AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Hei Jeg har meldt meg opp som blodgiver, og skal på sykehuset på mandag. Noen som vet om jeg må ha en lapp i frontruten på bilen for å parkere på parkeringsplassene som er reservert for blodgivere? De sa at jeg skulle parkere der og at jeg ikke skal betale. Men må jeg ha en lapp eller noe? Hva annet skjer første gangen? Gir jeg blod eller tar de bare noen få prøver for å teste meg for diverse ting? Er det lov å ha meg seg en venninne? (som ikke kan gi blod pga. sykdom) Hva får man å drikke? Annet jeg burde vite? Takker for all hjelp! Anonym poster: e8d10bed9f40aaa079ca325161de7ce8 1
Gjest m Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Jeg bruker bare å parkere på den vanlige parkeringsplassen. Hadde helt glemt at det finnes en egen en for blodgivere, har aldri benyttet meg av den. Jeg husker ikke helt hvordan det var første gangen, men jeg tviler på at jeg ga blod da. Det var nok bare blodprøver. De kan jo ikke bruke blodet ditt hvis de finner ut at du f eks har hepatitt eller noe sånt. Du kan helt sikkert ha med deg en venninne. Det er et venterom der, så hun kan jo sitte der. Hvis ikke så er det sikkert bare å spørre så får hun bli med inn i selve tapperommet. Du får iallefall juice å drikke. Så bruker det å stå fremme noen kjeks i venterommet for de som ikke har spist. Du må fylle ut et skjema hver gang du er der. Det er spørsmål om diverse sykdommer, seksuell aktivitet, osv. Hvis du f eks har hatt en ny sexpartner blir du satt i karantene i 6 mnd (altså du får ikke gi blod på 6 mnd). Før hver blodgivning har du en samtale der dere går gjennom skjemaet. Det blir også målt hemoglobin hvis du har ligget litt lavt før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå