encore Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Ja, som tittelen sier, så kjennes det noen gang ut som jeg har "luft" inni beinpipen, på en måte Har virkelig ikke noen bedre måte å beskrive denne følelsen på. Før skjedde det bare sånn en gang i halvåret, men de siste ukene har det vært sånn hver dag i høyrefoten, og verst om morgenen når jeg går til jobb. Presisering; det begynner kun om jeg går, ikke om jeg sitter i ro. Foten har begynt å bli helt stiv i tillegg (når jeg beveger meg, så det er vanskelig å gå fort). Hvis jeg prøver å sitte i ro etterpå, og bevege kun nederste del av foten ved vristen frem og tilbake, "klikker" det skikkelig i den kulen som sitter på yttersiden av foten, der ankelen slutter.. Vet ikke hva den kulen heter. Endret 14. juni 2012 av encore
Gjest Quake Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 http://health.howstuffworks.com/human-body/systems/musculoskeletal/question437.htm Der har du en forklaring på det du opplever, du har rett og slett litt mye gugge mellom leddene. Og det er den guggen som lager en klikkelyd når leddene flyttes på. Hvorfor foten er stiv vet jeg derimot ikke
encore Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2012 Hm, men jeg "knekker" jo ikke foten på samme måte som noen knekker knokler? Og man får jo som regel lyd av knoklene bare første gang man prøver. Men for å utdype litt; kulen lager ikke lyd, men jeg kjenner at det klikker i den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå