AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Her i huset har vi en lei tendens til at et av barna ikke gir beskjed når hun overnatter hos venner. Ergo er det mang en gang vi har våknet og funnet sengen tom... I tillegg har det hendt at det plutselig er en fremmed mann på badet. Dette liker vi som foreldre IKKE og har gitt klar beskjed om at hun må gi beskjed (sende sms) om hun ikke kommer hjem, uansett når på døgnet det er. Og at vi har lyst å hilse på de som skal overnatte FØR de overnatter... Det er vårt hus og våre regler!?! Hun synes selvsagt at vi er latterlig streng... Hva synes dere? Anonym poster: bac6fc76868d4f2d8430403d3c3ce80f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Jeg synes reglene deres er fornuftige frem til de blir myndige. Anonym poster: a13d8342443664463bc51805bbf52e0c 1
Gjest Surrehodet Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Jeg syntes det er fornuftige regler tilogmed etter hun er blitt myndig om hun bor hjemme. 11
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Enig med ts og Surrehodet. Det der er helt vanlig folkeskikk faktisk, uansett hvor gammel man er. Jeg er 30+ og jeg følger samme regler for meg selv, enten det er hjemme hos meg selv (samboeren får beskjed om jeg overnatter hos ei venninne, og jeg inviterer aldri noen på overnatting hos oss uten at han er informert og synes det er greit) eller om jeg er på sommerferie hos foreldrene mine. Hadde datteren til ts bodd alene hadde hun fått styre som hun selv ville, men så lenge man bor sammen med andre må man vise hensyn. Hensyn innebærer i dette tilfellet å ikke ta med seg folk hjem uten å ha avtalt det med de andre i huset, og å gi beskjed om når man er ventet å komme hjem. Det er direkte respektløst å gjøre slik ts sier datteren gjør. 2
Lottiz Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Så lenge hun bor hjemme bør hun gi beskjed ja, både om hun sover andre steder eller tar med fremmede hjem. Jeg bodde på hybel hos bekjente og der måtte jeg faktisk også ringe og gi beskjed om jeg ikke sov hjemme. 1
Compaq Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Veldig enig med gjesten over her, dette går under normal folkeskikk. Så lenge man bor sammen med andre mennesker er det en selvfølge å gi beskjed! 2
Løvetanten Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Ja, såklart. Det handler like mye om sikkerhet. Hvis noe skulle skje med henne/han så har dere en referanse om vedkommende ikke kommer hjem når h*n har sagt h*n skulle. Pluss selvfølgelig det gamle jungelordet :"Si ifra hvor du går og hvor lenge du blir".
charactouy Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Det er noe jeg ser på som en selvfølge, og også noe jeg forventer av min samboer eller andre som eventuelt bor hos oss i kortere eller lengre tid - også min egen mor.
LilleMy Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Udiskutable regler som burde gjelde hos alle med tenåringer!
micromaya Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Absolutt ikke strengt, men nødvendige og udiskutable regler!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Absolutt ikke streng. Dette er regler som kan fortsette selv om man er over 18 år. Deres hus, deres regler. Jeg sa i fra til mamma lenge etter jeg var 20 år, selv om jeg bare var på ferie hjemme. Så lenge jeg bodde hos de, ferie eller fulltid, så måtte jeg gi beskjed. Og det er søren ikke så vanskelig. Anonym poster: bc5a2422a1c6d1425918eb4002008f8c
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Jeg ville faktisk vært så streng at jeg hadde satt en innetid for en 16 åring jeg, og ikke gått og lagt meg før den var tilbake. Men det er muligens bare meg da. 17+ strekkes grensene for det selvfølgelig lenger, men jeg synes fortsatt en sms om hvor man befinner seg er en selvfølgelighet. 1
TøydukkeAnna Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Absolutt ikke strengt det er vanlig folkeskikk. Jeg bodde hjemme til jeg var 21 og sa i fra om jeg sov andre steder, spurte før jeg inviterte folk hjem (overnatting eller ikke) og sa i fra hvis jeg ikke kom hjem til middag. Ville gjort det samme om jeg bodde med andre. 1
Wildy Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Absolutt ikke strengt! Her i huset har de fleksible innetider; alt etter hva de skal på. Men jeg skal vite hvor de er, hvordan de kommer seg hjem ( vi henter og bringer gjerne, til alle døgnets tider), og avtaler skal overholdes.
Frua Skrevet 14. juni 2012 #15 Skrevet 14. juni 2012 Jeg ville faktisk vært så streng at jeg hadde satt en innetid for en 16 åring jeg, og ikke gått og lagt meg før den var tilbake. Men det er muligens bare meg da. 17+ strekkes grensene for det selvfølgelig lenger, men jeg synes fortsatt en sms om hvor man befinner seg er en selvfølgelighet. Samme her, jeg ville aldri latt en 16 åring surre rundt som hun ville. 2
charactouy Skrevet 14. juni 2012 #16 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kan tilføye at broren min på 26 som fremdeles bor hjemme, fremdeles sier fra hvis han ikke kommer hjem i løpet av natta, og også hvis han ikke kommer hjem til middag. 1
Gjest Doh Skrevet 14. juni 2012 #17 Skrevet 14. juni 2012 Jeg bodde hjemme til jeg var 22. Sa selvfølgelig fra om jeg sov et annet sted så mamma ikke skulle bli bekymret. Og man tar ikke med seg noen hjem uten å spørre om lov først 1
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 14. juni 2012 #18 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Spør henne hvordan hun hadde reagert viss dere reiste bort uten å si i fra og hun måtte oppdage det ved at hun er mutters alene når hun står opp. Inviterer en ukjent venn hjem til dere og la han komme ut av badreromsdøra iført badehette, håndkle rundt livet og gakkgakk i handa, i det hun skal bruke badet. Jeg syns absolutt ikke at dere er urimelige. Endret 14. juni 2012 av ¤ Pikekyss ¤ 4
caroprins Skrevet 14. juni 2012 #19 Skrevet 14. juni 2012 Her i huset har vi en lei tendens til at et av barna ikke gir beskjed når hun overnatter hos venner. Ergo er det mang en gang vi har våknet og funnet sengen tom... I tillegg har det hendt at det plutselig er en fremmed mann på badet. Dette liker vi som foreldre IKKE og har gitt klar beskjed om at hun må gi beskjed (sende sms) om hun ikke kommer hjem, uansett når på døgnet det er. Og at vi har lyst å hilse på de som skal overnatte FØR de overnatter... Det er vårt hus og våre regler!?! Hun synes selvsagt at vi er latterlig streng... Hva synes dere? Anonym poster: bac6fc76868d4f2d8430403d3c3ce80f Helt enig med dere.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #20 Skrevet 14. juni 2012 Spør henne hvordan hun hadde reagert viss dere reiste bort uten å si i fra og hun måtte oppdage det ved at hun er mutters alene når hun står opp. Inviterer en ukjent venn hjem til dere og la han komme ut av badreromsdøra iført badehette, håndkle rundt livet og gakkgakk i handa, i det hun skal bruke badet. Jeg syns absolutt ikke at dere er urimelige. Hehe, den synest jeg var god! Skal ta denne til henne Anonym poster: bac6fc76868d4f2d8430403d3c3ce80f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå