Gå til innhold

Mange bilbranner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det bare jeg som synes det har stått om utrolig mange bilbranner de siste månedene?

Det opplyses aldri om grunnen til brannen. Tenker jeg må kjøpe min første bil til høsten og da er det jo litt skremmende med alle brannene synes jeg.

Hva tenker dere om dette?

Anonym poster: 3f32ba600d161136c3fdc920d1f26e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men er det ikke så mye elektrisk i de nye at det ikke er noen mindre fare egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest showhoe

Det er mye mulig. Jeg kanke nok om bil egntlig. Jeg har bare fått inntyrykk av at bilene som har brent i det siste har vært av den eldre sorten

De skal uansett mye til for at en bil begynner å brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er mye mulig. Jeg kanke nok om bil egntlig. Jeg har bare fått inntyrykk av at bilene som har brent i det siste har vært av den eldre sorten

De skal uansett mye til for at en bil begynner å brenne.

Kommer litt ann på årsaken det :)

Har du en bensislange (mellom pumpe og fordeler) som har sett sine beste dager, og lekker, så skal det ikke så mye mer til enn en god og varm manifold.....

Just mentioned ;)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest showhoe

Kommer litt ann på årsaken det :)

Har du en bensislange (mellom pumpe og fordeler) som har sett sine beste dager, og lekker, så skal det ikke så mye mer til enn en god og varm manifold.....

Just mentioned ;)

Sant nok. Men da snakker vi jo om eldre biler igjen. En ny bil har jo helt nye deler som ikke burde lekke ihvertfall. Ikke hvis alt er på stell... Men kan jo seff skje med ny bil og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender nye biler er konstruert med slanger/rør/fester av nye materialer som brått viser seg å ikke tåle det man trodde av slitasje og elde, eller man har kommet opp med en ny konstruksjon som plutselig viser seg å ikke være tilstrekkelig gjennomtenkt.

Jeg tror det var Citroën som måtte kalle tilbake én bestemt motorisering av den ene modellen nesten før de første var levert til forhandlere. Modellen var velprøvd med andre motorpakker, motorpakken var velprøvd i andre modeller, men i akkurat denne bestemte kombinasjonen var et drivstoffrør plassert slik at en lekkasje på et utsatt punkt ville dryppe på en varm overflate. "Nye" Mini ble forøvrig tilbakekalt fordi de fryktet den ladet opp så mye statisk elektrisitet at den kunne fyre opp bensinpumpen ved fylling.

Personlig anser jeg bilbrann for å være så usannsynlig at det rett og slett ikke tas med i vurderingen ved bilkjøp. Det er noen modeller jeg har unngått fordi jeg vet de har varmeproblemer, men da er det at noen deler svikter altfor ofte, ikke at det blir så varmt at noe tar fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har null peiling på bil, så det er bare at jeg har lagt merke til veldig mange nyhetsartikler om det i det siste. Jeg skal hvertfall ha et brannslukningsapparat godt plantet i alle bilene mine til tross for liten sannsynlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...