Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig rar piercing. Tok den for noen mnd siden(navle). Den gror øverst, men nederst gror det ikke, det renner guffe ut som størkner.. renser den hver dag for må få vekk all gørra. Noen som har vært borti det samme? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis den fortsatt guffer sånn gul guffe, kan du smøre på litt bacimycin i et par-tre dager. Det funket på meg da min ikke ville gro helt etter tre måneder.

Pass også på at du alltid er ren på hendene når du tar på den, ikke driv og plukk om du ikke har vasket hendene på jobben feks.

Det hjelper også å bare la den være i fred. Mine piercinger gror best når jeg ikke renser dem konstant.

Endret av Minya
Skrevet

Takk for svar. :) jeg må ta vekk det som er størknet fast i piercingen, det jeg kaller rensing. :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke piercinge, men kok opp en liter vann med en teskje salt , kjøp en liten sprøyte uten nål på apoteket og prøv å sprut det inn på toppen der det har grodd for å skylle ut "gørra" som du kaller det, en til to ganger for dag og sett en plaster over for at ikke noe urent skal komme inn , da tror jeg det vil slutte å veske etter 4-5 dager

saltvannet settes i kjøleskapet og er holdbart i 4-5 dager om det er tett/med lokk

Anonym poster: 1d2e4b0676278403988fc86bfcf4ddc9

Skrevet

jeg har ikke piercinge, men kok opp en liter vann med en teskje salt , kjøp en liten sprøyte uten nål på apoteket og prøv å sprut det inn på toppen der det har grodd for å skylle ut "gørra" som du kaller det, en til to ganger for dag og sett en plaster over for at ikke noe urent skal komme inn , da tror jeg det vil slutte å veske etter 4-5 dager

saltvannet settes i kjøleskapet og er holdbart i 4-5 dager om det er tett/med lokk

Anonym poster: 1d2e4b0676278403988fc86bfcf4ddc9

Saltvann fungerer helt til det går betennelse i piercingen eller den ikke vil gro på lang tid, slik som TS sin. Da hjelper det mye bedre med to dager med bacimycin og minst mulig berøring.

Det som størkner på piercingen kan du dytte vekk med en qtips dynket i saltvann, ikke plukk det vekk med neglene og prøv å unngå å ta på den mest mulig. Klin på litt bacimycin en til to ganger om dagen i et par-tre dager. Fordel bacimycinen ved å dytte bolten litt opp og ned (evt dra ringen gjennom om du har ring) og det burde se mye bedre ut allerede etter tre dager.

Fortsetter den å gørre, bør du vurdere å ta den ut, evt gå til piercingstudioet og be dem se på den.

Skrevet

Er bacimycin en betennelseskrem? :) Jeg hadde fryktelig vondt i piercingen for en stund siden, og da smurte jeg på Brulidin betennelseskrem, og det gjorde ikke vondt mer.

Jeg bruker qtips og saltvann til rens, og har hansker eller desinfiserende på hendene mens jeg renser. Er bare nederste hull som er et problem, er ikke vondt, men det kommer gørr ut..

Skrevet

Brulidin og bacimycin er som paracet og pinex; samme greia, forskjellig navn :)

Fortsett med å bruke den et par dager, og beveg minst mulig på piercingen når du renser, typ forsiktig opp og ned, aldri vipp den sidelengs.

Vask også navlen godt med vann og bittelitt intimsåpe når du dusjer for å unngå at det legger seg navlegørr inn i piercinghullet fra undersiden.

Og igjen, piercingen gror mye bedre når du lar den være i fred, så prøv å kutte ut saltvannsrensingen en ukes tid for å se om det roer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...