Gå til innhold

Idiotiske smartphoner!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min iPhone 4.

Jeg er ikke fanboy men liker produktene deres. Hadde Android før jeg byttet til iPhone og var veldig fornøyd med Android telefonen også.

Jeg liker Android veldig godt men da jeg har flere mac'er og andrep rodukter fra Apple får jeg en mer sømløs hverdag med iPhone :D

Gleder meg til iOS 6 og Mountain Lion <3

Videoannonse
Annonse
Gjest Twinklefart
Skrevet

Jeg er duppedittfreak og jo mere avansert jo bedre. Har "alltid" hatt androidprodukter men merker jeg begynner å draes litt mot apple nå.

Men ja, jeg liker å kunne ha mobilbanken med meg, treningsmotivatør, all informasjon om hunden min i tilfelle hun blir vekk og jeg trenger chipnr e.l kjapt, og så liker jeg å ha noe å drive med når jeg må vente en stund på noe, og da er alltid en smarttelefon et fint tidsfordriv.

Skrevet

Jeg fantastisk fornøyd med min iPhone 4S, den gjør alt jeg trenger og vil pluss litt til.

Når vi sitter ute på plattingen er det også den vi bruker til å styre musikken med, og da de fleste av dem som kommer på besøk har iPhone kan alle få lov til å velge sanger innimellom. Det er mye lettere enn å gå inn hver gang man skal justere volum eller bytte sang.

Vi styrer også TV'en på soverommet med iPhone eller iPad, da vi har AppleTV der :)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg elskar Instagram, Evernote, Spotify og Twitter. Og hatar å skrive tekstmeldingar på smarttelefon. Henger seg opp gjer han støtt, men er blitt heilt avhengig av kameraet og Evernote... Blir ein raskare telefon neste gong, har Motorola Defy som er slik som toler å dælje i bakken (eg har med telefonen min på tur og trening, må tole ein del altså), og det går litt utover funksjon, det gjer det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er knallfornøyd med min Samsung Galaxy S2, har hatt 2 HTC telefoner før og var veldig fornøyd med de også :)

Jeg kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til en mobil med taster (de gangene jeg har prøvd feks mamma sin eller noe så har jeg sitti å trykka på skjermen og ikke skjønt hvorfor det ikke funker).

Har jo "alt" på mobilen, bilder, bankid, musikk osv osv osv osv

Anonym poster: 2cf0350fba924d377bbbd3f2932d84d8

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg har en smarttelefon med taster (SE Xperia) og jeg er kjempefornøyd med tastene og også muligheten for touch screen. Har blitt veldig avhengig av en del av app'ene mine også. Eneste minuset med min telefon, er den lille skjermen og at telefonen nå er litt utradert mtp Android Marked (men de app'ene kan jeg ha på Android tabletten i stedet)

Skrevet

Jeg har en liten, treig Huawei, og selv den er jeg fornøyd med. Kunne ikke klart meg uten den teite lille dingsen. Den går forøvrig i bakken minst én gang om dagen og har ikke blitt knust eller knekt noe sted.

Samboeren min har Huawei U8800 og den er helt fantastisk! Kjapp, brukervennlig og overraskende solid. En gang fløy han over styret på sykkelen og landet oppå telefonen, alt som skjedde var at den fikk en liten knekk øverst i hjørnet. Det er snart ett år siden og telefonen er fortsatt like fin.

Til og med mamma er fornøyd med sin smarttelefon, og hun er ikke særlig teknisk av seg. For tre år siden var symaskinen hennes det mest avanserte hun kunne tenke seg, nå surfer hun rundt på laptop, nettbrett og smarttelefon.

• Liker 1
Skrevet

Har hatt smarttelefon i ca halvannet år nå. LG'en ble etterhvert treg pga lite internminne, samt at det var kommet noe rusk så innsiden av skjermen. For en uke siden fikk jeg motorola Razr og er strålende fornøyd foreløpig. Har lasta ned massevis av artige og nyttige apper, kameraet er strålende til mobil å være. Stor skjerm og kurant musikkspiller. A gå tilbake til mindre begavede mobiler kommer ikke til a hende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke hva jeg skulle med smarttelefon selv, men så kjøpte jeg en iphone 4s. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke kjøpte meg en tidligere. Var flink til å miste tidligere telefoner i bakken, men har en støtdemper på denne som gjør at telefonen ikke glipper så lett ut av henda. Har mistet den ned 3-4 ganger. Pluss prisen gjør meg mer oppmerksom siden dyrere ting får finere behndling.

Telefon, livredder når man kjører seg vill, bank, spill og underholdning. Den gamle telefonen brukes nå bare som overfallstelefonen, altså jeg går tur med den i hånden siden den er superenkel å slå inn nødnummeret med.

Anonym poster: e0a135b00dcde7c4f706727e5bcf0e91

Skrevet

Enig med deg, ts. Smarttelefoner er morsomme men jeg trenger en telefon jeg kan ringe med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor en smarttelefon ikke skal gå ann å ringe med..? Iphonen min har aldri hengt seg opp og ringer som alle andre telefoner.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor en smarttelefon ikke skal gå ann å ringe med..? Iphonen min har aldri hengt seg opp og ringer som alle andre telefoner.

Samme her.

Ett tastetrykk og jeg har hele telefonlisten foran meg.

Skrevet (endret)

Har en sånn android-dings. Joda, den er grei å ha når man kjeder seg så man kan spille mobilspill. Men til gjengjeld går batteriet så SYYYKT fort!!! Så skal jeg sitte på bussen i 8 timer bør jeg ha noe annet å finne på i tillegg :P

Hater å skrive meldinger på den telefonen. Den har bare touch-screen. Ordboka er plagsom, og den klikker noenganger. Bruker gjerne dobbelt så lang tid å skrive melding på denne telefonen som de gamle med "ordentlig" tastatur.

Når denne her streiker skal jeg ta frem en av de gamle.

Kamera har jeg, mp3 spiller har jeg, og jeg klarer meg uten de spilla.

Og omtrent hver gang jeg snakker med noen som har smart-phone så hører jeg så dårlig hva de sier. Hører bedre om jeg snakker med noen med en eldre telefon.

Og når jeg er i en samtale.. gaaaah!! Pleier å ringe sånn bank-telefon-greie, og da må jeg taste inn konto-nr og kode. Telefonen går på tastelås når jeg snakker i telefonen, så jeg må ta opp igjen den om jeg skal taste inn nummer mens jeg snakker.

I tillegg må jeg trykke på samtale-ikonet nederst i høyre hjørne for å få frem tastaturet. Jeg glemmer meg noen ganger og trykker på tastatur-ikonet i venstre hjørnet, og skjønner ingenting når det ikke skjer noe når jeg taster inn koden.

Så da må jeg trykke på tilbake, samtale-ikonet, også et ikon for tastatur.

HERREGUUUUUUUUUUUD

Endret av hermoine
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er også kjempefornøyd med min smarttelefon (Samsung s plus). Mange morsomme, praktiske og kjekke apper, rask, brukervennlig og har alt jeg trenger. Kan til og med ringes med! ;)

Skrevet (endret)

Smarte små dingser høres forlokkende ut, men jeg som datakyndig orker ikke tanken på å bruke like mye tid på en telefon som på en pc hjemme. Bruker ikke bærbar heller heldigvis (jo, litt, men ikke som hovedpc).

Ikke kan du sende meldinger mens du kjører eller går (joda, jeg gjør det likevel, men det er en plage om du slenger borti feil felt...hva kom jeg borti nå?).

Med touchpanel så kan du jo ikke holde fingeren på en knapp klar til å trykke (tar du på, så har du trykket, eller holder holdefunksjonen). Det blir for mange funksjoner. Stakkars de som er avhengig av å drasse på sånt i jobb og dermed privat.

(jeg har en jobbtelefon av eldre Nokia-type og en liten Android-sak privat - eldre type - 2 år gml).

Kan få hivi etter meg en dyr smart dings fra jobben, men orker ikke. Vil heller ikke fast trekk og surfemuligheter og mail i lomma til en hver tid. En ulempe skattemessig også.

Også er det batterikapasitet da...ikke tro at det kommer til å bli bedre før det kommer teknologi som revolusjonerer - og det skjer ikke over natta (= mange mange år....).

Også er det skuffelsen når den går i bakken. Tenk på hvor mye tid du bruker på en laptop eller en stasjonær for å holde den i orden. Du løper en stor risk angående tidsforbruk om noe sånt går i bakken - eller blir rappa/mista. Jeg bruker forøvrig Linux på hjemmemaskiner, men jeg henter ikke nye programmer hver uke(nye "apper").

Endret av slask
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjennopliver en morosamm diskusjon, men kommentaren : "En gammeldags nokia har deilig vibrasjon" :fnise:

Anonym poster: b9089ae6b0dd81c392c5c848a796470f

AnonymBruker
Skrevet

Gjennopliver en morosamm diskusjon, men kommentaren : "En gammeldags nokia har deilig vibrasjon" :fnise:

Anonym poster: b9089ae6b0dd81c392c5c848a796470f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...