Gå til innhold

Fedon tar feil.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er poenget ditt egentlig ?

Synes det er sært å skrive en "heftig" overskrift for så kun å legge inn en link... Du vil ikke begrunne hva DU mener om det,- bare vise til en artikkel ?

Jeg skal ikke forsvare Lindberg jeg, altså, men det er ikke ukjent at folk har vært kritiske ovenfor ham og andre "diettsmakere"....

Så jeg sier bare "what else is new?"

Jeg kjenner personlig flere som har brukt Dr. Atkins diett, og den har faktisk funket :) Den er ikke så ulik Lindbergs diett.

Skrevet

Kanskje jeg kan få manne til å spise litt karbo etter jobben. Da blir det lettere for meg å lage middag! :D

Skrevet

Poenget er at denne studien viser at Fedon-dietten ikke har noen virkning på insulinnivået i kroppen. Siden Fedon-dietten egentlig ble utviklet for diabetes-pasienter så river det på en måte vekk fundamentet som dietten bygger på. Men for å gå ned i vekt så kan denne dietten virke like godt som en annen, det koker bare ned til det elementære: For å gå ned i vekt må man forbrenne mer kalorier enn man får inn.

Vil forresten ikke sammenligne Fedon og Atkins. Vel bygger Fedon på Atkins prinsipper, men er langt fra like ekstrem når det gjelder å kutte ned på karbo.

Skrevet

Poenget er vel uansett, at disse diettene får folk til å bli mer bevisste på hva de spiser. Mer grønnsaker i kostholdet er jo ikke et minus.

Og hvis folk kutter ut kaker og snop sparer man masse tomme kalorier og kan dermed gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...