Gå til innhold

Voldtektsforsøk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg ble forsøkt voldtatt 5 ganger i vinter (starten av februar ) er det forsent å anmelde? Er det ulovlig å prøve å voldta, eller er det bare hvis det blir fullført? Jeg er jomfru da hvis ha hadde voldtatt meg og blitt anmeldt osv hadde straffen blitt verre fordi man er jomfru?

Jente 1994

Anonym poster: f79e94d6ddfa1879e1edbecfbeb63393

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS: Edit 5 ganger på en kveld samme fyr hver gang

AnonymBruker
Skrevet

Ja, forsøk på voldtekt er straffbart, men da må man være over grensen til det straffbare forsøk. Uansett, nå blir det litt vanskelig å bevise, med mindre du sitter med bevismateriale av noe slag.

Anonym poster: 821ba1fde7d45491b0d33064e564dc90

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Voldtektsforsøk er også ulovlig. Det er ikke for sent å anmelde, men det kan han vil ikke bli dømt dersom det bare er ord mot ord. Straffen blir ikke strenger fordi om du er jomfru.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke postet dette hundre ganger før ts?

Anonym poster: 771e1624789428db664af2534564a8be

AnonymBruker
Skrevet

Ja, forsøk på voldtekt er straffbart, men da må man være over grensen til det straffbare forsøk. Uansett, nå blir det litt vanskelig å bevise, med mindre du sitter med bevismateriale av noe slag.

Ok. jeg tror jeg har fått litt psykiske "skader" veldig redd osv, døgner heletiden, hvis ikke sover max 3 timer redd for menn, mørke og panikkangst ogsånt. Plutselig så blir jeg helt knekt klarer ikke gjøre noe vil bare dø osv, det var ikek sånn før dette da. Og siden jeg ikke har noen venner å være med så er det litt tungt da men. Jeg har en veninne, men hun bryr seg ikke egentlig. Men jeg har jo ikke noe bevismaterialet:)

AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg du vil komme lengre med, for din egen del, å ta kontakt med en psykolog kontra en jurist.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvsagt anmelde. Foreldelsesfristen på slike saker er flere år. Sannsynligheten for at saken blir henlagt er veldig stor dessverre, men dersom du er forberedt på det så synes jeg du skal anmelde.

Anbefaler deg også å ta kontakt med fastlegen din, helsesøster på skolen, helsestasjon for ungdom eller en voksen du stoler på for å få hjelp til å bearbeide dette. Å være utsatt for slike ting kan føre til alvorlige traumelidelser, og jo før du får hjelp jo bedre.

Lykke til!

Anonym poster: 5f8d6568d88aa0b8312729a40a7b5670

AnonymBruker
Skrevet

Ok. jeg tror jeg har fått litt psykiske "skader" veldig redd osv, døgner heletiden, hvis ikke sover max 3 timer redd for menn, mørke og panikkangst ogsånt. Plutselig så blir jeg helt knekt klarer ikke gjøre noe vil bare dø osv, det var ikek sånn før dette da. Og siden jeg ikke har noen venner å være med så er det litt tungt da men. Jeg har en veninne, men hun bryr seg ikke egentlig. Men jeg har jo ikke noe bevismaterialet:)

Du MÅ komme deg til psykolog!!!

Vær så snill, jeg ber deg!! Har du mulighet til å bestille deg time hos fastlegen? Om du bare kan være så snill å svare på dette så skal vi prøve å så godt vi kan å finne ut hvordan du kan komme i kontakt med lege/psykolog.

Anonym poster: 2c23f55f3a15918d30875c9ec5d01c9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...