Gå til innhold

Jeg tror jeg er utbrent

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tre alternativer:

1. Bør jeg oppsøke lege så snart som mulig? Er litt redd for å få et sammenbrudd. Kan hende jeg får problemer med å gjennomføre eksamenen jeg har på onsdag.

2. Vent et par uker og se om det roer seg når skolen tar slutt? Skal fortsatt jobbe, men kan hende det blir bedre når jeg ikke går på skole i tillegg.

3. Vente helt til skoleåret starter igjen og ser hvordan det blir da? Vet iallfall at jeg ikke skal jobbe like mye som jeg gjør nå, for det går bare ikke.

Anonym poster: 096d89c0d23c7fb1518ce64a3565d9eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

gå til lege!!

Anonym poster: c401a0e13938550d3b2997beca933160

Skrevet

Gå til legen, vent i alle fall ikkje heilt til hausten.

Skrevet

GÅ TIL LEGEN!

Jeg ville ikke det. Jeg tenkte at jeg skulle klare det selv. At bare jeg kom meg gjennom litt mer jobb skulle jeg bli bra. At å ta det bittelitt med ro skulle gjøre det bedre. At snart skulle det fikse seg. Så dagene, ukene, månedene og årene gikk med samme tempo.

Jeg utvikla angst, jeg klarte ikke å være sosial, jeg spiste bare drittmat, klarte ikke sove, klarte ikke hvile, jobba bare manisk hele tiden.

Da jeg endelig tok til fornuften og slutta i jobben og gikk til legen, hadde jeg brukt så lang tid på å bryte meg ned at det tar vanvittig lang tid å bygge meg opp igjen. Til høsten er det tre år siden jeg var i jobb.

Alt fordi jeg skulle være flink, ikke skape problemer for andre, og fordi jeg trodde jeg kunne fikse alt. Først nå begynner jeg å bli bedre, og i august skal jeg begynne å jobbe litt igjen. Ikke engang femti prosent, men litt.

Så for all del, ikke vent, gå til legen. Det er ingen som takker deg for å slite deg ut, og når du blir gammel sitter du ikke og ønsker at du hadde lest litt mer på den prøven eller jobba litt hardere.

Du fortjener et bra liv, og om du stopper utbrentheten i første fase, før du har gått på smell etter smell og likevel fortsatt, kan du bli fortere frisk og være klar igjen!:)

lykke til!!

Gjest kittycat
Skrevet

Duu.. uansett, ikke la det gå for langt. Ikke alle innser at de har problemer før du står fast. Du har vært flink til å skjønne at det ikke er bra, så søk lege først og fremst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...