Gå til innhold

Forskjellsbehandling av barnebarna

Fremhevede innlegg

Gjest Stine
Skrevet

Jeg er stemor til en gutt på 7. Jeg har en sønn på litt over ett år. Og besteforeldrene er veldig gavmild av seg, men ikke når det kommer til min sønn! Gutten på 7 får sykkel,klær, penger og små gaver når de har vært på reise, men min lille får ingenting! Dette sårer meg noe vanvittig! Selv om lille ikke skjønner så mye av det så har han også gleder av leker og diverse. Lille trenger også klær, og en sykkel med sånn gjerde/støtte rundt hadde han elsket.

Skjønner ikke hvorfor de ikke gir til han? Besteforeldrene er ordentlige personer, og det har ikke vært noe krangling eller noe som helst negativt mellom oss. Jeg har tidligere spurt min samboer om hvorfor lille ikke får noe av de når gutten på 7 gjør? Men da svarte han bare: trenger han noe da? Det er jo ikke det som er saken! Mine foreldre hadde aldri aldri gjort forskjell på barnebarna! Andre har sagt at han får sikkert når han blir litt eldre og skjønner mer ut av det, men gutten på 7 har fått så det jomer etter siden han var baby.

Noen synspunkter på hva dette kan være? Er ikke det at jeg mener besteforeldre må kjøpe ting hele tiden, men jeg mener at når den ene får så skal den andre også få!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Men tror likevel jeg ville avventet med å si noe. Håper det ordner seg av seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

slik jeg oppfatter deg er denne sønnen din ikke besterforeldrene sin biologiske gutt? det er din sønn og besteforeldrene gir kunn til sitt biologiske barnebarn`?

vist så er kan du ikke forlange at kjærestens foreldre skal kjøpe sykkel til dine barn. dine barn har vel biologiske besteforeldre som kan kjøpe gaver??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn at deres sønn/ din mann, svarer det samme til dem som han gjør til deg da?

Hvis de spør: Er det noe minsten trenger? Så får de svaret; "Nei, minsten trenger ingenting!" og så kan de jo ikke vite hva de skal kjøpe.

Min mann var/er litt sånn på vår minste. At fordi minsten ikke trenger noe, så er det ikke så viktig at folk husker å kjøpe bursdagsgave eller julegave. For de små merker jo ikke det alikevel...

Jeg føler det er forskjellsbehandling av barna, for eldste fikk noe hele tiden. For da trengte vi alltid noe.

Det er bare at menn noen ganger ikke tenker som oss kvinner. Det er godt ment, men blir feil.

Anonym poster: 65a89b95a157e2714e1dd60ee10de456

Gjest Gjest
Skrevet

Ts her! Jo besteforeldrene er biologiske besteforeldre til min sønn. Min mann har en fra før av (gutten på 7) og så har vi fått minsten sammen. Det er ikke sånn at svigermor spør min mann om det er noe minsten trenger. Derimot påpeker hun ting som minsten trenger: du skulle hatt sånn og sånn til han. Men aldri får han noe ut av de. Utenom jul og bursdag. Og igjen sier jeg at jeg ikke mener at de trenger og kjøpe noe til han utenom det, men han eldste får som sagt mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...