet 15. juni 2012 Så fantastisk at du tok det riktige valget, lov oss å aldri gå så langt igjen! Men er du sikker på at du ikke kan komme inn på akutt behandling hos psykiater allerede nå mens du står på venteliste? Tenk at du endelig har kommet et så stort og viktig skritt videre Anonym poster: 8cfc378a100fa1ef3680783ccf109c24 Det vet jeg ikke. Ifølge legen min så var det veldig veldig fullt, men han skulle sende brev til psykiateren om han kunne klemme meg inn litt tidligere. Venter i spenning
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #18 Skrevet 15. juni 2012 Hvem var den spesielle personen som hjalp deg? Godt å høre at du har det bedre. Anonym poster: 71793e058d88ac5370e7c2a24a8330c6
Gjest Hikken Skrevet 15. juni 2012 #19 Skrevet 15. juni 2012 Hvem var den spesielle personen som hjalp deg? Godt å høre at du har det bedre. Anonym poster: 71793e058d88ac5370e7c2a24a8330c6 Ønsker ikke å utgi nicket hans her, men han kan få svare for seg om han ser denne tråden 3
Antlers Skrevet 15. juni 2012 #20 Skrevet 15. juni 2012 Sterke, modige Hikken som våget å trosse de nedbrytende tankene, og som hadde gode ord på lur til andre selv når alt så som svartest ut 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå