AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 jeg har nå vært plagett av urinveisinfeksjon i 3 mnd. Blir gal. Etter endt antibiotikakur så kommer den tilbake igjen og igjen...Har gått på antibiotika nesten sammenhengende siden det begynte. Så nå lurer jeg rett og slett på om årsaken kan være en annen -klamydia. Jeg har aldri hatt det før så jeg vet ikke hvordan symtomene kjennes men har lest at klamydia angriper urinveiene også. Så da er spørsmålet: vil antibiotika for urinveisinfeksjon fjerne symptomene for en evt. klamydia infeksjon mens behandlingen pågår? Så snart jeg tar antibioktika for uvi så forsvinner alle symptomer og jeg har ikke problemer, men 1-4 dager etter endt kur så er de tilbake. Jeg er 30 år å har aldri i mitt liv opplevd det slik før. Å før dere sier at jeg skal gå til lege så kan jeg nevne at det kan jeg ikke før om 3 mnd pga hvor jeg befinner meg, men all slags medisin har jeg lett tilgjengelig. Mine symptomer er at urinering er smertefylt når den siste urinen kommer ut. Må urinere ofte men lite kommer. Har hatt smerter i nedre del av magen ett par ganger. Har også hatt flere soppinfeksjoner siste månedene (mer enn vanlig) men har behandlet med canesten å det har gått greit.. Klamydia angriper jo skjeden også har jeg lest så det kan forveksles med soppinfeksjon. Men så er det jo det at en vanlig bivirkning av antibiotika er nettopp å få soppinfeksjon. Vil dere anbefale meg å ta medisin for klamydia? Eller ville ikke antibiotika for uvi fjerne symtomer på klamydia? I tilfelle det siste så kan jeg jo utelukke klamydia. tBle litt frem og tilbake dette her men tar imot råd med takknemlighet.. Anonym poster: c811ba9e7c24eca79b7298659256753c
Gjest showhoe Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Klamydia har ingen eller sjelden symptomer hos jenter. Dessuten, dersom du a gått på antibioika for uvi så burde det ha tatt knekken på klamydia også. Du kan jo kanskje ringe lege da selvom du kanskje ikke har mulighet tilå dra?!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Kan noen andre bekrefte om det er slik at antibiotika for uvi tar knekken på klamydia også? Anonym poster: 5523ba99857f09f7fc87cd92b7961a6c
Minya Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Antibiotikaen som blir brukt mot klamydia er en mye høyere dose enn mot uvi. Så om du har klamydia, tviler jeg på at uvi-medisinen har tatt den. Dessuten, de vanligste symptomene på klamydia for jenter, når de først får noen, er sopp, ikke uvi. 1
ninuska_ Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 (endret) Har du vært hos lege og testet deg? Endret 15. mars 2018 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Klamydiabakterien lever inni cellene, mens UVI-bakterier lever utenfor cellene. Antibiotika mot UVI vil altså ikke drepe klamydiabakterier, du trenger en annen type for å ta knekken på dem.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Og ja, klamydia kan gi betennelse i urinrøret. Er nok best å be om intracellulær antibiotika på apoteket! (Hvis der er sånn å forstå at du har tilgang til medisiner, men ikke til lege).
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Det som antageligvis har skjedd er at du har blitt immun mot denne antibiotikaen pga du har brukt den mange ganger. Jeg anbefaler heller å drikke mye, og kjøpe noe som heter TranMax på helsekost butikken, koster rundt 200 kr , men er svært effektiv !! Klamydia kan ha symptomer som kløe, men trenger ikke ha symptomer i hele tatt. Tror nok ikke dette dreier seg om klamydia, men vil du være sikker ta en tur til legen..Kun en urintest, så finner man det ut ! Lykke til Anonym poster: 91288f657e6c774f92cfaf388d5c770d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå