Gjest oki Skrevet 6. februar 2004 #1 Skrevet 6. februar 2004 Hei! Jeg er en student som trenger jobb ved siden av studiene mine. De fleste stillingene som utlyses her er telefonselgerjobber. Jeg har hørt fra en venn at dette er et kjedelig yrke, stemmer det? Er det noen her som har erfaringer med yrket og kan gi meg råd eller tips? Jeg har ikke erfaring fra salg fra før. Håper på innspill!
Gjest Fighter Skrevet 6. februar 2004 #2 Skrevet 6. februar 2004 Det kommer sikkert an på hva du skal selge. Er det et produkt du synes er greit å selge, så er det sikkert ok. Men den telefonselgerjobben jeg hadde var fullstendig på tryne fæl. Ikke bare fordi det var ekkelt å ringe fremmede, men jeg skulle attpåtil selge et produkt jeg selv mente var unyttig. Prøv deg fra. Hvis du selger for riktig firma kan det sikkert være ok, men du må også være forberedt på at det er sædeles få som blir glade for en teleforn fra en som vil selge noe. Lykke til!
cappocino Skrevet 6. februar 2004 #3 Skrevet 6. februar 2004 Selgerjobb kan være spennende men som det ble sagt her du må selge et produkt som du "har tro på". Det letteste innen selgerjobber er å jobbe mot bedrifter, ikke mot privatkunder. Også kommer det også ann på om du skal kun sitte i telefonen eller om det er muligheter for kundemøter. Uansett så er det en erfaring å ta med seg videre
Væren Skrevet 6. februar 2004 #4 Skrevet 6. februar 2004 Om det er en kjedelig jobb vet jeg ikke, men med den holdningen de fleste av oss har til telefonselgere, er det ikke en jobb jeg hadde søkt frivillig, i hvert fall... Jeg får fnatt av telefonselgere som ringer meg hjemme og maser om ting jeg overhodet ikke er interessert i å kjøpe!!! :x Beklager min negative innstilling, men den har "bygget seg litt opp" over de siste 15 årene... Det eneste jeg kan godta er selgere for gode formål, som f.eks. Redningsselskapet, Røde Kors og andre humanitære foreninger. Men det blir mange av dem også, etterhvert...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå