blubba Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Psykologen min forteller meg det, men de rundt meg sier noe annet at jeg drikker "normalt". Selvom jeg ofte drikker mer/fortere enn de, og ender alltid opp i dårlig humør og lignende. Faren min er beskymra og nevner gang og på gang at jeg må være forsiktig. Hver gang jeg drikker så mister jeg kontrollen. Nå begynner jeg nesten å se på det selv som et problem. Alle vet jo at de med "rus" problemer, ikke innser det selv først, men etter å ha hørt det hver time begynner jeg nesten å tro henne. Ikke at jeg drikker ofte. Type lørdag hver helg, og noen ganger fredag og i ukenedagene også. Er jeg på ferie kan jeg drikke hver dag - men blir ikke full. Når jeg drikker blir jeg enda dårligere psykisk enn jeg er edru. Men liker rus sågodt fordi det kan jeg være en "annen" person. Ikke den stille, og redde jenta jeg er til vanlig. Men har jo kjørt ambulanse engang denne vååren alt, og vært på legevakta to andre ganger. Har ofte blitt kjørt hjem av politiet osv tidligere. I tilegg gjør jeg masse jeg aldri hadde gjort edru. Feks å kline med fremmede gutter og angrer dagen etterpå. Har ingen kontroll og kan fortsette å drikke til morningen uten at det har noe å si for meg. Kanskje jeg sovner tilslutt.. Men likeavel klarer jeg få tilbake kontrollen i perioder, hvor jeg nesten ikke drikker. Men faller veldig fort tilbake til "normalen" igjen. Feks, så har jeg lyst å drikke nå. Er bare et par dager siden jeg var på DRIT fylla.. I tilegg lurer jeg på om "hasj" kan ha noe innvikrning på hjernen to dager etterpå? våknet opp i så dårlig humør idag at jeg vet ikke hva.. :/ Er 22 år btw.. skulle gjerne ha snakket med noen igrunn, men føler alle har gitt meg opp det er nemlig ikke så lett å kvitte seg med alle de psykisk problemene. Selv om man har "glemt" årsaken til de, alle opplever ille ting, men ikke alle får igjen en masse sykdommer.....
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 kan høres ut som et problem, ja Anonym poster: 016a0b408faebce54661edfa6672dd0f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Du har absolutt et alkoholproblem. Du gjør mange ting du ikke ville ha gjort i edru tilstand og som du anger på i etterkant. Du sier selv at du mister kontrollen og bare fortsetter å drikke. I tillegg ser du at du blir dårligere psykisk av alkoholinntak. Hver helg, noen fredager og noen ukedager. Det blir vel mye. Du snakker om legevakt, ambulanse og politi. Sånn jeg tolker det så er det i forbindelse med alkohol. Alle varselklokker ringer. Du er virkelig ute og kjører. Anonym poster: db41dab4b719ba89869cf367136bd676
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Les godt over det du skriver og tenk at det du leser handler om en annen person. Anonym poster: 20161a80e70bf3932741577fc304fc48
tøydokka Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Ja, dette høres ikke så greit ut.. Det høres ut som du har litt diverse problemer, og alkohol vil bare gjøre alt mye verre. Kutt det ut om du ikke klarer å kontrollere mengden. Det er mitt råd..
blubba Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2012 Alkohol er det eneste som gjør meg "gøy", at jeg klarer å slappe av og være sosial, og snakke ordentlig med andre... kan ikke slutte med det. Men mengden burde jeg få en stopp på kanskje...
tøydokka Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 man føler seg ofte litt mer "gøy"når man drikker. Jeg har det også sånn.. Men jeg er nå ikke så sikker på om andre synes du er så "gøy" viss du er så drita at du ikke kan ta vare på deg selv, de må få deg på legevakten eller stresse for å passe på deg.. Prøv å få tatt en video av deg selv en gang du er full, og se den når du er edru. Gjorde dette selv en gang, og for å si det sånn, så kan jeg skrive under på at ølbrillefenomenet i høyeste grad også gjelder en selv. Følte meg supersjarmerende da videoen ble tatt, men var bare dødspinlig å se det etterpå. Faktisk hjalp dette meg til å ta litt mer kontroll og dempe meg litt når jeg er på fest.. 1
Gjest Katten. Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Psykologen min forteller meg det, men de rundt meg sier noe annet at jeg drikker "normalt". Selvom jeg ofte drikker mer/fortere enn de, og ender alltid opp i dårlig humør og lignende. Faren min er beskymra og nevner gang og på gang at jeg må være forsiktig. Hver gang jeg drikker så mister jeg kontrollen. Nå begynner jeg nesten å se på det selv som et problem. Alle vet jo at de med "rus" problemer, ikke innser det selv først, men etter å ha hørt det hver time begynner jeg nesten å tro henne. Ikke at jeg drikker ofte. Type lørdag hver helg, og noen ganger fredag og i ukenedagene også. Er jeg på ferie kan jeg drikke hver dag - men blir ikke full. Når jeg drikker blir jeg enda dårligere psykisk enn jeg er edru. Men liker rus sågodt fordi det kan jeg være en "annen" person. Ikke den stille, og redde jenta jeg er til vanlig. Men har jo kjørt ambulanse engang denne vååren alt, og vært på legevakta to andre ganger. Har ofte blitt kjørt hjem av politiet osv tidligere. I tilegg gjør jeg masse jeg aldri hadde gjort edru. Feks å kline med fremmede gutter og angrer dagen etterpå. Har ingen kontroll og kan fortsette å drikke til morningen uten at det har noe å si for meg. Kanskje jeg sovner tilslutt.. Men likeavel klarer jeg få tilbake kontrollen i perioder, hvor jeg nesten ikke drikker. Men faller veldig fort tilbake til "normalen" igjen. Feks, så har jeg lyst å drikke nå. Er bare et par dager siden jeg var på DRIT fylla.. I tilegg lurer jeg på om "hasj" kan ha noe innvikrning på hjernen to dager etterpå? våknet opp i så dårlig humør idag at jeg vet ikke hva.. :/ Er 22 år btw.. skulle gjerne ha snakket med noen igrunn, men føler alle har gitt meg opp det er nemlig ikke så lett å kvitte seg med alle de psykisk problemene. Selv om man har "glemt" årsaken til de, alle opplever ille ting, men ikke alle får igjen en masse sykdommer..... Uhm. Darling, du har et alkoholproblem. Var selv alkoholiker i veldig tidlig alder, ca. like ille som deg. Nå drikker jeg særdeles sjeldent, og det er definitivt å foretrekke.
Eva Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Ok, jeg skal være brutal (og du må ikke tro jeg mangler medlidenhet selv om jeg sier ting du kanskje ikke vil høre. Jeg gjør det ikke for å være slem, men fordi jeg vil du skal bli bra): Siden du klarer deg i perioder uten alkohol er du neppe alkoholiker. Men du har, slik du selv beskriver det, definitivt et alkoholproblem. Kan du se for deg at du stopper før ting kommer ut av kontroll, så kan du godt fortsette å drikke, bare du stopper. MEN: Det er ikke stas å våkne dagen etter og angre. Det er ikke stas med ambulanse, politi og legevakt. Det er ikke stas å være sur og vanskelig og ikke seg selv. Du ser selv at dette er et problem, du sier selv at du blir verre. Da må du faktisk ta konsekvensen også, og ikke drikke/røyke hasj. Du må heller fixe mer behandling og kanskje være ærlig med behandleren din istedenfor å si det du tror h*n vil høre? Ikke bruk alkohol til å utsette eller "glemme" ting, det gjør det bare verre. Drit i andre akkurat nå, vær høflig og snill, men sett deg selv først til du blir bra. Sår faren din, sjokker behandleren din, og dropp å bli med vennene ut å drikke. Du har ikke glemt årsaken, selv om du skulle ønske det. Du er ikke frisk ennå, og alkohol hjelper ikke.
blubba Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2012 Men hvorfor klarer jeg meg så bra i perioder om jeg har et problem? den jeg ikke skjønner. Jeg tar konsekvensene? og jeg driter i de, bare forsetter.. behandeleren min mener jeg har et problem virker det som ja, men jeg har ikke innsett det... før nå kanskje.
Eva Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Du har innsett det, ellers hadde du ikke skrevet innlegget. Nå når du har innsett det er neste skritt å ta det inn over deg og ikke fornekte det. (og utifra hva du har skrevet før er du ganske god på å fornekte, inntil et visst punkt, hvor det får utløp i noe annet).
Eva Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Igjen sorry om jeg er brutal med deg, men du vet dette selv også. Hvis du kjenner ordentlig etter ...
blubba Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 15. juni 2012 Men da hadde jeg vel ikke tenkt på alkohol og at jeg vil drikke igjen ?.. men hva om mine nære venner sier det ikke er et problem, hvor vanskelig blir det ikke for meg å ikke innse det da?! Men tror jeg skal ta det opp med behandleren min at jeg begynner å se hva hun mener..
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 ja.. Anonym poster: 016a0b408faebce54661edfa6672dd0f
blubba Skrevet 10. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 10. august 2012 Jeg har et alkoholproblem. Har halv-veis innsett det nå, og psykologen min skal legge meg inn på rus behandling med psyksiske lideelser... gruuuuer meg:(((
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå