Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle tilbud på storbyferier og solferier er pris pr, person på dobbelrom.

Hva gjør dere som reiser alene? Betaler full pris for enkelrom, og bestiller fly og hotel separat? Skal en singel person ikke kunne benytte seg av tilbud og pakketilbud?

Anonym poster: 0b0168f4a68e8141aca50d28bd82c276

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller fly og hotell separat. Jeg har ikke reist på pakketur siden jeg gikk på barneskolen. Men det er jo like dyrt å bestille tingene separat, antar jeg? Når man bestiller et enkeltrom er jo det dyrere pr pers enn et dobbeltrom med 2 pers.

Ja, det er dyrt å være singel, på ferie som alle andre steder. Sånn er det bar.

Anonym poster: 63529d5ee58f08b1ca0627702745bb26

Skrevet

Jeg bestiller fly og hotell i en jafs gjennom Expedia og finner lett gode tilbud hos flyselskap og hoteller der.

Når man bestiller fly og hotell samtidig kommer man under pakketurlovgivningen, selv om det ikke er en chartertur, og det betyr at hvis det blir tull med enten flyet eller hotellet er det enklere og billigere å få orden på det. For eksempel fikk jeg en gang ny flybooking uten ekstra kostnad da et flyselskap jeg hadde booket med gikk konkurs, mens jeg hadde måttet fremme krav til boet og ordne annet fly selv hvis jeg bare hadde kjøpt flybillettene.

Skrevet

Priser pr person i dobbeltrom står det oftest oppgitt, så man må betale et tillegg. Er gjerne billigere og enklere enn å organisere selv allikevel?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller alltid fly og hotell separat, og får alltid en bedre pris enn pakketilbud. Styrer unna hoteller som nevner ordet "enkeltromstillegg". Mange hoteller har jo rimelige og greie enkeltrom, og ofte kan man også få en god pris på dobbeltrom alene. Jeg bruker booking.com.

Anonym poster: 2fb1fc7c32040dc5218a29c83553f7f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller alltid flyreise og hotellopphold separat, og får totalt sett en bedre og billigere pakke.

Anonym poster: fcad57a4dd4ee685ee11717d4031b563

Skrevet

Bestille alltid separat, med mindre jeg reiser charter. Synes det er enklest å bestille hotell og flyreise hver for seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Men enkeltrom er ikke halve prisen av et dobbelt, ihvertfall ikke i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

Men enkeltrom er ikke halve prisen av et dobbelt, ihvertfall ikke i Norge?

Nei, det er det sjelden. Men som regel trenger man ikke betale dobbelt i hvert fall, om man bare shopper litt rundt.

Anonym poster: 2fb1fc7c32040dc5218a29c83553f7f6

Skrevet

Jeg har reist mye på tur alene, flere måndter hvert år faktisk. Jeg bestiller aldri pakketurer, men kjøper flybilletter dit jeg skal og så reiser jeg rundt med buss og tog og bestiller hoteller etterhvert.

Dersom du ønsker å treffe folk når du reiser anbefaler jeg å bo på hostell og dorm - da kommer man lett i kontakt med andre som reiser alene. Det er mange som er skeptisk til å dele rom med flere ukjente - men jeg har aldri hatt dårlige erfaringer med det. Bare pass på at de har låsbare skap der du kan oppbevare verdisaker så du slipper å bære rundt på det hele dagen.

Dersom du ønsker å ha enerom er det rett og slett mye dyrere å reise alene enn om man reiser sammen med noen - men det går an å søke litt rundt og finne det billigste alternativet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...