Gå til innhold

UVI som aldri forsvinner!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei igjen alle fantastiske!

I februar kjente jeg en trang til å tisse mye, og etterhvert begynte det å svi ved vannlatning. Dette forsatte og forsatte, og jeg dempet det kun med smertestillene, fordi jeg reiste bort i to uker ca fem dager etter symtomene startet. Jeg kom meg til legen ca en mnd etter. Jeg hadde ca fire dagen i uken med symtomer, mens noen dager var frie. Jeg dro til legen med urinprøve, men det ga ikke utslag. Pga plagene og symtomene fikk jeg likevell medisin mot urinveisinfeksjon. Det hjalp på, og i to uker var alt så godt som bra, med kunn litt svie. ETter hvert kom plagene litt hyppigere, og ble ca to dager i uken. Nå har jeg akkuratt vært på fjelltur, å merker at dette er ubehagelig! Plagene kommer alltid på de verste tidspungt. Jeg tar tranebærtabletter morgen og kveld, men det hjelper ikke særlig. Noen som har noe tips til å få vekk plagene?? :goodbye::sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* dytter * :sjenert:

Skrevet

Sikkert bedre om denne flyttes til "Kropp og helse" enn å være her på "hus og hage" :sjenert:

Uansett, gå til legen igjen be de teste på ny.

Går man for lenge med UVI kan man nyrebekkenbetennelse og det er veldig lite hyggelig.

Test for klamydia i samme slengen hvis du har hatt sex da.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt masse UVI og jeg har testet meg for blant annet klamydia.

Hadde ikke klamydia, og hvis du får utslag på UVI får du antibiotika som tar den mest vanlige urinveisinfeksjons-bakterien. Jeg kom stadig tilbake til legen med UVI, og til slutt dyrket de urinen.

De fant ut etter en uke med dyrking at jeg hadde en annen type bakterier i urinveiene, ikke helt uvanlig, men heller ikke veldig vanlig. Fikk antibiotika som tok knekken på den spesifikke UVI-en jeg hadde. Nå har jeg ikke hatt UVI på lenge :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...