Gå til innhold

Vondt i leddene

Fremhevede innlegg

Gjest Mille
Skrevet

Hei! Jeg er rådløs.. Jeg har så vondt i leddene. Det flytter seg rundt i armen/ foten med en gang jeg har brukt armen / foten mye. Blir nesten kvalm. Har fått utskrevet medisiner en gang som hjalp i en periode før det ikke virket mer. Dette er 1.5 år siden. Så forsvant det en stund og kom deretter igjen før ca ett år siden. Noen som vet hva det kan være? Har foreldre med leddgikt. Kan det være det, eller et jeg tullete? Føles ut som voksesmerter..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heii :) Om dine foreldre har leddgikt så kan det være en sjangs for at du har fått det. Damer har mye større sjangs for å få leddgikt eller RA som det kalles (revmatoid artritt) Hvor gammel er du? Sykdommen kommer vanligvis hos personer mellom 45 - 60 år:)

Jeg studerer ergoterapi og vi lærer om ulike metoder som hjelper for å bedre livskvaliteten hos mennesker. Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje tatt kontakt med lege for å videresende deg til en ergoterapeut. han/hun vil kanskje gi deg varme eller kuldebehandling:)

http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/giktsykdommer/leddgikt-oversikt-3184.html les mer på denne siden for å se om du kjenner deg igjen :)

Anonym poster: 5884c870b1ce2682dda0176a2b803c70

Gjest Milla
Skrevet

Takk skal du ha!:) på en måte tror jeg at jeg har det. For hvorfor skal jeg ellers ha disse smertene?:/ men har ikke vondt i tær og fingrene som det sto der, tror jeg aldri har hatt det heller , men er vel mest i håndledd , albue, skuldre , kne osv. Er i tenårene så er ikke akkurat i den største faresonen om jeg forsto det riktig :) legen har liksom ikke tid til meg når jeg er inne, hun skriver bare ut medisiner :/

Skrevet

Det var meg som skrev over her :)

Hm, det er dumt at legen ikke har tid til deg. Kan være lurt å prøve å snakke med legen eller evt bytte lege? Man kan jo ikke gå rundt å ha så vondt at man blir kvalm. du er ikke akkurat i faresonen nei, men det finnes vel tilfeller hvor personer i tenårene har fått leddgikt. Hvor sykdommen utvikler seg til det værre utover årene.

Håper det ordner seg for deg :)

Gjest Milla
Skrevet

Skal prøve på det!:) takk for råd, du er god!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...