Gå til innhold

Havaianas, UK/US-størrelser - hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og prøver å shoppe Havaianas på nett. Brandos og Heppo har ikke størrelsene inne, så jeg lurer på å kjøpe på ebay eller amazon.

Brandos og Heppo skriver at de er små i størrelsen, og at man bør velge 2 størrelser større enn man vanligvis bruker. Men jeg prøvde noen i en butikk her forleden, og da syntes jeg 37/38 passet helt fint (jeg bruker vanligvis 39). Og det er jo helt motsatt, så jeg skjønner ingenting. Kan legge til at jeg foretrekker at flipflopper ikke stikker utenfor foten, så jeg kjøper gjerne litt smått, men det skulle likevel ikke stemme hvis de er så små som Heppo/Brandos mener?

Anyway - hvordan skal jeg finne riktig størrelse i US- eller UK-size? Jeg ser på diverse size charts, men blir ikke klok, i og med at de selges i Norge i "doble" størrelser (type 37/38).

Noen tips eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Tja, eg kan jo prøve å hjelpe: eg har mange par Havaianas, og brukar normalt sett storleik 36.

På mine står det som følgjer:

US: 4/5

EUR: 37/8

havaianas: 35/36.

For meg er det heilt ufatteleg at dei skal vere ein 37-38 altså, eg kan strekke tærne utover kanten foran, og eg har då ikkje så jævla lange tær!

Endret av Tigress
Skrevet

Æsja. Det betyr altså at de er veldig små i størrelsen... Jaja, får se hva som kommer i posten :). Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...