Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte med halsverk for 8 dager siden, og har siden hostet meg nesten i hjel. Klarer ikke snakke uten at jeg får hosteanfall, og har kastet opp ett par ganger. Har prøvd å ta Cosylan uten hell. Noen som har noen gooode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest showhoe
Skrevet

Gå til lege?!

Sikkert noe bronkitt eller lungebetendelse elns. Men det vil jo en lege kunnesvare på

Gjest Gjest
Skrevet

Cosylan skal brukes hvis det er tørrhoste, altså at hosten ikke skyldes slim som må vekk.

Hvis du hoster fordi kroppen forsøker å kvitte seg med "gugg" i luftveiene, men uten at det egentlig løsner, bør du kontakte lege for å få slimløsende medisiner.

Du vil riktignok hoste etterpå også, men når medisinene virker vil hostingen medføre at slimet faktisk kommer ut som det bør og skal. Dermed kommer du antakelig ikke til å hoste like ofte.

Hvis det er tørrhoste du har, og Cosylan ikke virker, vet jeg sannelig ikke hva som skal funke. Cosylan har jo virkestoffer som går rett på hostesenteret i hjernen, så de fleste vil ha virkning av den. Varm urtete kan kanskje virke litt lindrende? Unngå kakao, melk i teen osv: melk vil bare lage slim i halsen og dermed kommer du til å hoste pga det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...