AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Hei! Jeg trenger hjelp! Jeg har en nabo her i blokken som jeg bor i som er en forferdelig pain in the ass. Hun er alltid frekk mot oss og har tydligvis noe imot unge voksne. Hun har ikke gjort noen ting annet enn å klage og være stygg mot oss siden dagen vi flyttet inn. Jeg og samboeren min er to rolige hyggelige personer som hverken drikker eller fester, men det er oss hun hater. Hun sier at "alle" er så hyggelig uten om oss. Hun har ikke prøvd å snakke med oss en gang. Og så sier hun at det har vært et helvette her siden vi flyttet inn. JA, det er veldig lytt her, men det er ikke vi som lager alt bråket. Vi hører MYE bråk hele døgnet rundt, og naboen vår terrorerer meg med telefoner og sms for hver minste lyd hun hører. For hun har "bodd her i 30 år så hun vet ALT om hvor hver eneste lille lyd kommer fra". Og dette er et par av de tingene hun gjør. Hun pirker på ALT! Vi har ikke lov å løpe i trappen, har ikke lov å spille musikk, har ikke lov å synge(jeg er sanger), har ikke lov å ha sko i gangen, har ikke lov å sette søppel i gangen fem min før vi skal kaste det... OG vi har ikke lov å prate med hverandre etter klokken 23, for hun "har faktisk en VIKTIG jobb å gå til"(som om ikke vi andre har det?). MEN alle andre får lov til å ha fester langt på natt fordi "det er lov å ha besøk" men gud forby prating!! Vi har prøvd å snakke med henne på en ordentlig måte, men hun nekter å høre på oss og fortsetter og slenge dritt. Vi er så drittlei denne drittkjærringen at vi har bestemt oss for å flytte. Så! Jeg har en intens trang til å ta igjen på henne for alt det hun har utsatt oss for det siste året. Men jeg vil ikke gjøre noe slemt, og ikke noe som jeg kan bli anmeldt for eller komme i trøbbel for. Bare nok til at drittkjærringen skal føle seg mislykket og liten. Jeg har tenkt på en ting, å sende en "takk for one-night-stand og blow-job"-brev og legge i FEIL postkasse slik at hun får et dårlig rykte her... (hadde vært så deilig), men jeg vil ikke gjøre ting jeg kan blir straffet for... Så jeg trenger hjelp! Har dere noen gode ideer? Har noen vært i en lignende situasjon? Håper på masse svar!!! Hilsen fra sint nabo. Anonym poster: c0b2402e4ae5fe8c7a906bfcc619b559
frøkna Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Greit at dama er en drittkjerring, men hevn? Du høres litt barnslig ut. 1
Kamikatze Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Sjekk innboforsikringa og fagforeningsmedlemskapet. Kanskje du har rett på fri advokat? Få vedkommende til å sende damen et krast brev, der det trues med sanksjoner og eksempler for hvordan hennes fortsatte henvendelser vil svi på pungen. Meld dere inn i leieboerforeningen. Og snakk med de andre naboene. Sånt som dette her har visse likhetstrekk med mobbing. Mobbere mobber kun folk som er svake, og som de tror ikke tar igjen. Får de en på nesa, slutter de fort. Frykter hun at leiligheten hennes må selges på tvangssalg om hun fortsetter å forstyrre privatlivets fred, trakassere dere og komme med falske anklager, kan dere være rimelig trygge på at hun vil se seg om etter lettere bytte. Sørg for dokumentasjon. Filtrer bort samtaler fra henne, slik at hun må skrive lapper, eller sende e-post og sms. Skriftlig og datert er bra. Lykke til. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Hvor gammel er du ts? Eiger du eller leiger du? Send en klage på henne til styret og slutt å svare/bry deg om hennes henvendelser. At dere viser tydelig at dere ikke bryr dere om hva hun måtte si og mene er hevn nok. Anonym poster: a28a10efd923485a94cf737028626483
Kittykat Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 (endret) Har du en av mine naboer som nabo? For det minner meg veldig om en nabodame som vi har. Hun var på samme måte mot oss og ( og alle andre i blokken ). Jeg fikk nok til slutt og sa klart i fra. Tror jeg har sendt inn 3-4 klager kun på henne de første 3-4 årene vi bodde her. Og jeg var ikke den eneste. Vi sa ifra til tillitsvalgt, forklarte hvordan situasjonen var og han snakket med henne og etter det har det vært musetille fra henne. Endelig stillhet etter lang tids kranglig med en nabo som mente at det var hennes måte eller ingen måte. Ikke ta hevn, men klag på henne til styret. Mobber/plager hun dere og hun ikke slutter selv om dere ber henne om det, så har dere full rett til å klage på henne. Endret 14. juni 2012 av Kittykat 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Greit at dama er en drittkjerring, men hevn? Du høres litt barnslig ut. Nei, jeg synes ikke det for jeg er så drittlei av at hun tror hun eier oss og kan gjøre det hun vil.... Anonym poster: c0b2402e4ae5fe8c7a906bfcc619b559 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Hvor gammel er du ts? Eiger du eller leiger du? Send en klage på henne til styret og slutt å svare/bry deg om hennes henvendelser. At dere viser tydelig at dere ikke bryr dere om hva hun måtte si og mene er hevn nok. Anonym poster: a28a10efd923485a94cf737028626483 Vi er 25 begge to, og vi leier. Vi har klaget på henne men styret gjør ingenting. Men de sier samtidig at de ikke tar hennes klager seriøse. Men jeg er så lei av at hun tror hun eier oss og kan gjøre det hun vil.... Anonym poster: c0b2402e4ae5fe8c7a906bfcc619b559
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Har du en av mine naboer som nabo? For det minner meg veldig om en nabodame som vi har. Hun var på samme måte mot oss og ( og alle andre i blokken ). Jeg fikk nok til slutt og sa klart i fra. Tror jeg har sendt inn 3-4 klager kun på henne de første 3-4 årene vi bodde her. Og jeg var ikke den eneste. Vi sa ifra til tillitsvalgt, forklarte hvordan situasjonen var og han snakket med henne og etter det har det vært musetille fra henne. Endelig stillhet etter lang tids kranglig med en nabo som mente at det var hennes måte eller ingen måte. Ikke ta hevn, men klag på henne til styret. Mobber/plager hun dere og hun ikke slutter selv om dere ber henne om det, så har dere full rett til å klage på henne. Jeg tror ikke det, for vi har klaget på henne, men styret gjør ingenting. Men de sier samtidig at de ikke tar hennes klager seriøst. Men vi er så lei av at hun tror hun eier oss og kan gjøre det hun vil. Det er så utrolig ukoselig å bo her når hun oppfører seg sånn. Vi trives virkelig lite, og er alltid redd for å møte på henne i gangen. Jeg vil gjøre noe mot henne slik at folk her tror at hun er teit, for det virker som hun har "alle" rundt lillefingen. Inkludert styret. Anonym poster: c0b2402e4ae5fe8c7a906bfcc619b559
Wonders Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 så sinnsykt kjipt a , ts, jeg kjenner meg igjen fra jeg bodde i en bygård i Oslo... Jeg gav henne en potteplante å satte foran trappen hennes med skilt på. Ikke kort, ikke noe ord, og hun lot den stå. Hun tok godt vare på den, og jeg møtte blikket hennes en gang hun vannet den i oppgangen... Jeg hadde is i magen, og hun smilte ikke en gang. Det ble ikke noe roligere fra henne, men hun rettet sinnet mot noen andre...
Margit25 Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Har du en av mine naboer som nabo? For det minner meg veldig om en nabodame som vi har. Hun var på samme måte mot oss og ( og alle andre i blokken ). Jeg fikk nok til slutt og sa klart i fra. Tror jeg har sendt inn 3-4 klager kun på henne de første 3-4 årene vi bodde her. Og jeg var ikke den eneste. Vi sa ifra til tillitsvalgt, forklarte hvordan situasjonen var og han snakket med henne og etter det har det vært musetille fra henne. Endelig stillhet etter lang tids kranglig med en nabo som mente at det var hennes måte eller ingen måte. Ikke ta hevn, men klag på henne til styret. Mobber/plager hun dere og hun ikke slutter selv om dere ber henne om det, så har dere full rett til å klage på henne. Enig med dette!
Kittykat Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Jeg tror ikke det, for vi har klaget på henne, men styret gjør ingenting. Men de sier samtidig at de ikke tar hennes klager seriøst. Men vi er så lei av at hun tror hun eier oss og kan gjøre det hun vil. Det er så utrolig ukoselig å bo her når hun oppfører seg sånn. Vi trives virkelig lite, og er alltid redd for å møte på henne i gangen. Jeg vil gjøre noe mot henne slik at folk her tror at hun er teit, for det virker som hun har "alle" rundt lillefingen. Inkludert styret. Anonym poster: c0b2402e4ae5fe8c7a906bfcc619b559 Styret gjorde ikke noe her heller, men jeg klagde likevel. En gang hadde hun barnebarnet sitt på besøk ( en gutt i 19-20 årene ). Meg og henne endte opp i krangel og barnebarnet kom ut, hevet knyttneven og slo i gatedøren ( deres ) for å vise at han var forbanna og hva han var troendes til å gjøre. Det verste var at datteren og hennes venninne så hele opptrinnet og de ble redd. Jeg sendte en klage på dette og nevnte barna i samme slengen. Jeg følte meg rett og slett truet. Du må bare klage, klage og klage. Føler du at styret ikke tar deg alvorlig, så kan du kanskje be om et møte med styret hvor du legger fram din sak og forklarer hvordan ståa er. At situasjonen er uutholdelig for deres del, dere føler dere trakassert av henne, og at dere har prøvd og snakke fornuft med henne, men hun fortsetter. Eller du kan snakke med tillitsvalgt for blokken deres. Forklar saken i enkle trekk ( eller fortell alt ). Dere har klaget til styret, men styret gjør ikke noe og hun stopper ikke selv etter at dere har sagt i fra til henne. Tillitsvalg har plikt til å gjøre noe med det. Han/hun kan eventuelt snakke med henne. Hevn kan i verste fall lage store problemer for dere og naboen kan også i verste fall anmelde dere til politiet. Men det igjen kommer an på hvilken hevn du tenker på. Men jeg ville ikke gjort det. Jeg har hatt lyst til å ta hevn mange ganger på nabodamen vår, men da lager jeg bare trøbbel for meg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå