Gå til innhold

Reise fra Orly til Paris sentrum

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Om et par uker reiser jentegjengen til Paris. Vi lander på Orly temmelig sent en søndag, og vil derfor så raskt og enkelt inn til sentrum som mulig. Hotellet vårt ligger noen hundre meter unna Triumfbuen og nærmeste metrostasjon ser ut til å være Ternes.

Er det noen som har erfaringer med transport fra Orly? Har lest litt på diverse nettsider, men syns det er rotete å finne frem. Er tog/metro greit? Buss? Taxi? Formening om pris på taxi den distansen?

Setter stor pris på all hjelp :-)

Endret av vesla86
Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Det kan være litt kronglete å komme seg fra Orly og inn til byen, og i hvert fall med metro osv. og til det området dere skal til. Men Air France har busser fra Orly, som blant annet stopper på Place Charles de Gaulle-Etoile (der hvor Triumfbuen ligger), og det er ikke så veldig langt fra metrostasjonen Ternes. Sjekk på kartet - kanskje det bare er 5-10 minutter å gå fra Triumfbuen og til hotellet, og i så fall er det klart enklest å ta flybussen dit, og så bare spasere til hotellet derfra. :)

Skrevet

Det kan høres greit ut det, ser ut som det ikke er så langt å gå fra Triumfbuen. Vet du noe om når Air France-bussene går? Flyet vårt lander ca 19.30.

Gjest Ludovie
Skrevet

Nei, men det står sikkert på nettsidene til Orly. :)

Skrevet

Det gjør det sikkert :-) Takk for svar!

Skrevet

Var i Paris i påsken. Synes det gikk greit å komme seg fra Orly til sentrum. Selvom man må bytte. Vi bodde også ikke langt unna triumfbuen. Men vi gikk av på Charles de Gaulle Etoile.

Skrevet

Du tok tog/metro altså? Ser ut som vi er i gåavstand fra Charles de Gaulle Etoile, så da kan det være et alternativ.

Skrevet

Jeg mener vi betalte 30-40 euro fra Orly til sentrum med taxi. Ikke så alt for ille for å slippe stress, og bli fraktet til døren.

Skrevet

Veldig enkelt å komme seg fra Orly til Paris. Det går et lite "lokaltog" fra flyplassen (lett å finne) til RER stasjonen, så tar du RER (B) til Châtelet les Halles, der bytter du til neste RER (A) eller Metro (1) til Charles de Gaule Etoile. Her kan du bytte til neste Metro (2) og ta den et stoppested eller gå den siste biten.

GOD TUR

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener vi betalte 30-40 euro fra Orly til sentrum med taxi. Ikke så alt for ille for å slippe stress, og bli fraktet til døren.

Samme her. Turen tok ca 30 min (det var i 16 tiden da)

Anonym poster: c57b3086270ad9846f1e4e2cffeb81ca

Skrevet

Du tok tog/metro altså? Ser ut som vi er i gåavstand fra Charles de Gaulle Etoile, så da kan det være et alternativ.

Det stemmer.

Hvilket hotel skal du bo på?

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Er litt beroliget nå :-) 30-40 euro med taxi er jo ikke ille i det hele tatt, jeg bare syns det er litt stress å ta taxi i det store og hele, hehe.

Det stemmer.

Hvilket hotel skal du bo på?

Okei, det høres jo egentlig greit ut. Villa Alessandra heter det.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enkelt å komme seg fra Orly til Paris. Det går et lite "lokaltog" fra flyplassen (lett å finne) til RER stasjonen, så tar du RER (B) til Châtelet les Halles, der bytter du til neste RER (A) eller Metro (1) til Charles de Gaule Etoile. Her kan du bytte til neste Metro (2) og ta den et stoppested eller gå den siste biten.

GOD TUR

Ja, det hørtes jo utrolig enkelt ut :fnise:

Det har forundret meg lenge at de ikke har bedre direkteforbindelser til sentrum fra Orly, det er tross alt en rimelig stor flyplass. Jeg tok flybussen ved mitt tidligere besøk, da jeg ikke bodde så langt unna en bussholdeplass. Hvis jeg reiste i gruppe ville jeg utvilsomt tatt taxi.

Anonym poster: 5f91faf0d876d74628edede0f7ef2ae5

Skrevet

Men det er jo virkelig veldig enkelt. Mye verre å finne fram på Charles de Gaulle, siden det jo er en mye større flyplass. Men nå har jeg en del erfaring med å reise rundt i Paris da, så da virker det kanskje bare enkelt

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo virkelig veldig enkelt. Mye verre å finne fram på Charles de Gaulle, siden det jo er en mye større flyplass. Men nå har jeg en del erfaring med å reise rundt i Paris da, så da virker det kanskje bare enkelt

Du snakker jo faktisk om fire etapper + gå siste biten her, det er ikke lettvint. Hvis jeg i tillegg var med en gjeng så vi kunne reist billigere med taxi, hadde jeg ikke vært i tvil.

Anonym poster: 5f91faf0d876d74628edede0f7ef2ae5

Skrevet

Jeg er også godt kjent i Paris. Men å komme seg fra Orly til Paris er ikke "enkelt" selv om man vet akkurat hvilke tog/baner man skal ta. Kofferten ut og inn på 2-3 ulike avganger, dytting på trange holdeplasser og baner som ikke alltid korresponderer bra.... Nei, kommer jeg inn via Orly tar jeg taxi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er kjempegreit å komme seg inn til Paris sentrum uten å ta taxi. Først OrlyVal til Antony, deretter metro til en av de "store" metroholdeplassene, også bytte der. Hver eneste gang jeg har vært der har det gått enkelt, raskt og smertefritt. Har du MASSE bagasje ville jeg nok ikke anbefalt dette da, det kan fort bli slitsomt. Men jeg har alltid hatt kun én trillekoffert og det har gått helt supert - jeg er veldig glad i metroen i Paris, du trenger så å si aldri å faktisk stå å vente på en bane, det lengste jeg har ventet er vel rundt 4 minutter, men stort sett er det alltid en rundt hjørnet. Ganske kjedelig å stå i kuldegrader her hjemme å vente på en bane som skal komme om 20 minutter og som i tilegg er forsinka fordi det "er noe feil med sentralen" eller noe lignende..

Anonym poster: c324a0bd1926352579dd947730b6e41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...