Gå til innhold

Er dette noe du kunne ha spist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 banan oppkuttet og blandet med 1,5 dl melon youghurt fra Tine? Er det noe som er dumt eller ok å spise som ett måltid eller mellommåltid når du ønsker å redusere vekt..Ellers på dagen er det 1 knekkebrød til frukost, 2 knekkebrød til lunsj (med makrell i tomat, på alle)pluss ett glass med Oboy og vanleg middag med masse grønnsaker... Trening 1 time pr dag (høg puls)

Anonym poster: f3a0b94c7a099d714e9ba27657f6a738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

altfor lite mat!

Anonym poster: 807257a2e9555631631625b0c6bf132f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite??? Prøver eg å øke med 2 knekkebrød eller ett grovt brød måltid er det bare pang i veret med vekta!! Med dette kostholodet går eg ned 2 kg i mnd, mi vekt er pr i dag 71 (start 76) og høgden min er 167

Anonym poster: 6c45987d4d8caa47716e1a9ccdf9650b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne spist det, men jeg hadde byttet ut melonyoghurten med naturell yoghurt (evt med litt syltetøy i), kesame eller cottage cheese. Og byttet ut halvparten av bananen med litt havregryn.

Resten av dagen synes jeg du spiser veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite??? Prøver eg å øke med 2 knekkebrød eller ett grovt brød måltid er det bare pang i veret med vekta!! Med dette kostholodet går eg ned 2 kg i mnd, mi vekt er pr i dag 71 (start 76) og høgden min er 167

Anonym poster: 6c45987d4d8caa47716e1a9ccdf9650b

Har du prøvd å øke med noe proteinrikt istedet for noe med mye karbohydrater? Nå vet ikke jeg hvor mye makrell i tomat du har på knekkebrødene dine eller hvor mye middag du spiser, men jeg er enig i at dette er lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å øke med noe proteinrikt istedet for noe med mye karbohydrater? Nå vet ikke jeg hvor mye makrell i tomat du har på knekkebrødene dine eller hvor mye middag du spiser, men jeg er enig i at dette er lite.

Nei har i grunnen ikke det.. Når det gjeld makrellen so bruker eg porsjonsbokser, 1 pr knekkebrød, middagen min er grei den med masse proteiner :jepp: Har alletider hatt det slik at spiser eg brødskiver og gjerne littegranne mer en det eg gjer no so legger eg på meg noke so sinnsykt, dette er etter eg sluttet å røyke for 8 år sia, kan ikke spise en eneste ting.. Når det gjeld "kosedag" so har eg lørdagene å da er min kosedag, 1 sjokolade på 70 gr, 25gr potetgull,og 1-2 stk hjemmelaget pizza, so det er heller ikke der eg legger på meg heller, for på lørdagene spiser eg ikke middag og er nazi på kostholdet ellers so so masse kcal får eg ikke i meg..

Anonym poster: 6c45987d4d8caa47716e1a9ccdf9650b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Jeg har lært at banan er ikke så bra å ha i seg når man skal ned i vekt. Yoghurten til Tine er også full av sukker. Spesielt dem med frukt.

Du trenger mer protein i maten din, og ikke så mye karbohydrat som du får fra yoghurt med sukker, knekkebrød og Oboy.

Jeg ville gått rett på og droppet Oboy og kokt meg fruktte eller drukket Fun Light.

Jeg ville heller ha spist kjøttpålegg, et hardkokt egg eller et stykke kokt laks, og ett knekkebrød.

Makrell i tomat på alle knekkebrødene til lunsj gir deg ikke så mye næringsstoffer og det er alt for lite variert. Dessuten er en porsjonsboks for mye til ett knekkebrød. Det er olje i den makrellen ser du. Det er sunn olje, men selv om det er sunt er for mye av den fetende. Del en porsjon i to.Alltid.

Se om du liker cottage cheese og tunfisk, og om du kan like kokte linser. De kan kjøpes hermetisk og spises på bladsalat med tunfisk, kokt laks eller kjøttpålegg i terninger til lunsjen.

Jeg syns middag , der kan du se om du kan kutte sausen og ha mindre potet, ris og pasta og mer av fisk, kjøtt og grønnsakene.

Ta deg heller et knekkebrød på kvelden enn Oboy.

Og vær snill med deg selv sånn at du får Oboy feks i helgene.

At du ikke går opp i vekt av hjemmelaget pizza er rett og slett feil.

Du MÅ spise middag også på lørdag så du ikke får fnatt og spiser en hel sjokolade, for det er også grunn for vektoppgang med den.

Det er mine råd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Alt for lite??? Prøver eg å øke med 2 knekkebrød eller ett grovt brød måltid er det bare pang i veret med vekta!! Med dette kostholodet går eg ned 2 kg i mnd, mi vekt er pr i dag 71 (start 76) og høgden min er 167

Anonym poster: 6c45987d4d8caa47716e1a9ccdf9650b

Ikke øk med knekkebrød eller grovt brød. Du trenger ikke mer brød i kosten. Men kutt opp skrelt gulrot, blomkål i buketter og sånne ting og spis det til mellommåltider.

Og du, hvis du vil ha banan, så har jeg lært ( fra ernæringsfysiolog) at man serverer en halv banan til en person og det er nok energi for den personen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 35 kg og spist banan hver dag! At man ikke kan spise banan mens man slanker seg er bare vås!!

Anonym poster: 807257a2e9555631631625b0c6bf132f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Banan i melonyoghurt er sykt deilig! Men det inneholder mye kcal, mye sukker, og metter lite, så det er ikke noe jeg ville spist hver dag.

Fikk utrolig lyst på banan og yoghurt nå, fortesten. Fy deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi:

- jeg kunne aldri spist så lite som et knekkebrød til frokost

- jeg ville aldri forpestet den gode melonyoghurten med banan

- sjokolademelk ikke hører til i hverdagen

Endret av Glynis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...